Hoofdsponsor

Anders / onbekend yamaha mt-01

hooy

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 nov 2010
Berichten
795
omdat mijn houtbouw de av even op rust staat heb ik besloten om een papierbouw te doen .
mijn oog is dus op dit gevallen en heb deze dan ook afgeprint op papier van 160 g heb net al het gereedschap verzameld en ga zometeen aan de slag na het werk . als er iemand tips heeft je mag ze me altijd geven . ik zal van de materialen ook een foto nemen .
 
Laatst bewerkt:
1_040.JPG


1_039.JPG


1_038.JPG
 
Je kan ten rade gaan bij de supermoderator the_mouse en exserco deze mensen bouwden hem ook al.
 
ja heb er al naar gaan kijken maar ze zijn ng niet afgewerkt precies :-)
ja als het niet lukt frommel je het bij elkaar en de prullebak in e :-)
 
zonde he,niet?? vind ik wel.Als iets me niet lukt he dan zet ik dat van me af en doe ik rustig iets anders,kan je gelijk nadenken hoe het beter te doen of zo snap je.
Patje.
 
ja zo ga ik het ook proberen we zien wel met hulp geraak ik er wel ik zen er zeker van zelfs ;-)
 
Deze ligt bij mij al uitgeprint vanaf dat de Vmax klaar is.:$
Echter toen papercity gestart, bugatti, Oseberg.......gewoon te veel dus.
En vanaf 1 mei weer de wedstrijd......:huh::huh:

Ik heb deze al ingepakt om mee op vakantie te nemen:P dat heb ik vorig jaar ook gedaan met de Vmax.

Als je het topic van de Vmax doorleest zie je veel tips en heb je vragen, gewoon vragen!

Succes met deze MT.

Fred
 
fred ik heb gezien dat je op verlof de overige blaadjes hebt uitgesneden . dat moet ik niet proberen denk want dan kan ik men valiezen pakken :-).
nu ga ik deze methode toch is uitproberen ik ga eerst alles uitsnijden en rangschikken in plastieke zakjes en labellen . ale dat is men plan .
was deze een goede methode om zo te werken . mijn vermoeden is van wel . en dan ng iets heb je alles met houtlijm gedaan en zoja verdund ?
ik dank u al ze :-)
 
Ik heb steeds een gedeelte uitgesneden en dat daarna in elkaar geplakt.
Als je alles achter elkaar gaat uitsnijden ben je daar ongeveer 60 - 70 uur aan bezig.....:O:O
Dan ben je het echt wel beu hoor.... nee dan kan je beter een beetje snijden, beetje plakken, beetje snijden, beetje plakken.......

Toen wij op vakantie gingen heb ik de rest gewoon meegenomen. Overdag gaan wij altijd wandelen en de natuur in.
'S avonds leest mijn vrouw graag een boek en ik snij dan een beetje:D (mijn vrouw heeft daar geen probleem mee;) )

De Vmax is helemaal met houtlijm geplakt. Ik gebruikte onverdunde houtlijm want minder water is beter voor je papier.

Verder heb je héééél véééél geduld nodig.

Ik ga je op de voet volgen dus als je vragen hebt;)
Laat maar snel wat van je werk zien.

Fred
 
ik heb gisteren het hele frame uitgesneden en dat viel toch redelijk mee . zometeen ga ik verder se met een pintje in de zon en een rustig muziekje :-) no stress e hihi . al sik het snijden moe word dan ga ik beginnen puzellen zo ga ik mss wat afwisselen we zien wel . mercikes al voor de tips ;-)
 
Zo . Ik heb zo nu en dan ff in een dood moment verder gesneden . Alles is uitgesneden . Omdat er wat veel werk aan men kop hangt heb ik dit tussendoor gedaan . Het is nu uitgesneden en ga aan de slag met het in elkaar lijmen . Foto's volgen in de loop van de week . Omdat ik verlof heb genomen en men toestel vergeten ben op men bureau .
 
Gaaf Hooy, laat de foto´s maar komen.
Heb je mijn nieuwste motor al gezien, dat is ook een free download:D:D
Deze staat nummer 1 op mijn want to do list:P The Mille Miglia:P:P


Fred
 
Deze is al opgeslagen,is een graaf machine :-) ik ga daar hetzelfde mee reden gaan zoals men vele projecten die ik al heb opgeslagen . Sommige zijn al geprint zoals optimus prime ;-) . Maar die moto's zijn echt top je mag er nog zoeken :-) zo'n specialekes is altijd toffer
 
zo als gezegt alles is uitgesneden .
en hier de foto's zoals beloofd
attachment.php

ben ondertussen ook begonnen met het vouwen en lijmen van het frame .
attachment.php

dit is echter niet zo goed gelukt naar men zin .
ben dan ook opnieuw begonnen hiermee en ga eerst de snijranden inkleuren en den pas lijmen .
al doende leert men zeker :-)
 
Ja dat is een goed plan Hooy. Nu ben je nog niet zo ver en je zal zien dat het véél mooier gaat worden.
Als je een stift pakt gaat dat inkleuren van de zijkanten erg gemakkelijk.

fred
 
Deze ga ik nu eens volgen ben echt benieuwd hoe dit alles in zijn werking gaat..
 
Ben trug opnieuw begonnen met het frame . Het is inderdaad beter om eerst in te kleuren en dan te lijmen . Foto's volgen morgen . Maar het kost veel meer tijd dan ik dacht. Maar het resultaat is beter . @ Fred een vraagje verdun je telkens je houtlijm ?
 
Nee, ik verdun mijn houtlijm niet. Ik laat deze zelfs liever een beetje indrogen.
Houtlijm bevat water en hoe meer water hoe meer kans dat je inkt uitloopt. ( Tenzij je met een lazerprinter werkt.)

Fred
 
Ik heb nooit geweten dat je zoiets van papier kan maken.Is volgens mij ook een hels karwei om alles netjes uit te snijden.Maar dat ik deze blijf volgen is wel zeker want ik ben erg benieuwd hoe je zoiets in elkaar zet en hoe het er uit komt te zien.
 
Ja dat is me ook opgevallen Fred . De lijm best ff laten verharden dan plakt het beter en sneller . Ik dacht mss dat je nog verdunde ook . Heb het geprobeerd en Dat was zeker niet beter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan