Hoofdsponsor

1/48 AV-8B Harrier II Plus (Hasegawa) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan toch moeilijk het verschil in de kleuren zien Lex, komt ook door het kunstlicht!! Maar met daglicht ziet het er wel beter uit vermoed ik. En het moet nog in de lak gezet wat de kleuren nog meer naar boven haalt.
 
Heb wat foto's met daglicht gemaakt. Na de foto's er nog wat onderdelen op gezet en de randen van de donker grijze kleur een beetje bijgewerkt.

DSC_0885.jpg

DSC_0886.jpg

Ik hoop dat de kleurverschillen wat beter zichtbaar zijn. De blanke lak van Tamiya heb ik op de fueltanks getest. Deze staan nu te drogen.
Morgen of overmorgen de Harrier zelf in de blanke lak zetten. Dit is de eerste keer dat ik het gebruik. Voorheen gebruikte ik altijd Parket +
 
@ Lex

JAAAAAAAAAA ik zie het verschil nu beter in de kleuren!! Ziet er strak uit zo op deze manier. Ben je er nu happy mee? Tamiya vernis erop zal je in de verleiding brengen denk ik om sneller decals aan te brengen. Tamiya is heel erg snel droog op het model, echter moet je echt wat ik ook doe 2 dagen wachten zodat het kan na harden voor je met set en sol of ander produckt voor decals je decals goed kunt aanbrengen.
 
Bedankt voor de tip Eric!
Ik zal het een paar dagen laten rusten voordat ik met de decals begin!
Heb op zich nog genoeg andere werkzaamheden aan de Harrier en de TF-104 dus kan wel even wachten!
 
Hier ook weer wat vooruitgang. De eerste decals zitten erop.

DSC_0904.jpg

DSC_0905.jpg

DSC_0906.jpg

De komende dagen zal er weinig aan gebeuren. Ben een aantal dagen naar de vliegshow ter ere van het 100 jarige bestaan van de Turkse luchtmacht!
 
Ziet er alweer strak uit zo met de decals!! Heb nog eens goed gezien, maar in de belijning zijn ze nog niet getrokken. Weet niet of je dat nog voor elkaar kunt krijgen met set en sol.;)
 
Marc,

Bedankt!

Eric,
Dat lijkt. Heb hem net van dichtbij bekeken en de decals liggen wel in de paneellijnen.
Hij is alleen nog niet zo strak als ik zou willen. Denk dus nog maar een paar laagjes sol er overheen doen!
 
Des te beter Lex!! Wat je kunt doen, niet TE veel is intekenen van de lijnen zoals ik het doe op mijn modellen. Zie mijn F-8 en A-4 Postings8)
 
@Eric,

Zal even kijken. Eerst de decals erop zien te krijgen en dan het resultaat bekijken!
 
Hey Lex, wat een leuk toestel is dit geworden zeg! Het deed me eigenlijk denken aan de inkt die ik vorige week getest heb om een figuurtje uit te lijnen, ik denk dat het spul ook uitstekend kan dienen om de paneel lijnen van je toestel in te 'kleuren'. Ik vroeg me af hoe de modale vliegtuigbouwer dit normaal doet? Met white spirit en enamel of olieverf misschien?
 
Burglar,

Wat ik gezien heb is dat de meeste verdunde olieverf gebruiken. Maar er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden!
 
Zo ik ben langzaam aan doorgegaan met de Harrier.
Vandaag de laatste kleine dingen erop geplakt.
Nu nog een laatste laklaag en de fuel tanks eronder een dezer dagen en de Harrier is klaar.
Heb wel gezien dat er nog een aantal verbeterpunten zijn en die neem ik mee naar de volgende!

Hier de foto's;
DSC_0936.jpg

DSC_0937.jpg

DSC_0938.jpg

DSC_0939.jpg
 
Marc,

Mede forum lid Eric2020 heeft me er op gewezen en er eentje opgezocht en opgestuurd dus ik heb hem gezien.
De tips en trucs komen voor deze Harrier te laat maar er staan er nog 2 in de kast dus daar kan ik het voor gebruiken!
 
Hij ziet er toch heel behoorlijk uit Lex!! Waat ik op het net voorbij zie vliegen aan Harriers ziet er 9 vande 10 keer ook heel schoon uit. Dus al te vuil zou ik het niet maken.8)
 
Eric,

wilde hem niet vuil maken. Helemaal omdat de Harriers natuurlijk vaak op zee zijn en dan heel regelmatig gewassen worden om corrosie door zout water te voorkomen.
Heb er net een laatste blanke laklaag overheen gedaan dus een dezer dagen volgen de eindfoto's.
 
1/48 Hasegawa AV-8B Harrier II Plus KLAAR!

En de Harrier is klaar!
De blanke lak zit erop en de laatste dingen zijn eraan gemaakt dus deze is klaar!
Er zijn zeker dingen die beter gekund hadden maar het eindresultaat is redelijk!

Hier dan de foto's;

DSC_0940.jpg

DSC_0941.jpg

DSC_0942.jpg

DSC_0943.jpg

DSC_0944.jpg

DSC_0945.jpg
 
Hey :)

Da's indd een schone geworden, prachtig met die verschillende grijstonen. Pracht werk man ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan