Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 De Havilland Sea Vixen FAW.2 (Airfix)
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26

Discussie: De Havilland Sea Vixen FAW.2 (Airfix)

  1. #1

    Standaard De Havilland Sea Vixen FAW.2 (Airfix)

    mijn deelname in de groepsbouw:

    De De havilland Sea Vixen FAW2

    een beetje geschiedenis (lang leve wikipedia):

    De de Havilland Sea Vixen is een jachtvliegtuig van de Britse firma de Havilland. Het toestel heeft twee staartbomen met een hooggeplaatst stabilo en twee Rolls-Royce Avon-motoren in de romp. De vleugels staan in pijlstelling. De cockpit lijkt asymmetrisch (links) in de romp geplaatst. De radar-operateur zit rechts van de vlieger, verlaagd, en heeft geen vrij uitzicht. Het toestel was populair bij de vliegers en maar niet bij de 2-de man.

    Het vliegtuig is oorspronkelijk bekend als de DH.110. In 1951 werd het eerste prototype gebouwd en in 1959 begon de Sea Vixen actieve dienst in de Britse Royal Navy. Het oorspronkelijk model, FAW.1, werd in 1964 vervangen door de opvolger, FAW.2. In 1972 werd het vliegtuig uitgefaseerd, hoewel enkele toestellen nog dienst deden als onbemand vliegtuig onder modelnummer D.3.

    En voor de statistieken:

    Algemene karakteristieken

    * Bemanning: 2, piloot en radar-operator
    * Lengte: 55 ft 7 in (16.94 m)
    * Spanwijdte: 51 ft 0 in (15.54 m)
    * Hoogte: 10 ft 9 in (3.28 m)
    * Vleugeloppervlak: 648 ft² (60.2 m²)
    * Leeg gewicht: 27,950 lb (12,680 kg)
    * Gewicht met belading: 41,575 lb (18,860 kg)
    * Max startgewicht: 46,750 lb (21,205 kg)
    * Turbines: 2 × Rolls-Royce Avon Mk.208 turbojets, 50kN/stuk

    Prestaties

    * Maximum snelheid: Mach 0.91 (1,110 km/h) op zee niveau
    * Bereik: 790 mi (1,270 km) met interne kerosine
    * Vliegplafond: 48,000 ft (15,000 m)
    * Klimsnelheid: 9,000 ft/min (46 m/s)
    * Vleugebelasting: 64.2 lb/ft² (313 kg/m²)
    * Thrust/weight: 0.54

    Bewapening

    * Hardpoints: 6 en voorzieningen voor het dragen van:
    o Ongeleide raketten: 4 × Matra rocket pods met 18 × SNEB 68 mm raketten/stuk
    o Raketten: 4 × Red Top of Firestreak lucht/lucht raketten
    o Bommen: 2 × 500 lb (227 kg) bommen
    o externe fueltanks

    Avionica:

    * GEC AI.18 Lucht Interceptie radar

    Nu komen we na de theorie bij het onderdeel waar jullie iets meer aan hebben, de foto's van sprues (deze zijn van 't internet geplukt, dus waarom goede foto's hun recht niet geven, bron: Brittmodeller.com)

    de doos dus ;-):



    de sprues:









    de decals:



    en tenslotte de modellen die binnen de tijdspanne vallen. Jammer genoeg hadden de britten niks meer flashy:

    Laatst gewijzigd door Silenoz; 10-04-11 om 09:10

  2. #2

    Standaard

    Een vreemde vogel, maar ik wens je veel suk6 ermee

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Hé Silenoz,
    Dit is een heel apart vliegtuig zeg.
    Veel succes met de bouw.

  5. #5
    Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15-03-10
    Berichten
    5.362

    Standaard

    Veel bouwplezier en natuurlijk ook succes met de wedstrijd Silenoz!

    Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

  6. #6

  7. #7
    ludo
    Gast

    Standaard

    mooi project en veel succes met de bouw en de wedstrijd

  8. #8

    Standaard

    Raar modelleke.
    Veel plezier met de bouw.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  9. #9

    Standaard

    Heb dit altijd een prachtig toestel geveonden.
    veel plezier en suc6 met de bouw.

  10. #10

    Standaard

    Maak er iets moois van!!

  11. #11

    Standaard

    aan iedereen bedankt, ik hoop er gauw aan te beginnen, maar het lijkt me dat er drukke tijden gaan aanbreken op het werk... momenteel net thuis...

  12. #12

    Standaard

    Haha, ik heb nog een oude Frog liggen op 1/72.
    Hier ga ik zeker ideeën komen pikken .....
    Veel succes met de bouw.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

  13. #13

    Standaard

    en gisteravond eindelijk kunnen beginnen met deze. nog niet veel gebeurd gewoon de stukjes van de cockpit opgeschuurd en gedryfit, zodat deze konden vergeleken worden met het referentiemateriaal:









    Deze is redelijk gedetailleerd zo recht uit de doos, eens kijken waar er iets kan verbeterd worden. Als kleur wordt er zwart aangeraden, en niks anders.

    En een eerste samenbouw van de schietstoelen. Momenteel zijn de kussens nog verwijderbaar naar het schilderen toe.



    en hier de originele



    Deze zien er goed uit, maar de riemen en extra kussens ga ik proberen zelf te maken. De haartjes die je ziet op de zijkanten stellen rivetten voor, deze worden nog afgeschuurd

  14. #14

    Standaard

    Allez ,ge zijt ook van start.
    Indien ge die stoelen wilt maken zoals op foto........... succes zou ik zeggen.


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  15. #15

    Standaard

    Dit is een beest van een kit, een dikke pluim voor Airfix.

    Veel plezier en succes

    PS : ik zou de cockpit niet zwart schilderen, maar donker grijs, dan komen de details beter naar voren, en krijgt ge niet het gevoel dat ge in een "donker hol" kijkt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •