Hoofdsponsor

1/48 AV-8B Harrier II Plus (Hasegawa) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo aan de foto's te zien is het wel dekkend geworden, wat me verder nog opvalt is dat het schoon dus zonder lijnresten en dergelijke in elkaar zit;)
 
Het is inderdaad redelijk dekkend. Moet nog wel even alles nalopen op lijmnaadjes en dergelijke.
En de plamuur komt er nog lichtjes doorheen.
 
@ Lex Ik denk dat dan de airbrush toch niet voldoende schoon was?. Als het pigment was wat je aantrof in je airbrush dan heb je de verf onvoldoende doorgeroerd. Het doorroeren van de verf neem ik ruimschoots de tijd voor. Ik doe het met houten koffiesticks, anderen doen het iets van metaal. Plastic moet je het niet mee doen, omdat dan de verf aktiveerd. Goed doorgeroerde verf is meestal een 10 minuten bij nieuw potje. Als je geen pigment meer ziet ben je er en nog even doorgaan met roeren.

Als regel kun je onthouden bij een schema als dit om eerst hele model in de lichtste kleur te zetten, dan als dat volgende dag droog is ga je de volgende kleur doen. De volgende kleur doe je ofwel freehand, of je plakt het af. scherpe cammo doe je met tamiya tape of wat je wil. Zachte cammo kun je doen met bijvoorbeeld bluetag. Rol je het tussen je vingers en dan leg je het in de vorm die je wil.

en dat doe je met elke andere kleur die volgt ook, en zorg dat je verf voldoende droogt en uithard dus na 24 uur glans nog langer als je met X-tra verf werkt. Nog dingen onduidelijk in mijn posting stel gerust je vragen!!

Wat wil je hier mee bedoelen?
 
Ik bedoel ermee dat het pigment dan hechting begint te zoeken Pastis. Het pigment moet oplossen in de verf zodat je de kleur volledig krijgt en in elke drup dan nagenoeg zelfde hoeveelheid pigment deeltjes hebt zitten. Pigment is vaak terug te vinden op de bodum van het potje. Bij acrryl verf weet ik niet of dat het zelfde werkt, want dat gebruik ik veel minder.
 
Ik bedoel ermee dat het pigment dan hechting begint te zoeken Pastis. Het pigment moet oplossen in de verf zodat je de kleur volledig krijgt en in elke drup dan nagenoeg zelfde hoeveelheid pigment deeltjes hebt zitten. Pigment is vaak terug te vinden op de bodum van het potje. Bij acrryl verf weet ik niet of dat het zelfde werkt, want dat gebruik ik veel minder.

thx voor de info.
OOk handig is uw verfpotje humbrol enkel minuten "au bain Marie" zetten in lauw water
 
Ik heb verhitting in warm water vaker gehoord dat dat wordt gebruikt. Echter maak dan wel het potje open, omdat het anders het deksel eraf springt dus met voorzichtigheid doen.;)
 
Zo ik heb vanavond eindelijk weer eens tijd gevonden om hier verder mee te gaan.
Het airbrushen ging eindelijk een keer heerlijk!
Geen verstoppingen of andere problemen!

DSC_0645.jpg

DSC_0646.jpg

DSC_0647.jpg
 
Hoi Lex,zo zie je maar he ,met raad en daad staan ze je hier bij en alles komt goed.
Dat is nu het leuke aan dit forum hier toch,die samenhang!!
Patje.
 
Juist! Ben er ook erg blij mee! Allemaal enorm bedankt voor alle hulp!
Vanavond nog een paar puntjes aan de onderzijde bijwerken en dan de bovenkant nog een laag geven.
 
Vandaag even een kleine tegenvaller gehad. Ik had gehoopt de 2e kleur grijs erop te spuiten.
Ik was er al achter dat ik de pylons beter niet onder de vleugel had kunnen doen voor het spuiten omdat dit het afplakken ernstig moeilijker maakt.
Nu zag ik vanavond dat er wel erg veel stofjes in de verf zaten dus ben maar weer aan het schuren gegaan om deze zoveel mogelijk weg te krijgen.
En omdat ik toch bezig was heb ik de pylons er met zachte dwang af gehaald.
Net maar even de beschadigde plekken bij gewerkt. Nu wachten en hopen dat ik morgen kan gaan afplakken voor de 2e kleur.
 
Ach dat lukt jou wel hoor je bent al heel goed bezig toch,ja he.
Patje.
 
He Patje,

Door alle hulp gaat het inderdaad al beter dan ik ooit verwacht had!
 
Oei stof!! Ik laat meestal mijn model gewoon drogen aan de lucht, maar zit ook te denken aan een grote overkapping, maar ja hoe krijg je die he?? Zit te denken iets te maken met plexiglas, kan ik tenminste nog zien wat er onder staat. Hele grote plexiglas bol is wellicht ook een optie!
 
Volgens mij nadeel van deze tijd van het jaar. Ramen open om het huis een beetje af te koelen!
Ik heb afgelopen zaterdag bij de Ikea een grote plastic box gekocht met de bedoeling die ervoor te gebruiken maar die is nu even in gebruik voor de onderdelen van de TF-104G.
Die kan er wel overheen.
Bij het bouwverslag van de TF-104G staat een foto waar de box opstaat.
 
Tijdje geleden heb ik een aantal opbergboxen in doorzichtig plastic gekocht in een amerikaanse stock (of hoe dat ook heet in het AN), die zijn ideaal om luchtdicht af te sluiten, en net groot genoeg om mijn projecten in op te bergen. of ik leg ze in mijn vitrinekast, daar is de stofophoping ook heel miniem.

Verder heel mooi gebouwd Lex, vliegtuigen zijn niet mijn expertise maar dit ziet er super uit.
 
Qua bouwen zitten er nog zeker wel verbeterpunten in.
Dat is dan ook de reden dat het geen Italiaan gaat worden maar een Amerikaans exemplaar!
 
@ Lex

Heb je voldoende info dan over een Italiaan? Ik heb geen idee hoe die er nu van binnen uit zien. Wellicht is een Harrier GR-9 een betere optie om als startpunt te gebruiken?
 
De Italianen hebben de Harrier II Plus. De GR9 heeft onder andere een andere neus (licht voorin) en voor de staart is het anders.
De versie die ik hier heb (en nog een in de kast) is de juiste versie voor de Italiaanse Marine.
Maar dit wordt er een zoals de boxart.
 
je heb gelijk Lex, heb ooit 1 Italiaanse harrier gezien op een opendag. Dus ja dan is een Amerikaan beter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan