Hoofdsponsor

1/72 F-16 Twin seater [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Dirk,

De cockpits zien er heel mooi uit Applaus Applaus

Even een foto van je geleend :

1_IMG_1953.jpg

Hierop zie je geen bommen, maar brandstoftanks, de 2 missiles zijn "sidewinders".
Ik zou deze nog niet monteren voor het spuiten (ze zitten alleen maar in de weg, en je hebt veel kans dat er iets afbreekt). Je kan eventueel wel de ophang-rails monteren voor het spuiten, maar daar zou ik ook mee wachten tot je romp geschilderd is en een wash heeft gekregen.

Goe bezig man cute

Groeten

Pascal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Dirk,

Cool zeg, die cockpits!

Die piloten zien er goed nu ze hun seatbelts aanhebben. B:




Droop
 
Hoi Dirk,

Cool zeg, die cockpits!

Die piloten zien er goed nu ze hun seatbelts aanhebben. B:




Droop

Bedankt voor de leuke reactie, de mooiere duidelijkere foto's komen er morgen aan :k
 
Die cockpits zien er idd heel goed uit. Schilderen gaat je goed af, Dirk.

Ben benieuwd naar de rest.
 
update 17-09-2008

Dan maar de cocpit's en piloten in hun bureau geplaats en het geheel op de romp gelijmd en met klemmen eventjes op zijn plaats houden.
Ik zal nog de naadjes opvullen met plamuur om het een mooi geheel te doen krijgen, dit is voor morgen of deze avond als alles mooi is uitgehard.
1_IMG_1961.jpg

Dan hier een duidelijker foto van de piloot, hier kun je mooi de riemen zien die ik ook heb voorzien van de sluitingen.De piloot pak heb ik met en drybrush bewerkt maar het groene van de handschoennen staat me niet aan, deze zal ik nog een andere tint geven.
1_IMG_1962.jpg

Ik heb dan nog een vraag, weet er iemand een tutorial staan waar men de uitlaat perfect kan nabootsen, is te zeggen de kleur, ik zou een 75% blauw en 25% alluminium mengsel moeten gebruiken maar dit is een te fel kleur en benadert het origineel niet.
Ik heb eens ergens een tut gezien waar men perfect de kleur en de veroudering nabootste, help plz ;P

Bedankt en tot de volgende update
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al goed uit.
Inverband met die uitlaat kun je best metalizer gebruiken of alclad.
daarna een filter er over zetten en je krijgt ook een mooi resultaat.

Ik dacht dat modelmaster jet exhaust of burnt metal verf in zijn gama heeft deze kun je niet schilderen enkel spuiten omdat deze heel lopend is.
Nadat deze droog is kun je deze op poetsen met een zachte doek.

Mark
 
Je kan voor de uitlaten ook een mix gebruiken van zilver en enkele druppels mat zwart. Als dit dan droog is dan een licht laagje clear blue aanbrengen om de verhitting weer te geven.


Droop
 
Je kan voor de uitlaten ook een mix gebruiken van zilver en enkele druppels mat zwart. Als dit dan droog is dan een licht laagje clear blue aanbrengen om de verhitting weer te geven.


Droop

Zal ik eens testen, ik heb nu net een test gedaan op de uitlaat met het blauw- aluminium en daar over een smoke, op het uiteinde een grijs-zilver en daarover een drybrush met rost, ik zal van het resultaat eens een foto nemen.
Anders word het mister muscle ovenreiniger ;P
 
ideale kleuren kun je verkrijgen van het merk Alclad.

Kijke eens op Alclad, daar heb je mooi alle voorbeelden staan.
 
Hey Dirk,

Ik heb in een boek van François Verlinden een "how-to" over het schilderen van uitlaten staan. Zal straks eens kijken en dan plaats ik het hier. Als ik mij goed herinner gebruikt hij verschillende kleuren om het "verbrande effect" na te bootsen.

Groeten

Pascal
 
Hey hey,

kijk ne keer in mijn bouwstrip (Alouette II - Belgian Air Force)op pagina 13 vanaf permalink 123.
Daar toon en leg ik stap voor stap het uitwerken van een verbrande turbineuitlaat uit.
't Is wel voor een een heli turbine, maar misschien heb je er iets aan.

Heligroeten,

Nick
 
Bedankt Nick
Zal ik gelijk eens inkijken :k
 
Hey Dirk,

Ik heb het gevonden : voor de uitlaat van een F-16 : Titanium krijgt als het heet wordt een patroon van goud, rood, blauw en purperen kleuren.
Schilder eerst de uitlaat in gloss aluminium, dan met gunmetal langs de randjes van de verschillende "eyelids" van de uitlaat (dat zijn die beweegbare plaatjes, die de uitlaat open en dicht laten gaan). Dan breng je de verschillende kleuren aan met pastels, het goud-effect krijg je door goud poeder (brass powder) te drybrushen.
Voor de binnenkant van de uitlaat : deze is bedekt met een ceramische laag. Schilder de binnenkant wit, en drybrush met donker bruin en mat zwart.
Bron : On plastic wings / François Verlinden.

De manier van Bleu Bird vind ik ook heel erg mooi.

Veel succes cute

Groeten

Pascal
 
Bedankt mensen voor de leuke tips, ik zal ze uitproberen :k
 
update 13-11-2008

Aan de uitlaat heb ik dus nog niet verder gedaan.

Ik heb wel al de canopy een oranje tint gegeven.
Ik heb dit gedaan door een beetje Eccoline in Sols-plus te doen en deze canopy een paar x in te leggen en laten uitlekken.

1_IMG_1998.jpg

Straks ga ik de Canopy met masking tape beplakken en de canopy monteren.
Dan ga ik de pré shading aanbrengen en de romp en vleugels al spuiten.

Dit is voor een volgende update :k
 
Laatst bewerkt:
update 15-11-2008

Een kleine update, ik heb de pré shading aangebracht, eerst geprobeert met aqua revell en men airbrush die bleef maar verstoppen, dan heb ik smincke gebruikt en deze was perfect te spuiten.

Als alles mooi droog is zal ik dan de eerste laag grijs op men vliegtuig spuiten
Ook heb ik een van de brandstof tanks gespoten om dan later de wash op te testen.

1_IMG_2000.jpg


1_IMG_2001.jpg
 
Laatst bewerkt:
update 16-11-2008

Voila, de eerste laag verf zit er op aan de onderkant, grijs nr 74 van Aqua revell.
Je ziet nog zeer goed de pré shading, na een 2de laag zal dit al veel minder zijn tot bijna niets, omdat ik dan later juist de panel lines wil terug doen tevoorschijn komen door middel van wash.
Hoe dit juist in zen werk gaat ga ik nog eens goed bestuderen, maar het komt wel goed

1_2008-11-16_001.jpg

Ik heb hier een voorbeeld van een foto genomen van de site Aircraft Panel lines step by step guide by Gary Wickham
Zo zou ik dus mijn panel lines er willen doen uitzien, als er ideen zijn, laat ze maar komen :k
01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Begint er al goed uit te zien en die pre shading komt in orde.
Zoals jezelf al aangaf nog een beetje afzwakken.
Die pannel lines terug tevoorschijn halen zijn verschillende technieken voor dus een beetje proberen en zien wat voor jou het beste werkt natuurlijk.

Ik doe dat gewoonlijk met olie verf die sterk verdund is met thinner natuurlijk voor je dit gebruikt er zeker van zijn dat je model vernist is.
Het beste is natuurlijk met blinkende vernis,reden hoe gladder het oppervlak des te beterhet door de lijnen loopt.

Mark
 
Hey Dirk, je F-16 evolueert héél mooi.
Maar wa ne megaschitterende link dadde in je verslag achteloos invoegt !!!
Naar zoiets was ik nu echt al tijden naar aan het uitkijken... THX THX THX THX

Peis van de tips en trukken van A tot Z in éééééééééén ruk door te lezen...cute

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan