Hoofdsponsor

1/48 AV-8B Harrier II Plus (Hasegawa) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En de enamel geeft geen reactie met de Vallejo?
Ikzelf heb de Vallejo Model Air ook nog nooit gebruikt. Hoop dat het dusdanig dun is dat ik de verf niet hoef te verdunnen.
Ik heb hier Parket + (de nieuwe formule) staan en Revell Aqua kleurloos mat en glanzend en daar wil ik de lak mee sealen (de glanzende versie).
 
Eventueel kan je testen op een teststukje en kijken wat het geeft.
 
ik denk dat wat silenoz zegt met enamel primer beter is. Het is aggressiever dan acryl. Als je Vallejo gebruikt dan een drup afwasmiddel toevoegen. Dit zorgt ervoor dat er geen spanning in de verf zit. En net als bij de Hawk neem de tijd, en meerdere keren doen.
 
Ik ga vanavond kijken of ik de lichtste kleur grijs die de Harrier heeft heb en dan ga ik de Harrier daar helemaal mee spuiten.
Hopen dat dat dan beter is als grondlaag.
 
Gewoon als je zeker weet dat je airbrush schoon is, dan kun je beginnen. niet goed schoon kan ook problemen geven. Maar ik ga er maar vanuit dat je airbrush schoon is. En altijd even zien hoe je naald is, de nozle goed schoon kleine controle voorkomt al veel problemen.

De lichtste kleur is altijd goed. bij cammo altijd onthouden lichtste kleur eerst dan op volgorde naar donkerder toe werken.

problemen dan hier gewoon weer posten ik probeer mee te werken en te helpen via hier.
 
Dat is nou Eric he de helpende hand.Zo zijn er hier nog vele die dat doen,vind ik het mooie aan het forum hier.
 
Ben ook erg blij met alle hulp die ik hier krijg!

Ik maak iedere keer als ik de AB gebruik hem helemaal (met de hand) schoon.
Neem aan dat dat dus geen probleem kan geven.

Heb even gekeken en heb de lichtste grijze kleur die ik nodig heb van Humbrol dus dat zou goed moeten komen.
 
Zo het grootste deel van de bovenkant is met Humbrol 127 gespoten.
Op de vleugel zitten een paar oneffenheden in de verf. Weet niet waar die vandaan komen.

DSC_0637.jpg

DSC_0638.jpg

DSC_0639.jpg

DSC_0641.jpg

Hier zijn de oneffenheden te zien;

DSC_0640.jpg
 
Om om een eerdere vraag terug te komen: 2 bar vind ik zeer veel om te spuiten. Als je goed (lees veel) verdund, blaas je dan direct alles terug van je model en krijg je volgens mij die vlekken.
Ik spuit Vallejo acryl verdund op 1.2 bar en soms ook nog minder. Alclad verven spuit ik op 0.6 bar.
 
2 Bar is inderdaad teveel van het goede. Heb ervaring met Alclad dat je dat niet moet spuiten, maar als een nevel moet laten vallen. Voor alclad gebruik ik humbrol 21 sterk verdund als ondergrond en dan alclad wordt het echt mooi.
 
Ik heb vandaag helaas geen tijd meer om de onderzijde te spuiten maar zal de druk verlagen tot zo'n 1,5 bar en kijken of dat beter gaat.
Ik wil ook eigenlijk een nieuw potje verf halen aangezien deze zijn beste tijd wel gehad heeft! Laat ik nu van alle kleuren grijs zo'n beetje een voorraad te hebben behalve van Humbrol 127!
 
;)Ik had gedacht dat je de druk al verlaagd had Lex. Jammer dat je daar zit en niet in mijn omgeving ik was na sluitingstijd nog wel open voor je.;)
 
Heb de druk nu op zo'n 1,5 bar staan.
Aangezien gisteren op het moment dat ik op de fiets wilde gaan stappen er een enorme onweersbui over trok heb ik toch nog even de airbrush aangezet.
De onderzijde heeft nu de eerste laag humbrol 127 gehad.

DSC_0642.jpg

DSC_0643.jpg
 
en wat ondervind je nu zelf qua druk?
 
Het spuit wel iets rustiger.
Ik had in het begin wel een aantal keren dat het pistool verstopte en dat ik alles weer uit elkaar moest halen en weer schoon maken.
Kan ook aan de verf gelegen hebben.
 
@ Lex Ik denk dat dan de airbrush toch niet voldoende schoon was?. Als het pigment was wat je aantrof in je airbrush dan heb je de verf onvoldoende doorgeroerd. Het doorroeren van de verf neem ik ruimschoots de tijd voor. Ik doe het met houten koffiesticks, anderen doen het iets van metaal. Plastic moet je het niet mee doen, omdat dan de verf aktiveerd. Goed doorgeroerde verf is meestal een 10 minuten bij nieuw potje. Als je geen pigment meer ziet ben je er en nog even doorgaan met roeren.

Als regel kun je onthouden bij een schema als dit om eerst hele model in de lichtste kleur te zetten, dan als dat volgende dag droog is ga je de volgende kleur doen. De volgende kleur doe je ofwel freehand, of je plakt het af. scherpe cammo doe je met tamiya tape of wat je wil. Zachte cammo kun je doen met bijvoorbeeld bluetag. Rol je het tussen je vingers en dan leg je het in de vorm die je wil.

en dat doe je met elke andere kleur die volgt ook, en zorg dat je verf voldoende droogt en uithard dus na 24 uur glans nog langer als je met X-tra verf werkt. Nog dingen onduidelijk in mijn posting stel gerust je vragen!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Eric,

Het is volledig duidelijk!
Ik denk inderdaad dat het probleem met de AB veroorzaakt is door de niet volledig doorgeroerde verf.
Onderin het potje zat aangekoekte verf. Met het eruit halen is er waarschijnlijk wat mee gekomen.
Heb het nu opgelost door de vloeibare verf over te gieten in een verpakking van een fotorolletje.
 
@ Lex

Je leerd met ervaring hoeveel verf je nodig hebt, dus je roerd de verf goed, dan neem je zoveel als je denkt nodig te hebben. Altijd minder dan je denkt. Omdat je het verdund, en al doende leerd men. :D
 
;)Ik had gedacht dat je de druk al verlaagd had Lex. Jammer dat je daar zit en niet in mijn omgeving ik was na sluitingstijd nog wel open voor je.;)

Zo ver is Rotterdam ook niet van Rijen!
Ben helaas gewend om naar Rotterdam te rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan