Hoofdsponsor

1/75 1/75 VIKING SCHIP (10e eeuw)

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PatrickR

Guest
In afwachting van wat onderdelen voor mijn LWS (zie rollend materiaal :D ) heb ik me niet kunnen houden en alvast begonnen aan mijn bescheiden (eerste.. who knows..) houtbouwdooske!

Ik laat alvast mijn vorderingen zien:
1_kiel.jpg
1_twee.jpg

Was alvast een leuke bouwdag.. ben benieuwd hoe de rest van dit experiment gaat meevallen.

Tot hier ben ik geraakt zonder al te veel problemen:
1_drie2.jpg
1_drie.jpg

Volgende stap is afschuinen van de boeg en de achtersteven om de buitenbeplanking aan te brengen..
1_kiel2.jpg

Alvast een eerste vraagske: hoe behandelen jullie deze modellen, ik bedoel met welke vernis?
Dus welke soort (blank, gekleurd, blinken of mat, ..)..?

Grtjs

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal weinig kunnen helpen bij de bouw van dit schip, maar mijn belangstelling heb je wel ;)
Suk6
 
Joepie nog een Viking!!

Deze ga ik dus op de voet volgen omdat ikzelf ook een Vikingschip aan het bouwen ben.

Wat ik zelf ga doen is het schip donker beitsen.... maar het is net wat jezelf mooi vind.
Neem een stukje afval hout en ga gewoon wat testen doen.;)
Zo heb ik dat ook gedaan en dan zie je vanzelf wat je mooi vind.
Ik gebruik beits van ceta bever maar als je een tuin beits nog heb staan gewoon experimenteren:D

Als je nog vragen heb over Vikingschepen laat maar weten!

Fred
 
ziet er goed uit patrick.

op passen met het zagemeel te snuiven want het is verslavend :)
 
Succes Patrick,

Kleuren kun je op veel manieren doen, het zal een persoonlijke smaak zijn.
Momenteel gebruik ik voor de romp van mijn schip een binnenbeits op waterbasis. Op voorgaande schepen verf, lak en olie.

Voor een Vikingschip lijkt mij een donkere kleur op zijn plaats, wellicht het best te doen met een beits.
Maar uiteindelijk beslis je zelf.
 
Ik ben een heel gelijkaardig vikingschip aan het bouwen dus ik ga deze zeker volgen !! Ben benieuwd naar je vooruitgang .
Ik heb voor mijn schip Donkeren eiken vernis genomen , kvond dit wel mooi passen , heb uiteraard eerst verschillende kleuren getest op afvalhout voor ik mijn keuze maakte :)

Succes ermee !
 
Amai, ik wist niet eens dat er zo'n klein modelleke van bestond, wat is het merk, waar haal je dat vandaan ???

Wat vernis en dergelijke betreft heb ik al ondervonden dat dit totaal persoons gebonden is, het hangt er een beetje van af wat je wil bereiken. Wil je een "nieuw" scheepje klaar voor de actie, dan kies je iets lichts van kleur, wil je een gerestaureerd scheepje dan ga je donker.
Veel hangt ook af van de houtsoorten in de kit, heb triplex als materiaal, dan denk ik dat je beter verf gebruikt dan beits of vernis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan