Hoofdsponsor

1/35 Jagdtiger "314" - (Dragon)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan75

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
190
Hey mannen,

Dit is mijn eerste project dat ik hier met jullie zal delen. Ik ben reeds enkele jaren actief als modelbouwer en heb reeds een tiental modellen gebouwd staan, een drietal in een verfjasje en verder is er nog geen enkel model geraakt bij mij. Gebrek aan tijd en soms verlies aan interesse in een bepaald model zijn hier de oorzaak van.

Na een zoveelste gedwongen modelbouwfase, twee jobs-twee hobby's en een gezin zijn echt moeilijk te combineren, begin ik voor de zoveelste keer gewoon opnieuw. Ik blijf volharden in de boosheid, omdat deze hobby me echt de rust brengt die men soms kan gebruiken.

Soit, een jagdtiger van dragon werd het slachtoffer. Tamiya tracks werden er bij gehaald. Voor de rest volledig uit de doos gebouwd.
Jagdtiger 314 is de laatste Porsche met nummer 305012, en net als nr 305011 hadden deze twee geen zimmerit coating. Het kleurenschema is een mysterie: sommige bronnen houden het op een 3tone camo, sommige op een striped 2tone camo. Het is uiteindelijk een groen-gele camo geworden, omdat ik dat wel mooi vond staan op dit beestje.

Het project is eigenlijk af, en dat is een primeur voor mij. Het is de eerste die voorbij de paintjobfase geraakt...
Toch denk ik er nog aan om extra rainmarks aan te brengen, en misschien hier en daar nog wat bijwerken.

Laat het ons hier op houden: het is de eerste tank die ik volledig afgewerkt heb, ik heb hier enorm veel plezier aan beleefd en veel zaken zijn trial and error geworden... De pro's en contra's neem ik zeker mee naar een volgend project, tips zijn uiteraard zeer welkom.

Mijn eerste afgewerkte model krijgt uiteraard ook nog een plankje, maar dat wordt nog bekeken hoe ik dat ga aanpakken.

Grtz,

Ivan.


DSCN1533.jpg

DSCN1532.jpg

DSCN1539.jpg

DSCN1542.jpg

DSCN1544.jpg

DSCN1546.jpg

20042011112.jpg

20042011116.jpg

20042011120.jpg

20042011118.jpg

20042011114.jpg
 
Hoi Ivan welkom ,had je nog niet begroet dacht ik he,je tiger ziet er schitterend uit en zeer mooie camo ook.Maar echter 1 ding wil ik je vragen,welke schaal is deze??
Patje.
 
Dit is een mooie tankjager geworden.
Deze tank brengt bij mij veel herinneringen naar boven, dit was mijn allereerste tank in deze schaal (nu al zo'n 28 jaar geleden :O )

[Mod aan]Aangezien deze tank feitelijk klaar is zal ik deze echter wel moeten verplaatsen naar afgewerkte producten, maar ik laat hier een tijdje een link staan ;)[Mod uit]

Ik kijk al uit naar je volgende bouwverslag :)
 
Laatst bewerkt:
mooi model, en mooi gespoten, ik ken het probleem van de niet afgewerkte kits...
 
Prachtig model !

Mooi afgewerkt, prachtige wash, goed gechipt, etc...

Groeten Rik
 
Hallo Ivan,

Mooi model,kan niet anders hé ,Duits!
Mooi spuitwerk,breng er in het vervolg nog iets meer diepte in met een paar washes en een drybrush erna.

Ben benieuwd naar je grondwerkje.......
 
Een pracht van een model en een schitterende verwering.

Mooi!


Droop
 
Ja gedimme ! Das niet mis zou ik zeggen !
mooi afgewerkt
 
met deze mag je trots zijn , prachtige camo en mooi verweerd


tom
 
Bedankt, voor jullie positieve reacties, dat doet altijd deugd en is een stimulans om een ander model uit het spuithok te halen en te verweren(een 8rad of een panzer II).

Er zijn nog een aantal zaken die nog wat extra aandacht krijgen:

extra pinwash, bv op de fenders
spare tracks meer verweren
rode primer aanbrengen op de plaats waar de fenders zaten
extra rainmarks?

Heeft er iemand een voorstel welk kleurtje/merk ik kan gebruiken voor het primer rood?

Ivan
 
@doomwad: sorry man, volledig over het hoofd gezien dat ik je vraag nog moest beantwoorden: schaal 1/35.
 
Maatje nie mee inzitten,overkomt iedereen wel eens he,mooie schaal zeg lekker groot vind ik.
Noem mij gerust patje he;).
 
Zeker ni mis deze, knappe verwering en camo!

Groeten, Erwin.
 
Heeft er iemand een voorstel welk kleurtje/merk ik kan gebruiken voor het primer rood?

Ik gebruik bijna uitsluitend tamiya verf. Om de rooie grondverf te bekomen neem ik een beetje flat red (XF-7) en voeg er druppelsgewijs flat brown (XF-64) aan toe.
Daar je druppels gewijs je bruin toevoegt kan je na het mengen telkens controleren als je de gewenste kleur bekomt. Er zijn waarschijnlijk nog wel methodes é maar ik doe het altijd zo. Valleyo heeft waarschijnlijk wel een kleur dat dat donkerrood benadert maar den dezen hier werkt niet graag met die soort verf.....
 
Hola mannen,

vandaag even de tijd gehad om aan de slag te gaan met jullie tips/adviezen/aanmerkingen...

Spare tracks verweerd, rode primer aangebracht en nog wat stofwashkes aangebracht op de fenders.
Het is nog niet klaar want ik wil eerst de primer de kans geven om goed uit te harden vooraleer ik plaatselijk ga verweren met olieverf, pigmenten etc.

Kleine impressie:

28042011125.jpg

28042011124.jpg
 
Zeer mooi man en goed verweerd die tracks,schitterend.Wat een camo zeg :35::You_Rock_Emoticon:
Patje.
 
Ivan geweldige mooi voertuig man, prachtige wash, goed gechipt een meester aan het werk...;)
 
zeer mooi gedaan Ivan, die verwering. Hier heb ik niets op aan te merken. Goe bezig!
 
Ik kan enkel beamen wat hiervoor gezegd is, zeer mooie build.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan