Hoofdsponsor

1/24 Toyota MR2 Veilside [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

mind-9

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
917
Welkom,

Net lid geworden en wil laten zien waar ik nu mee bezig ben
het gaat hier om een Toyota MR2 Veilside deze auto heb ik in mijn bezit gehad en eindelijk een model van gevonden.

o55ile.jpg

aop17b.jpg
Orgineel

33beu6t.jpg
Model

Het model had geen targa dak en de Veilside uitbouw was gemaakt van resin en moest dus echt pasklaar worden gemaakt veel plamuren en schuren dus.

4jvxwi.jpg
De bumpers van resin
156rdxi.jpg
Orginele bumpers wegsnijden was een secuur werkje constant passen en meten
124a7fm.jpg
Targa uit tekenen en dakdelen verwijderen
2a5xbx2.jpg
Best wel goed gelukt dacht ik zo
2cdh35v.jpg
Deuren eruit gesneden ik vind dat ze dit standaard bij modelen moeten maken;)
28sowfq.jpg
En alle onderdelen op een rij stoelen komen uit een rally wagen nu de boel in elkaar zetten.
Morgen de rest ben al wel een tijdje bezig met dit model foto's zijn soms wat vaag excuses daar voor camera beetje out of date.

See youuuu
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi mind-9 dit ziet er al veel belovend uit he,en ja je hebt gelijk hoor dat zouden ze idd beter doen die deuren apart bij wagens ja.
Denk dat het nog beter zou verkopen ook! niet? ja denk ik wel.Ik zie dat je al lekker aan het snijden bent,word de moeite he.
Hou van zulke werkjes dat is nog es de moeite om te bouwen op die manier,je legt er je ziel zowat in he.Ben zelf met een ferm project bezig ik en doe veel scratchwerk.
Het is de bugatti die ik ombouw naar een hotrod versie.
Ik wens jou alvast veel suc6 met dit project maatje.
Patje.
 
He, er zullen er hier zeer blij zijn met wat je hier doet, er zijn hier nog van die freaks die hun complete model stuk zagen om er iets moois van te maken :)
Scratch bouw is zeer leuk en mooi om volgen, veel succes met je project.
 
Bedankt Patje ben even wezen kijken naar je bugatti geweldig vooral het idee om er een hotrod van te bouwen succes met de rod blijf je project volgen.
Dirk
 
Dank je man,ja zelfs de motor bouw ik zelf,dus we zijn beiden scratchers in de wagenbouw he;)
 
welkom op het forum , komt hier veel pas werk aan te pas
en komt die in kleur zoals jij eens gehad hebt

tom
 
Dat is een uitdaging zelf een motor bouwen zo te zien gaat het je goed af.
Ja scratchen geeft toch dat kleine beetje meer
 
Zou een update morgen komen maar had tijd om de foto,s op de comp te zetten en ze aan te passen hier zijn er nog wat dan gauw verder aan het model.
aykbap.jpg
De voorbumper
zivgae.jpg
Zij skirts paste voor geen meter veel te kort maar goed dat ik een nieuwe tube plamuur heb besteld ga nog wat nodig hebben :)
zwar13.jpg
Achterbumper ook te kort grrrr
2hmprt1.jpg
iqbg5h.jpg
alles in de plamuur instap ook afgewerkt heerlijk spul plastik plaatjes en plamuur

Alles geschuurd totaal week mee bezig geweest en in de grond verf gezet
2d12vfc.jpg
keakhw.jpg
ionn89.jpg

en de kleur
52jqqs.jpg
16jq0jd.jpg
zoals ik zij ben ik al even bezig met dit model ben tot hier gekomen
Ga nu de decals maken die op de deur zitten
21oqx3s.jpg
GR
Dirk
 
Laatst bewerkt:
welkom op het forum.

ziet er veel belovend uit
 
Mooi project dat je hier mee bezig bent.
Ziet er strak gespoten uit. Met een AB of met een spuitbus gedaan?
 
Je mag anders gerust beeld en uitleg geven over hoe je de decals zelf maakt, velen die dat wel willen weten ;)
 
hey mind-9 eerst en vooral welkom op het forum.

ik zie dat je ook van geen kleintje vervaard bent. ik hou van mensen die een kit volledig overhoop halen om er hun eigen creatie van te maken. des te meer als het om wagens gaat. alvast zeer mooi wat je hier laat zien en als moderator van het wagen gedeelte zal ik deze zeker volgen.

alvast veel succes met de bouw.
 
Ok uitleg stickers of decals zelf maken.

Ik heb net alle logo's van internet geplukt even googlen en met photoshop bewerkt kan trouwens met elk tekenprogramma.

ok om decals te kunnen maken heb je decal papier voor je printer nodig ik bestel de mijne bij modelbouwers (weet niet of ik de link hier mag plaatsen).

je hebt wit en doorzichtig ik gebruik de doorzichtige hiervoor.

het eerst heb ik de deur gescanned (1 op1) waar de decal op moet en toen de logo,s in photoshop op de deur passend gemaakt.

eamjvk.jpg

hierna heb ik de logo,s grijs getint (die van mij zijn zilver maar dat print de printer niet licht grijs lijkt het meest) en een print sheet gemaakt.

1hqmgy.jpg

Een testprint op gewoon papier gemaakt en dan kijken of het klopt met de deur.
Als dat goed is kun je het printen op decal papier nu niet meteen gaan knippen en in water afweken want dan kun je je inkt gedag zeggen is namelijk op waterbasis AAArrgghhh wat nu gedaan.
Heel makelijk knip het plaatje ruim uit en spuit er wat normale blanke lak over (dit maakt de inkt water vast) snij het op maat en plakken maar.

161xjch.jpg
Het is wel niet zo,n duidelijke foto maar het werkt van het weekend haal ik een nieuwe camera dan mooiere plaatjes (hoop ik)
Zo zie je maar je kunt elke afbeelding maken die je wilt.
heb ook al wat decals gemaakt voor een Mitsubhisi eclipse een ander project
die moet er zo uit komen te zien (heb ik op de comp gemaakt met autodesk 3d) daar beginnen mijn meeste projecten.
2irq0ox.jpg

groetjes
Dirk
 
hey mind.

dit is nu info waar iedereen iets aan heeft. zeer goede tip om met PS deze decals over de foto van je deuren te zetten. zo kom je toch dicht in de buurt van een "echte decal"

zeer mooi gedaan.

goeie bal.
 
Allereerst welkom.
Nog een autobouwer erbij.
Mooi wat je hier laat zien met die decals.
 
Ok jongelui,
Zoals jullie weten (de meeste dan) ben ik even bezig met het maken van een papieren model dus voorlopig licht de MR2 even stil maar ga er snel weer aan verder.

Gr
Dirk
 
Ok daar zijn we weer,
De MR2 de deur decal's.
Eerlijk gezegd vond ik de decals te doorzichtig daar door waren ze zowat niet te zien dit is een probleem met transparant decal papier dan moet het dus met witte decal papier maar ja dan word het een wit vlak met grijze letters.
IDEE in photoshop kleur toegevoegd aan grijs wit decal geprint inplaats van blanke lak heb ik pearl clear van Tamiya gebruikt voor de metalic look decals uitgeknipt en opgeplakt hele auto afgewerkt met 1 laag blanke lak.
dr2n0g.jpg
2a6ryvn.jpg
Zoals je ziet gaat het prima morgen carbon printen voor de achterspoiler en dan verder aan het interieur.
Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt:
da ziet er al veel belovend uit maatje.da komt goed zie ik.
Patje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan