Hoofdsponsor

Anders / onbekend yamaha mt-01

Hoi,

Ben even snel gaan kijken op de website van yamaha om alle onderdelen van de banden eens te bestuderen.
Ik zou het volgende proberen: voor het voorwiel de omtrek berekenen van onderdeel M-13 en de omtrek van onderdelen M-16 en M-17 ter hoogte van de zijkanten van M-13. Dan kan je 2 ringen uitsnijden uit gewoon grijs karton (liefst van 1mm dik) met buitendiameter voor de M-13 en binnendiameter van M-16 en M-17. Op die manier zou je een sterke ruggengraat moeten krijgen voor je band die dan perfect cirkelvormig blijft.

Gevolg is wel dat je de lijmstripjes anders moet vouwen of zelfs wegsnijden waar nodig.

Alleszins respect voor je doorzettingsvermogen en ik blijf dit volgen.
 
Ik Zal het is bekijken se . Ja dat is inderdaad ook een oplossing . Vandaag nog wat liggen puzzelen om het beter te doen passen . Wel dry fit . Bekom telkens niet echt de ronding die ik verwacht . Maja doorgaan doorgaan en niet opgeven zeker ;-)
 
Ik ga is proberen om van binnen naar buiten te werken mss dt dat beter lukt ?
 
Ja Hooy, papierbouw is niet alles he, maar zoals meerdere onder ons bewonder ik toch ook wel je doorzettingsvermogen. Het is leren met vallen en opstaan. Heb voor mn hoofd van Optimus ook de hulp moeten inroepen van onze meesterbouwer Fred.
 
Ik heb het gezien tom ;-) ja soms is hulp van profs nodig . :-) Volhouden is de boodschap op z'oon momenten e .
 
Voila,

De meester in zijn tak komt eens kijken en gelijk wordt er aan een oplossing gedacht.
Mooi zo.

Hoi,

Ben even snel gaan kijken op de website van yamaha om alle onderdelen van de banden eens te bestuderen.
Ik zou het volgende proberen: voor het voorwiel de omtrek berekenen van onderdeel M-13 en de omtrek van onderdelen M-16 en M-17 ter hoogte van de zijkanten van M-13. Dan kan je 2 ringen uitsnijden uit gewoon grijs karton (liefst van 1mm dik) met buitendiameter voor de M-13 en binnendiameter van M-16 en M-17. Op die manier zou je een sterke ruggengraat moeten krijgen voor je band die dan perfect cirkelvormig blijft.

Gevolg is wel dat je de lijmstripjes anders moet vouwen of zelfs wegsnijden waar nodig.

Alleszins respect voor je doorzettingsvermogen en ik blijf dit volgen.
 
Hooy,

Zoals beloofd ben ik dus bezig met de bouw van het achterwiel. Ik moet zeggen dat ik nogal verbaasd was over de schaal waarin gewerkt wordt. Dat lijkt mij in de buurt van 1:9 te komen, wat voor papiermodelbouw gigantisch is. Zonder verstevigingen lijkt het mij echt onmogelijk om zo een wiel in vorm te houden.
Nadat ik de onderdelen had uitgesneden kwam ik al tot de conclusie dat mijn vorige voorstel iets te simplistisch was. Ik maak wel vorderingen maar weet nog niet of dat uiteindelijk tot een valabele oplossing zal leiden. We zien wel waar we uitkomen...

Mag ik de foto's hier posten of open ik beter een nieuwe topic?

Groeten,
Joost
 
Toch heb ik geen verstevigingen gebruikt bij mijn Vmax en zijn de wielen redelijk gelukt.
( en dat voor mijn eerste papier model)

IMG_3610.jpg

Maar we zijn altijd in voor verbeterende methode hoor Joost.

Fred
 
Fred,

Of dat mijn methode beter zal zijn is nog af te wachten. Als ik je resultaat zie, vraag ik me eigenlijk wel al af of het nog beter kan. Ze zien er echt wel goed uit.
Maar ik doe verder, om 2 redenen.
1) belofte maakt schuld t.o.v. Hooy
2) ik hoop stilletjes dat die verstevigingen de mogelijkheid geven om dat wiel te superen, zoals bijvoorbeeld er een profiel op leggen en dan schilderen. Als dat zou lukken denk ik er wel aan om in een later stadium de rest van de MT-01 te bouwen. Maar na dit wiel doe ik eerst echt wel verder aan de Kubel.

Joost
 
joost het dringt niet hoor .
ik ben ondertussen bezig aan enkele andere onderdelen .
en als de moed er tussendoor nog is komt dan pak ik het wiel er terug bij :-).
ik zie het wel als je er tijd voor hebt ;-)
aan u verslagjes te zien kan iknog HEEEEEELLLL VEEEEELLLLLLLLL leren van u

davy
 
@fred
u wielen zijn precies toch goed gelukt
dat zal de ervaring zijn zeker hihi :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan