Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 F-16 Twin seater [DONE]
Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 121

Discussie: F-16 Twin seater [DONE]

Standaard F-16 Twin seater [DONE]

Heb een vliegtuig gekocht om me wat bezig te houden als het een en ander aan het drogen is en ook om men airbrush een beetje te testen.

Ik zal proberen om van deze F-16 fighting falcons een serie te maken, dus meerdere modellen, is te zeggen, meerdere F-16's in andere kleuren en afkomstig van andere landen, zoals Belgie Nederland enz ....
    Laatst gewijzigd door pantani; 30-11-10 om 16:20

Standaard

Leuk idee. Om al die vliegtuigen in een andere setting te maken. Ik heb ooit eens een vliegertje gemaakt een fokker die rode dubbeldekker, was best leuk om een keer gedaan te hebben. Maar verder noooit naar gekeken. Ik blijf jou volgen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pantani Bekijk bericht
    Voila

Heb een vliegtuig gekocht om me wat bezig te houden als het een en ander aan het drogen is en ook om men airbrush een beetje te testen.

Ik zal proberen om van deze F-16 fighting falcons een serie te maken, dus meerdere modellen, is te zeggen, meerdere F-16's in andere kleuren en afkomstig van andere landen, zoals Belgie Nederland enz ....
    Ik zie dat je open staat voor andere takken in de modelbouw. Way to go Pantani.

Heb je al beslist welke verf je gaat gebruiken om te spuiten? Er zijn grote verschillen tussen de verschillende merken qua kleuren, maar ook qua gebruiksvriendelijkheid.

Standaard

Ik ben net aan het testen geweest met schmincke verf, dit gaat wel goed maar het uitkuisen valt wat tegen, heb hem helemaal opengedaan men Black bull 137 E en met wasbenzine en ook met Schmincke cleaner proberen uit te kuisen, toch zie ik nog wat restjes verf achter blijven, heb er nu terug Cleaner in gedaan, zal deze een 10 tal minuutjes laten in de spuit staan.

Hebben jullie andere voorstellen???

Heb me net ook zo'n BT-UC7810 Ultrasone Reiniger 0,75 l / 50 Watt aangeschaft, dan zal hij zeker proper blijven denk ik, deze zal ik in de loop van volgende week hebben.

Mvg

Dirk

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pantani Bekijk bericht
    Hebben jullie andere voorstellen???
    Jawel, een ultrasoon-reiniger.
    Deze hoeft niet duur te zijn. Ik heb er eentje gekocht op ebay, nieuw, voor 38 euro.
    Daarnaast heb ik nog een euro of 8 betaald voor een universeel reinigingsproduct voor erin.
    Let wel, je moet dan wel zorgen dat je je airbrush zo rap mogelijk na het spuiten reinigt, zodat de gebruikte verf/inkt, niet de kans krijgt om uit te harden.

Ik ga dan eerst mijn airbrush op de gebruikelijke manier gaan reinigen en daarna gooi ik alles in de ultrasoon.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

En hoe staat het nu met de bouw van deze F16?

Droop

Standaard

Nog niet aan verder gedaan, ben nog bezig met de houten schepen en momenteel ook niet echt veel tijd, thuis ook een beetje werken he :p

Ik zal er wel eens aan verder doen maar heb gezien dat men schaal 1:72 niet zo makkelijk is, is toch redelijk klein om echt een mooi vliegtuigje er van te maken of heb ik het mis :p

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Wel Dirk, een vliegtuigje op 1:72 is niet echt moeilijker om er een mooi modelletje van te maken. Er is alleen wat meer priegelwerk aan.
    Een voordeel van deze schaal is dat kleine schoonheidsfoutjes gemakkelijker te 'camoufleren' zijn.

Droop

Standaard

update 10-09-2008 F-16

Zo, rijdens het wachten en drogen van de verf van mijn andere projecten ben ik dan maar eens verder gaan doen met deze F-16.
    Ik heb juist een paar onderdelen in de primer gezet en de binnenkant in het wit gespoten.

Dan een vraag.
    Alle stukken die nog op het frame hangen in de doos, spuiten jullie deze zo of halen jullie ieder stukje van het frame om het te spuiten??

Ik zou eigenlijk alle stukken die in de doos zitten en aan het frame hangen willen in een keer in de primer spuiten, en als ik dan een stukje nodig heb het er af snijden, schuren en dit kleine stukje die niet in de primer zit zo in de lak schilderen?????
    Is dit een goed idee of doe ik beter stukje per stukje???

Waarom ik het zo zou willen doen, omdat er zoveel kleine stukjes zijn en als ik het los maak van het frame ik de nr's niet meer vind waar wat hoort
    Laatst gewijzigd door pantani; 16-04-10 om 18:10

Standaard

Ik heb hier niet zo veel verstand van, maar ik zou wel wachten met de primer, dit omdat je kieren zult hebben die je moet wegwerken. En met welke lak ga je straks spuiten?
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

En met welke lak ga je straks spuiten?
    Ik spuit alles met Aqua Revell.
    En inderdaad, beter zoveel mogelijk samen lijmen en dan nadien de kiertjes en zo weg werken.

Voila ik kan weer verder

Senior Lid

Standaard

Hey Dirk,

Voor het bouwen van vliegtuigen gebruik ik steeds dezelde volgorde :

* Het bouwen van de cocpit en schilderen van de binnenkant van de romp.
    * De romphelften aan elkaar lijmen, en de vleugels bevestigen.
    * Het hoogteroer en de staart (indien nodig) monteren.
    * Het afplakken van de camo en het schilderen van het geheel.
    * Aanbrengen van de decals
    * Monteren van het landingsgestel / bewapening en ander klein spul.

Eventueel kan je nog een laag vernis en een sludge wash aanbrengen, en wat drybrushen en met pastels aan de slaag gaan.

Veel succes met deze mooi F-16

Groeten

Pascal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    Hey Dirk,

Voor het bouwen van vliegtuigen gebruik ik steeds dezelde volgorde :

* Het bouwen van de cocpit en schilderen van de binnenkant van de romp.
    * De romphelften aan elkaar lijmen, en de vleugels bevestigen.
    * Het hoogteroer en de staart (indien nodig) monteren.
    * Het afplakken van de camo en het schilderen van het geheel.
    * Aanbrengen van de decals
    * Monteren van het landingsgestel / bewapening en ander klein spul.

Eventueel kan je nog een laag vernis en een sludge wash aanbrengen, en wat drybrushen en met pastels aan de slaag gaan.

Veel succes met deze mooi F-16

Groeten

Pascal
    Bedankt Pascal voor de nuttige informatie.
    Ik zal ook eens proberen deze volgorde aan te houden.
    Nu ga ik naar de keuken om al terug een paar onderdelen zoals de cocpit en dergelijke een badje te geven met zeepsop.

Standaard

update 13-09-2008

Kleine update van wat ik nog heb gedaan.
    Ben dus begonnen met het schilderen van de cocpit en de piloot.
    De foto is niet zo duidelijk om de kleuren te zien, de piloot zen pak heb ik in olijf groen geschilderd, de helm in 2 soorten grijs en ook het vizier in zwart alsook de piloot schoennen.
    De schietstoel heb ik ook in een olijfgroen geschilderd, en het kussentje waar hij op zit in een ander soort groen alsook de gordels.

Dit is de copiloot waar ik ook aan begonnen ben, ik was eerst van plan om de Jet te maken met 1 piloot maar de canopy heb ik er niet bij gekregen om een single jet van te maken dus ben ik verplicht om een 2 zitter te maken.

Hier nog een paar stukken aan elkaar gelijmd en in de primer gezet.
    Sommige delen heb ik een beetje moeten bijwerken met plamuur om de kieren weg te krijgen, groot waren ze niet.
    Straks alles samen lijmen als de piloten en de stoelen klaar zijn, en dan beginnen aan het mooi spuiten van de binnekant en zo.

Zo, tot zover deze update, meer en hopelijk mooiere foto's volgende keer
    Laatst gewijzigd door pantani; 16-04-10 om 18:10

Standaard

ziet er zover al goed uit.

Mark

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 10
    Laatste bericht: 02-08-08, 00:04

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten