Hoofdsponsor

1/35 Jagdtiger "314" - (Dragon)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal top deze krachtpatser ! Erg geslaagde verf !
 
At last, eindelijke terug van veel te lang weg geweest.

Kort gezegd komt het hier op neer: na jaren van veel werken en veel te weinig thuis geweest te zijn heb ik besloten het wat rustiger aan te doen en één van mijn activiteiten als sportverzorger stop te zetten. Ik hoop dan ook dat ik vanaf nu echt mee ben met de "modelbouwtrein" en dat ik af en toe wat kan bouwen en kan posten...

De jagdtiger werd afgewerkt: de achteraf aangebrachte grondlaag onder de fenders moest nog verweerd worden. En dat werd vandaag aangepakt.
Voor mij is het beestje klaar en heb hier een aantal lessen uit geleerd die ik mee neem naar mijn volgende modellen.

IMG_0317.jpg

IMG_0318.jpg

IMG_0319.jpg

IMG_0316.jpg
 
prachtig model man, deze zie je niet vaak
 
Zeer mooi, dat streepje grondverf geeft toch wel iets hoor ;)
 
Thx mannen, het rode onderlaagje voegt inderdaad een extraatje toe. Tevens heb ik ondervonden dat een model opnieuw vast te nemen, nadat het een lange periode off line heeft gestaan, niet gemakkelijk is. Je bent een beetje het gevoel, de connectie met het model kwijt... Reden te meer om vanaf nu aan de slag te blijven op regelmatige basis.
 
Hallo Ivan,

Goed bezig!
Als ik een tip mag geven, dat doorschoten spatbord kan je beter niet doen. Het legt de nadruk op het feit dat het plastic te dik is op die plaats.
Die fenders zijn in het echt maar 3-4mm dik of zoiets, als je Pe fenders hebt kun je dat doen, maar met dit (veel) te dik plastic doe dit soort dingen beter niet.

Veel plezier en succes met de volgende!
 
Hallo Ivan,

Goed bezig!
Als ik een tip mag geven, dat doorschoten spatbord kan je beter niet doen. Het legt de nadruk op het feit dat het plastic te dik is op die plaats.
Die fenders zijn in het echt maar 3-4mm dik of zoiets, als je Pe fenders hebt kun je dat doen, maar met dit (veel) te dik plastic doe dit soort dingen beter niet.

Veel plezier en succes met de volgende!

Je kan het plastic doorschuren tot het dun genoeg is, maar dat zal voor een andere keer zijn...

Prachtig werk, ik vind die brede camobanden over het gevaarte echt geweldig mooi gedaan.

Ik moet de draad oppikken ivm. de barnfind Opel Admiral en dat zal ook nog moeilijk worden. Je verliest inderdaad de connectie met het model.
 
.....
Die fenders zijn in het echt maar 3-4mm dik of zoiets, .....

De fenders zijn inderdaad dunner dan het model laat vermoeden, maar het is ook iets dikker dan 3-4mm, neem maar het dubbele ervan ;)

Indien je het toch ietsje wil verbergen op je model, dan kan je nog altijd een dun streepje zwart schilderen aan de binnenkant van de fender waar de opening is gemaakt... Zo schep je een beetje de illusie dat het dunner is ;)
 
goede tip Beyond! Dat moet ik onthouden.
 
Beyond, twee weekjes geleden had ik nog Tigerfenders tussen de vingers. Nu komt het niet op een mm meer of minder maar is echt geen 6 tot 8 mm zoals je stelt; maar merkelijk minder.
Die fenders zijn geen pantserplaat.
 
Beyond, twee weekjes geleden had ik nog Tigerfenders tussen de vingers. Nu komt het niet op een mm meer of minder maar is echt geen 6 tot 8 mm zoals je stelt; maar merkelijk minder.
Die fenders zijn geen pantserplaat.

Ik wil niet in discussie gaan, maar deze is gebaseerd op de King Tiger, is echt iets dikker dan 4mm hoor, het zal er wel iets tussenin zijn ;)
En inderdaad, is geen pantserplaat, die zijn opmerkelijk veel dikker :D

attachment.jpg

En dit is dan nog maar van de achterkant... :O
 
Euhm, Ik spreek wel over de spatborden é Beyond. :-)
Nog es onder je grote bol dus. :-)
 
Of snap ik nu zelf je post niet? Na ja, in alle geval is de plastic van de kit daar m.i. te dik om open te werken.
Beter es verder discussiëren tss pot en pint(en) alst ne keer past. :-)
 
Euhm, Ik spreek wel over de spatborden é Beyond. :-)
Nog es onder je grote bol dus. :-)

Tuurlijk ;) , de bollen geven de dikte van de pantserplaten aan die gebruikt zijn om de hull en koepel van te maken ;)
Die discussie zie ik wel zitten, vooral tussen die pot en die pint :D :D
 
Klopt volledig mannen, de spatborden hadden wat dunner gemogen. Maar een leuk detail om weten is het volgende: deze jagdtiger is vooral no nonsense gebouwd, snel in elkaar zonder oog voor details. Enkel bedoeld om het airbrushen te oefenen en verschillende technieken uit te proberen.

Maar jullie interactie wordt ten zeerste gewaardeerd, we steken er allemaal wel iets van op...en daarom zijn we op het forum ook actief hé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan