Hoofdsponsor

1/72 F-16 Twin seater [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
update 22-11-2008

update 22-11-2008


Voila, dit is dan het eind resultaat van de staart.
Ik heb het zo goed mogelijk zoals het origineel gedaan van de foto's die Pascal en Marc me hebben
gegeven, het resultaat is aannemelijk.

1_IMG_2048.jpg

De masking tape verwijderen en dan nog beetje verder spuiten van de neus.
Dan de opgangpunten voor de sidewinders terug vast lijmen en ik kan de blinkende vernis opbrengen om dan eerst de decals te plaatsen.
Als de decals op hun plaats gangen zal ik deze ook bewerken, en dan nog een laagje vernis om het geheel te beschermen en kan dan beginnen met de wash.

Ach ja, ik zal ook eerst nog wat proberen te verweren om het vliegtuig in gebruikte staat te doen verschijnen, tips ivm verweren van een Jet zijn welkom hoor :k
1_IMG_2049.jpg

Zo, tot zover de update voor vandaag
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooie staart Dirk Applaus Applaus Applaus
Als die decals erop zitten gaat hij er net als de 1/1 gaan uitzien.

Voor het verweren kijk je het best naar de foto's, dan krijg je een idee waar het meeste vuil, olie enz. zit.

Groeten, Pascal
 
Dat ziet er idd heel goed uit. Is die spuit nu echt zoveel beter? Of heb je stiekem een spoedcursus gevolgd ergens. :|
 
Ach ja, ik zal ook eerst nog wat proberen te verweren om het vliegtuig in gebruikte staat te doen verschijnen, tips ivm verweren van een Jet zijn welkom hoor :k


Zo, tot zover de update voor vandaag
Dirk, als je hier eens een kijkje neemt, dan kan je zien hoe ik de Tornado van z'n verwering voorzien heb. Dit is enkel met een sludge gedaan. :k



Droop
 
Dirk, als je hier eens een kijkje neemt, dan kan je zien hoe ik de Tornado van z'n verwering voorzien heb. Dit is enkel met een sludge gedaan. :k



Droop

Ik heb het gezien Droop, ziet er inderdaad mooi uit hoor Applaus
Maar zou ik eerst een blinkende vernis geven aan men toestel, en daarna weatheren??
 
Zo doe ik het Dirk:

- Hoogglans vernis aanbrengen.

- Decals plaatsen + bewerken met Microsol.

- Decals min. 24u laten drogen

- Sludge aanbrengen (je hoeft geen schrik te hebben voor de decals)

- Na het drogen van de sludge, alles overspuiten met matte of satijn vernis.


Veel weatheren moet je bij een jet niet doen.
Gewoon de sludgewash is méér dan voldoende.



Ik hoop dat je er iets aan hebt. :k



Droop
 
Ja hoor Droop
Alle hulp is welkom om het zo mooi mogelijk te maken :k

Bedankt voor de tips
 
update 24-11-2008 Decals

update 24-11-2008 Decals

Voila, alle decals zijn op men F-16 gemonteerd.
Nu zal ik deze een dagje laten drogen en dan nog een laagje vernis er over.
Als deze eenmaal droog is zal ik nog een wash aan het vliegtuig geven en daarna zal ik de fuel tank en het onderstell monteren.
1_IMG_2066.jpg

Ook de uitlaat moet nog op zijn plaats komen, daar zal ik ook morgen aan werken.
1_IMG_2067.jpg


1_IMG_2070.jpg


1_IMG_2071.jpg

Het einde is in zicht :k

Einde update
 
Laatst bewerkt:
Applaus

Ziet er goed uit die decals. Idd nu netjes drogen is wel belangrijk. Heb je ook sol gebruikt?

En ik zie dat je weer met panellines bezig geweest ben. Maar die zijn nu wit. Of komt dat door de foto.
 
Neen, die witte panel lines zijn ook decals die ik moest plaatsen.
Je kunt het op die foto niet goed zien van hier, maar ze zijn duidelijk aanwezig op de echte ook, ze zijn duidelijk wit laat het me zo zeggen
 
Het ziet er al heel goed uit.
Dat wordt een mooie F-16.

Mark
 
Heel mooi werk Dirk Applaus Applaus Applaus
Die staart is echt prachtig geworden.

Groeten, Pascal
 
Dirk,

mooi gedaan ziet er strak uit zoals de Ollanders zeggen. Applaus Applaus

Grts

Johan
 
Een vraag aan de echte kenners hier.

Een goeie wash, uit welke grondstoffen bestaat deze??

Ik gebruik verf op waterbasis, dus is het goed als ik veel water neem en dan een donkere verf van het type waar ik mee bezig ben, bv aqua revell om daar een klein beetje aan het water toe te voegen om een donker gekleurd water te hebben en dan dit gebruiken als wash, of zit ik er volledig naast??

Dank u wel
 
Ik kan je jammer genoeg daar niet mee helpen met verf op water basis.
Mijn wash is gebaseerd op olie verf.
Je moet natuurlijk zien dat je verf lopend genoeg is.
En een beetje experminteren met water verf kan je volgens mij weinig verkeerd doen.

Mark
 
Ik heb ook wel olie verf liggen maar dat kun je alleen maar verdunnen met white spirit of wasbenzine zeker he.
Dan zal ik mijn model een 48 uur moeten laten drogen om er met olie verf verdund op te gaan.Geen probleem :k
Maar, kun je dit dan nog gemakkelijk weg wrijven de overtollige olie mixture??Of doe je dan een klein beetje wasbenzine op een doekje?

Dank u
 
Wat ik vaak gezien heb in de vliegtuigenbouw maar ook uit de spellenwereld heb is dat je ook ecoline kunt gebruiken. Alleen dit moet je wel goed sealen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan