Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 AV-8B Harrier II Plus (Hasegawa) [DONE]
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 102

Discussie: AV-8B Harrier II Plus (Hasegawa) [DONE]

Standaard AV-8B Harrier II Plus (Hasegawa) [DONE]

Hallo allemaal,

Aangezien het nog geen 1 mei is en ik dus nog niet aan de TF-104G kan beginnen en ik aan het wachten ben op de polijst pasta voor de Hawk heb ik deze maar even uit de stapel getrokken.

Harrier AV-8B Plus

’s werelds eerste V/STOL (Vertical/Short Take Off and Landing) aanvalsjager de Harrier vloog voor het eerst in 1960. Het toestel ontworpen door Hawker Siddley in Engeland trok meteen de aandacht van de US Marine Corps vanwege het potentieel om als support fighter dienst te doen. Het werd de AV-8A genoemd. Het toestel had in het begin nogal wat tekortkomingen zoals de lage wapenlast welke het mee kon nemen en het vliegbereik.
    Deze dienden eerst opgelost te worden voordat het in dienst zou komen. De AV-8 wordt gemaakt door McDonnell Douglas.
    Het duurde veel langer om deze problemen op te lossen en met de komst van de AV-8B waren de problemen opgelost. En op 17 maart 1993 vloog de Harrier II Plus voor het eerst.
    Enkele grote updates, onder andere het vergroten van het vleugeloppervlak, aan de vleugels waren de meest opvallende aanpassingen.
    Door composiet materialen te gebruiken werd ook binnen de gestelde gewichtslimiet gebleven.
    Door het landingsgestel naar binnen te verschuiven werd ook plaats gemaakt voor 2 extra hardpoints.
    De Harrier is uitgerust met HOTAS (Hands On Throttle And Stick) waardoor het manouvreren ermee makkelijker werd.
    De AV-8B is ook uitgerust met een in flight refuelling systeem.

Enkele data;
    Bemanning; 1
    Lengte; 14,55 m
    Hoogte; 3,56 m
    Spanwijdte; 9,25 m
    Motor; Rolls Royce Pegasus F-402-RR-408
    Stuwkracht; 10.795 kg
    Maximaal gewicht; 14.060 kg (Short take off mode)
    Maximale snelheid; 1.080 km/u

En dan de foto's van de doos;

De decals uit de doos;

Decals welke ik misschien ga gebruiken;

Het boekwerk;

Er is ook al enige vooruitgang;

Ik weet nog niet of ik er een Amerikaanse of Italiaanse versie van ga maken.
    Aangezien ik een voorliefde heb voor de Italiaanse Luchtmacht en marine denk ik dat ik deze decals voor de volgende Harrier ga gebruiken!

Standaard

Forza Italia Lex!!

Standaard

Ben benieuwd wat je er van gaat maken :-)

grtz

Standaard

Het is al goed begonnen

Maak er maar een speciaal gevalleke van

Standaard

@Eric
    Ik denk dat dit de boxart uitvoering van de Ace of Spades gaat worden.
    De Hasegawa Harrier kit heeft een aantal lastige punten. Deze heb ik nu een beetje ontdekt zodat de volgende nog beter wordt!

Vanavond volgt nog een update.

Standaard

@ Lex

Volgens mij is het model wat jij hebt aardig gelijk aand de Revell uitvoering van de GR-7 die ik heb

Standaard

Hoi Lex,

Een mooie project lijkt me, succes met de Harrier AV-8B Plus.

Standaard

Eric,

Volgens mij is de Revell zelfs een reboxing van de Hasegawa.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric2020 Bekijk bericht
    @ Lex

Volgens mij is het model wat jij hebt aardig gelijk aand de Revell uitvoering van de GR-7 die ik heb
    Deze van revell is een reboxing van de hasegawa en waarschijnlijk nog goed koper ook.

@Lex
    ben benieuwd wat je er van gaat maken en al een mooie start.
    Inderdaad er zitten een paar probleemjes in heb deze ook gemaakt.
    Maar met wat geduld komt het allemaal goed.

Mark

Standaard

Ik ben ook benieuwd hoe deze zal gemaakt worden, veel succes.
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Hierbij de vooruitgang.

De cockpit;

Intakes afgeplakt;

Canopy naad verwijderd en afgeplakt;

Standaard

Zo er is weer enige voortuitgang ondanks het erg mooie weer.
    De kap is erop gegaan en er zijn wat kiertjes gedicht.
    Volgende stap is de primer erop.

Standaard

Lekker snel gebouwd Lex!! Had nog even gezien op je eerdere foto's, maar zag geen bewapening, toch wel zonde eigenlijk. Maar stel brandstoftanks zou ik er wel onder hangen.

Standaard

Heb een beetje vals gespeeld! Was er al eerder aan begonnen.
    Zoals gewoonlijk bij Hasegawa zit er weinig bewapening bij geleverd.
    De brandstoftanks komen er wel onder. Staan inderdaad niet op de foto's maar die heb ik al wel in elkaar gezet.
    De sidewinders ben ik nog over aan het twijfelen.

Standaard

Vandaag de airbrush maar weer eens ter hand genomen.
    Ik heb iedere keer problemen met de primer.
    Ik spuit op ongeveer 2 bar met verdunde primer. Er komt (mijns inziens) geen primer op de kist en daarna krijg ik vlekken.
    Is dat teveel verdunde primer?
    Heb er wat foto's van gemaakt;

Hoop dat het goed te zien is maar de vleugel is wel redelijk gelukt (hoewel erg dun laagje).

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten