Hoofdsponsor

1/48 FW-189B (MPM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
584
aan deze ben ik ook een tijdje bezig geweest. Het is een model op 1/48 en dan nog eens een limited run. Oppervlaktedetail is aanvaardbaar en cockpitdetail is er ook maar kon mijn insziens wat beter. Door gebrek aan deftig referentiemateriaal is het ook moeilijk hier te scratchen...

Het is eveneens mijn eerste MPM. In vergelijking met Classic airframes is aan deze toch meer werk aan. Ik hou eveneens mijn hart vast als ik de dubbele staart ga moeten monteren.

http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/thumbnails.php?album=6926&page=1

modelbouw_008.jpg
modelbouw_009.jpg
modelbouw_010.jpg
modelbouw_011.jpg
 
fw_cockpit.jpg

het instrumentenpaneel bestaat uit plastic basis, dan een instrument acetaatje en dan PE. Dit geschilderd, afgewerkt met clearfix van humbrol en drybrush.
fw_instr_panel.jpg
het detail van de opname is van die aard dat je de drybrushing duidelijk ziet.

De paneellijnen zijn waar nodig herscribed
 
1° het rompdeel waarrond alles gaat opgebouwd worden:
fw_189_pre_construct_003.jpg

2° zicht in de cockpit met instrumentenpaneel. De staartdelen liggen bovenaan in beeld.
fw_189_pre_construct_002.jpg

3° overzicht van de onderdelen: motorgondels, staartdelen, rompdeel.
fw_189_pre_construct_001.jpg
 
Het resultaat van de preshade:
preshade_002.jpg

fw_189_onderkant_001.jpg

logische stap: na de onderkant: de bovenkant :-)

In RLM Grey gezet van Tamiya.

Het probleem met de referenties is dat, als je in google zoekt naar referentiemateriaal je op mijn foto's uitkomt :s

Overzicht bovenkant:
(ingeflitst dus de preshade komt er harder door)
fw189_paint__001.jpg

de voorzijde, toont de hard edge die ik toegepast heb. Let ook op de paar retouches die nog moeten gebeuren.
fw189_paint__002.jpg
 
e details zijn geplaats; het landingsgestel houd het gewicht, en de verf ziet er imo redelijk goed uit.

En aangezien een beeld meer zegt dan woorden:
fw_189_bijna_klaar_001.jpg

fw_189_bijna_klaar_002.jpg
 
FW-189 geweathered. Ik heb geen sludge wash of zo toegepast omdat de paneellijnen er zo ook goed doorkomen.

De weathering heb ik gedaan met Tamiya set D, olieverf en humbrol n° 56 voor de chipping.

Nu nog antenne plaatsen, de uitlaten en de propellors chippen en dan is hij klaar.

overzicht bovenkant:
fw_189_bijna_001.jpg

overzicht onderkant:
fw_189_bijna_003.jpg

fw_189_bijna_002.jpg
 
Na een kleine 40 à 50 uur modelbouwen is hij, zo goed als, klaar (nog kleine retouches en de uitlaatjes plaatsen/scratchen)

fw189_ready__005.jpg

landingsgestel: hier moet ik nog retoucheren:
fw189_ready__006.jpg

preshade komt er mooi door:
fw189_ready__008.jpg

het chippen heb ik gedaan met een mini-sponsje en Humbrol 56 (aluminium)
fw189_ready__009.jpg

De cockpit met glaswerk:
fw189_ready__004.jpg

Klein pasprobleem met de cockpit, maar voor limited run valt het imo goed mee...
 
prima gebouwd, ik kende deze versie niet.? ik ken zijn broertjes het verkenningsvliegtuig en de gewapende versie ervan
 
Dit is de trainerversie of de VIP-versie. 5 zitplaatsen.
 
[Mod aan] Ik heb deze even verplaatst naar een ander topic, omdat de bouw ervan reeds gedaan is, en dus hier niet gebouwd is...

Maar het ziet er zeer mooi uit, ik hoop om nog meer van deze werken te kunnen bewonderen (met een volledig verslag dan ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan