Hoofdsponsor

1/48 AV-8B Harrier II Plus (Hasegawa) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond weer klaar om af te plakken maar was weer niet geheel tevreden en ben weer wat oneffenheden eruit gaan schuren.
Geprobeerd met Vallejo de onderkant opnieuw te spuiten maar dat was een slecht idee!
Volgens mij de verf te verf verdund en kreeg uitlopers. Deze wilde ik weg werken met een stukje papier wat naast me lag bleek dat een foute keuze!
Gevolg nog meer stofjes erop!
Dus laat de boel weer drogen en ga maar weer schuren om deze weg te krijgen.

Wat ik wel merkte is dat op het moment dat ik bij de AB alleen lucht geef er toch een kleine hoeveelheid verf mee komt.
Is dat altijd bij een dual action of is er dan iets niet goed?
 
Wat ik wel merkte is dat op het moment dat ik bij de AB alleen lucht geef er toch een kleine hoeveelheid verf mee komt.
Is dat altijd bij een dual action of is er dan iets niet goed?

Nee dat is niet goed, er zit dan een verfpropje op de naald.
Je hebt dan het Lucht-Verf-Lucht verhaal niet helemaal gevold met als gevolg dat er wat verf op de punt komt.
Als je daarna gaat spuiten is het net of er geen verf komt, en dan BOEM een lekkere vlek...
 
He Arno,

Dat vermoeden had ik eerst ook maar had het ook na een schoonmaakbeurt!
Komend weekend de boel maar eens flink schoonmaken misschien scheelt dat.
 
@ Lex
uhhh wat zal ik zeggen Lex, Je had onderkant toch al in de goede kleur gezet??? Dus denk ik waarom dan met vallejo nog ne keer gedaan?? Als je onderkant vallejo hebt gedaan zul je dus met de andere kleuren ook Vallejo moeten gebruiken, omdat je anders problemen krijgt door dat verf op elkaar gaat reageren. Bedoel, blijf dan acryl verf gebruiken en bij voorkeur dan van zelfde merk verf.
 
@Eric,

Ik was niet geheel tevreden over de onderkant. Wilde even snel wat oneffenheden eruit halen.
Toen moesten er een paar plekjes bijgewerkt worden. Dat wilde ik met de Vallejo doen omdat dat iets makkelijker te doseren is.
Maar alles is weer opnieuw (met Humbrol) gespoten. Hoop vanavond alles te kunnen afplakken voor de volgende kleur grijs (ook van Humbrol).
 
@ Lex
Ah dat verklaard het, je je beetje goede hand hebt met tekenen, dan kun je overwegen om de camo freehand te doen. hoeveel kleuren moet je doen? slechts 2 of meer?
 
Nou nee. Heb laatst posterbuddies gehaald en wilde dat een keer gaan testen.
Het zijn 3 kleuren grijs totaal. De lichtste grijs aan de onderzijde en de meest donkere kleur aan de bovenzijde.
 
Zo ik heb een flinke afplaksessie gehad, nu maar hopen dat alles goed dicht was;

DSC_0666.jpg

DSC_0667.jpg

DSC_0668.jpg

En daarna de 2e kleur grijs erop gespoten;

DSC_0669.jpg

DSC_0670.jpg
 
Vandaag even een deel van het afplakwerk weer verwijderd. Ben wel tevreden met het resultaat.
Komende week de bovenzijde afplakken en daar dan de 3e kleur grijs op doen.

Het resultaat;

DSC_0674.jpg

DSC_0675.jpg

DSC_0676.jpg

DSC_0677.jpg
 
Ziet er netjes uit Lex!! Als je het kunt vinden in de winkels Airfix Model World heeft in jongste nummer veel aandacht voor de Harrier.
 
Moet ook eerlijk zeggen dat het boven mijn verwachtingen was!
Ik zal eens kijken of er hier in de buurt een winkel is waar dat tijdschrift te vinden is.
 
Zo ben weer een afplak ronde verder!

DSC_0872.jpg

DSC_0873.jpg
 
Ziet er goed uit Lex!! Denk erom dat je niet teveel tegen de buddies aanspuit als je gaat airbrushen. op zich heb je dan al een wat meer wat ze noemen zachte camo scheiding;)
 
Ik heb hoe dan ook geprobeerd om voorzichtig te zijn bij de buddies.
Vooral omdat ik wilde voorkomen dat er een verfophoping op de scheidingsranden kwam.
Vanavond uitpakken waarschijnlijk dus dan volgen er nog foto's.
 
Zo de laatste kleur grijs zit erop.
Heb vandaag de 2e laag erop gedaan en nu even afwachten hoe het er uit ziet als het helemaal droog is.

DSC_0874.jpg

DSC_0875.jpg

DSC_0876.jpg
 
Ik was niet helemaal tevreden over de laatste grijslaag dus het schuurpapier er maar even overheen gehaald en een nieuw potje verf gehaald.

DSC_0878.jpg

DSC_0879.jpg

Nu de Harrier uitpakken en kijken hoe het totaal resultaat is!
 
Ziet er strakker uit dan eerste keer!!! Kijk uit naar hoe het er straks uitgepakt uitziet8)
 
Zo de uitpak sessie is gedaan! Een paar puntjes waar ik wat minder tevreden over ben.

Het overblijfsel van een hoop tape!
DSC_0884.jpg

En dan het resultaat
DSC_0880.jpg

DSC_0881.jpg

DSC_0882.jpg

DSC_0883.jpg
 
Ik zal morgen proberen met daglicht wat meer foto's te maken.
De afwerking zal ook nog de nodige tijd vergen.
Moet ervoor waken dat ik nu de boel niet te snel wil gaan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan