Hoofdsponsor

1/72 F-16 Twin seater [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
update 20-11-2008

Voila, hier heb ik dus de onderkant voor een 2x gespoten en al een beetje masking tape aangebracht om dan de bovenkant te spuiten.
Later zullen de wielbakken, of zoiets ;P nog in het wit gespoten worden, ik zal er ook eerst een laagje donker grijs in spuiten, omdat het wit in het echt niet echt wit meer is.Dus die donker grijze kleur die ik er zal in spuiten kun je aanzien alsook hier pré shading van de wielkasten.
1_IMG_2028.jpg

Dan heb ik hier de bovenkant al voor de eerste x gespoten.
De centrale vleugel, zal nog gespoten worden in 2 verschillende soorten blauw, eerst een lichter blauw en daarna de randen en het onderste gedeelte in een donkerder blauw.
1_IMG_2027.jpg
Hier zie je dat ik deze nog een 2x zal spuiten maar dan ook niet teveel, ik wil de pre shading niet volledig weg.Ik heb het Gunship grey, het donkere grijs, niet afgeplakt om zo een minder scherpe lijn tegen over het lichtere grijs te bekomen.
De neus moet ook nog gespoten worden.

1_IMG_2026.jpg
Als alles dan eenmaal gespoten is zal ik een blanke lak aanbrengen om de decals mooier te kunnen kleven en de panel lines te doen ophelderen.

1_IMG_2032.jpg
Hier ook al het landingsgestel beginnen plakken.Ik zal zien als ik ergens fijne draad heb liggen om de lucht en electriciteits kabels na te bootsen.
Dan in het wit schilderen en de wielen er op monteren.
 
Laatst bewerkt:
Hey Dirk,

Ziet er goed uit. Als je een wash gaat aanbrengen, hou der dan rekening mee dat je een Aqua verf hebt gebruikt. Dus zal je een mengeling moeten maken die de verf niet aantast. Ik denk dat je ook een wash kan maken van plakaatverf, verdund met water.

Groeten, Pascal
 
Hey Dirk,

Ziet er goed uit. Als je een wash gaat aanbrengen, hou der dan rekening mee dat je een Aqua verf hebt gebruikt. Dus zal je een mengeling moeten maken die de verf niet aantast. Ik denk dat je ook een wash kan maken van plakaatverf, verdund met water.

Groeten, Pascal

Ik zal inderdaad kijken om olieverf of plakaatverf te gebruiken, maar zoals ik schreef zal ik eerst het vliegtuig een blanke lak geven dan is de verf in ieder geval beschermd als ik ga beginnen met deze wash :k
 
Ziet er goed uit maar ik zou de ronding aan de canopy daar waar het gunship gray bij het lichtgrijs komt een beetje bijwerken.

Voor je een wash plaatst zou ik(zo doe ik het altijd)eerst blinkende vernis op het model zodat je een goede gladde ondergrond hebt voor je decals.
Eens de decals geplaatst terug vernissen en na de wash pas matte vernis gebruiken.

Mark

Hier ook al het landingsgestel beginnen plakken.Ik zal zien als ik ergens fijne draad heb liggen om de lucht en electriciteits kabels na te bootsen.
Dan in het wit schilderen en de wielen er op monteren.

Het zijn olie leidingen.:k
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit maar ik zou de ronding aan de canopy daar waar het gunship gray bij het lichtgrijs komt een beetje bijwerken.

Voor je een wash plaatst zou ik(zo doe ik het altijd)eerst blinkende vernis op het model zodat je een goede gladde ondergrond hebt voor je decals.
Eens de decals geplaatst terug vernissen en na de wash pas matte vernis gebruiken.

Mark



Het zijn olie leidingen.:k

Ok bedankt voor de tips Mark :k
Ik dacht dat het landingsgestel op lucht druk werkte wacko
zoals een fiets pomp, als er druk op he toestel komt dat ze in veren, en door de druk die op deze pompen komt de lucht langs een bepaalde weg kan verdwijnen zodat de druk het gewicht opvangt.

Verkeerde info gelezen dan, ik leer terug iets bij, bedankt Mark
 
update 20-11-2008

Voila, ik heb het al snel een beetje aangepast, terug een klein beetje bijgewerkt.
Ik heb een stukje papier genomen en er een ronding uitgesneden.
Deze tegen de romp gehouden en spuiten maar, was niet veel verf voor nodig om dit bij te schilderen.
Ik heb wel het gevoel dat men zo veel verf verspilt met te airbrushen, zeker als je maar kleine hoeveelheden moet spuiten.

1_IMG_2037.jpg

Voila, dan nu het resultaat
1_IMG_2036.jpg

Einde update
 
Laatst bewerkt:
Ziet er stukken beter uit :k

En ja ik heb ook die indruk dat je meer verf verbruikt maar vindt het resultaat steeds beter dan met penseel,

Mark
 
update 21-11-2008

Voila, ik heb de centrale vleugel gespoten, eerst heb ik hem in een licht blauwe kleur gespoten en daarna een donker blauwe kleur met in het center een beetje het lichtere blauwe over gehouden.
Daar komen ook nog decals op.
Maar foto's zeggen meer dan woorden.

1_IMG_2040.jpg


1_IMG_2038.jpg

Ook met de masking tape tamiya heb ik een stukje van de verf meegetrokken wacko
Niet erg, dit is al terug bijgewerkt
1_IMG_2039.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even over de foto twee die ik zie. Daar zie ik helemooie panellines. Applaus

Voor derest weet ik niet zo veel van kleuren gebruik. Maar je maakt er iets leuks van. Ik blijf je volgen. :k
 
Even over de foto twee die ik zie. Daar zie ik helemooie panellines. Applaus

Voor derest weet ik niet zo veel van kleuren gebruik. Maar je maakt er iets leuks van. Ik blijf je volgen. :k

De panel lines die moeten nog extra bewerkt worden, dus zouden ze nog beter tot hun recht moeten komen, ik zal daarvoor een olieverf wash gebruiken.
eerst dus volledig afwerken qua spuiten en dan een blinkende vernis er op om de decals mooier te kunnen kleven en ook om de wash te doen zodat ik de verf niet beschadig :k

De kleuren die ik gebruik zijn ja en neen de kleuren die ze aangeven in de bb.Ziet er wel goed uit, de foto's zijn niet echt mooi, ik maak wel nieuwe in het daglicht als het weer het een beetje toelaat.
 
Inderdaad mooi werk en zoals hier boven gemeld je ziet de pannellines nog mooi.
De staart ziet er ook al goed uit.
Ik kijk uit naar het vervolg.

Mark
 
Hey Dirk,

Ziet er heel mooi uit cute De centrale vleugel wordt staart genoemd. Op deze site vind je info over de stuurvlakken van een vliegtuig : Besturen van een vliegtuig - Techniek van het vliegen - Wij (zien ze) vliegen!

Op je foto's is het niet goed te zien, maar als je ze vergelijkt met de boxart lijkt het alsof het lichtblauw vlak wat te klein is. Kan je eens wat foto's van de staart langs de zijkant maken ?

Groeten, Pascal
 
Pascal,
Ik zal nog een foto van aan de zijkant nemen hoor, geen probleem :k

Ik zit nu al een tijdje te zoeken naar foto's van dit type met die blauwe staart maar kan er geen vinden, iemand goeie site waar hij zou moeten staan??
 
Kijk hier eens.
0295076.jpg


Mark
 
WOW Bedankt Mark

Deze is het inderdaad:k
Maar dat donkere blauw, dit is meer zwart dan blauw, dus heb ik terug wat werk aan de winkel, ik ga de mijne net zo spuiten, dit is mooi man.
 
Bedankt hoor mannen, dit zijn leuke foto's en site's trouwens :k
 
update 22-11-2008

Ik heb het licht blauwe een beetje aangepast, en zo te zien zal ik met een beetje wit zeer voorzichtjes nog een beetje het center van de staart bewerken dat het beter staat ter vergelijking met de echte.

1_IMG_2043.jpg

Maar het komt toch al in de buurt van het originele dacht ik :k
1_IMG_2044.jpg

Einde deze update
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad al stukken beter uit.
Laat het vervolg maar snel komen.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan