Hoofdsponsor

1/24 Toyota MR2 Veilside [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk wat de buurman kwam brengen was bij hem afgeleverd.
spw1aa.jpg
Mijn bestelling uit de states voor de MR2
een stuur,gordels,remschijfen en racegaas de velgen zoals op de originele zijn niet meer leverbaar maar heb goede vervangers gevonden en die zijn nu ook onderweg, we kunnen weer verder.

vesxgh.jpg
Stuur is photo etched dus een heel hoog detail ,erg klein maar wel te doen.

fykf3r.jpg
Ik heb de stuuradapter gemaakt van een stukje spuitkanaal.

dcei6d.jpg
en voila het complete stuur.

Ook alvast de gordels geprobeert, detail master geeft een goede beschrijving van hoe je het moet monteren alle onderdelen zijn ook photo etched de riem zelf zijn blauw nylon.

2rdzyiq.jpg
2zxrv2b.jpg
Het is als een draad door een naald halen die gordels Pfff.

Gr
Dirk
 
Die maak ik zelf maatje die riemen,en de gespen of klikgespen zoals ik die noem maak ik in metaal.Het metaal van oude floppy disketten kan daarin grote hulp zijn en kan netjes worden gesneden met een scalpel,geen breekmes he een scalpel.Valt te doen ze als ge goede ogen hebt.
 
Mooi hoor Dirk.
Heb je rechtstreeks bij detail master bestelt?
 
Die maak ik zelf maatje die riemen,en de gespen of klikgespen zoals ik die noem maak ik in metaal.Het metaal van oude floppy disketten kan daarin grote hulp zijn en kan netjes worden gesneden met een scalpel,geen breekmes he een scalpel.Valt te doen ze als ge goede ogen hebt.

Knap Patje dat je dat zelf doet laat eens zien hoe.
gelukkig zijn mijn ogen nog goed hihi :))
 
Ja doe ik deze week nog maatje.met de gespen beetje geduld hebben want zit mee verschillende dingen tegelijk bezig he.;)
 
Ja doe ik deze week nog maatje.met de gespen beetje geduld hebben want zit mee verschillende dingen tegelijk bezig he.;)

Rustig Patje ben nu even bezig magazine's en bouwdozen te maken in 1/25
net de eerste print eruit en ziet er goed uit maak er wel een topic over.
 
Ja hoor ben rustig maatje ,zo en nu weer aan de playstation zie hahahahaa
 
Zo mensen nu de Chevelle klaar is en een mooi plekje in de kast heeft,word het weer tijd voor de MR2.
Vandaag even de remschijfen van PE en voor wielen gemonteerd.
remschijf.jpg
Eerst de schijf in elkaar zetten altijd weer een secuur werkje gebruik speldjes om de gaatjes precies tegenover elkaar te krijgen.
remschijf2.jpg
Aan de veerpoot gemonteerd en de remtang ook maar gemonteerd het geheel geverfd.
Ik heb hier gewoon de standaard model onderdelen gebruikt buiten de Pe om natuurlijk.
remschijf1.jpg
het spul op de auto.
voorwiel-1.jpg
En het eind resultaat.

Volgende keer de achter ophanging.

Gr
Dirk
 
En de achter wielen.
achterwiel.jpg
achterwiel1.jpg
Nu nog het interieur en de voorlip dan is deze ook klaar.

Gr
Dirk
 
Blijf die MR2 een mooie auto vinden, jammer dat deze niet meer gemaakt wordt.
Gelukkig nog wel door Dirk en nog mooi ook!

Fred
 
Zo en na een halfjaar (schaam) ook maar weer eens aan de MR2 begonnen het word tijd dat ie ook een mooi plaatsje in de vitrinekast krijgt.

mr2grill.jpg

Racegaas gemonteerd ik heb dit gemaakt van een hek op schaal HO dat ik hier nog had liggeneven op maat knippen en plakken maar.

mr2dash.jpg

Ook het interieur krijgt nu vorm tellers en dvd speler gemonteerd de dvd heb ik zelf in Photoshop op schaal gemaakt en uitgeprint daarna op een stukje styreen van 1mm dik geplakt en voila klaar is de dvd.

mr2pook.jpg

De pook was een geval apart daar mijn MR2 een sportpook had en het model de originele moest ik op zoek naar een andere pook.
Ik heb hier een kopspeld voor gebruikt (heb dit idee uit de scaleauto magazine ).

Zo nu kan het glas erin en de stoelen afmaken dan is deze ook klaar.

Tot de volgende update.

Gr
Dirk
 
Ziet er heel goed uit.
Nog even en je kan hem buiten rijden.
 
Zo mensen na een tijdje geen tijd te hebben gehad toch maar weer gaan bouwen en eerst maar eens de MR2 afgemaakt.
Jaja hij is af eindelijk hihi.

Hier de eind foto's

PB120156.jpg

PB120143.jpg

PB120141.jpg

Naamloos.jpg

PB120150.jpg

PB120151.jpg

En nog een met een clubblad ;)

PB120158.jpg

Zo project af hoop dat ie lijkt ik zelf dacht van wel.

Op naar mijn volgende project (even kijken welke dat word heb er nog een paar op stapel staan).

Gr
Dirk
 
Die is erg mooi geworden Dirk!!
Hij lijkt echt wel hoor.

Fred
 
Mooie tuningbak geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan