Hoofdsponsor

1/72 einde space shuttle tijdperk ... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Ha die luitjes ,,,

meschien weten het er niet zoveel , maar in juni juli zal de laatste shuttle vlucht worden uitgevoerd ,,, en dan het is over ,,, na 135 vluchte komt een einde ,,, gezien dat maak ik een mooi eerbetoon diorama voor gemaakt vluchten sts 1 t/m sts 135 ...

en zal gaan heten :

the american bird has made her final landing

ik had me ergens een eagle kop gekocht en kliederen maar .... :8

1_iiop.jpg
 
Hebben ze al een vervangend toestel voor verdere vluchten?

De arendskop ziet er goed uit, ga je hier veel aan veranderen??
 
wat het vervolg is nog niet zeker ,,, het zal aan de aanbestedingsbudgetten liggen ... , maar een van deze twee of een mix zal het worden


je hebt de DX uitvoering ( niet volledig betaald door de overheid )

spacex_dragonlab.jpg

of de Orion ,,, paying by the tax payer ...

orion_bl1_606_1.jpg

de vogel krijg nog wat eyeliners en een wash om um op te doffen ...
 
de bird heeft een wash beurt gehad ,, en de external tank and boosters met leidingen is klaar .. , toen een 15 mm koperen buis door het model heen geschoven ... ..

morgen verder met de shuttle en tweede laag wash op de vogel ...


1_ee.jpg

1_iii.jpg

1_ggg.jpg
 
Een space shuttle met een Bald Eagle, lijkt me een heel speciale setting ^^

Welke schaal is de shuttle Bubble ?
 
he kerel ,,

dat is schaal 1/72 , 80 cm is deze knaap ... gewicht eindresultaat van het diorama is 12 kilo
 
Wow, mooie schaal voor een Shuttle, welke wordt het ?

En om de vragen af te ronden, van welk merk is de kit ?

Veel plezier en succes ^^
 
je bedoeld welk shuttle ,,, niet specifiek een ,, hij wordt in een brons uitvoering ,,, dus een metaal uitvoering ,,,

maar het merk is van monogram of revell young astronaut ,,, ze zijn niet goedkoop nu in de states ,,, maar als tip , wacht even , er komt een heruitgave dit jaar ..

anders zit je in deze prijs range ...

http://cgi.ebay.com/VINTAGE-1986-MO...465?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item336697d869

ze zijn er goedkoper , maar pas dan op !!! er is een oplage geweest met een vervormd external tank ,,, die twee schalen past voor geen meter op elkaar ...
 
Nou luitjes de shuttle is dan klaar en kan morgen weg ,,,,

1_s2.jpg

1_s1.jpg

1_s3.jpg

1_s4.jpg


Morgen met de zware base verder .....
 
Hij kan morgen weg?
Laat je deze net zo in het brons zetten als wij vroeger met de kinderschoentjes deden?

Fred
 
Yep Fred ,,, net zo als die kinderschoentjes .....
 
:wow: Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat zal er wel mooi uitzien dan:O

Fred
 
Ik hoop mooi ,, dat het de man lukt ook deze keer ,,, het kost een bom duiten ... als je weet wat zo,n kinderschoentje kost ... in koper brons
 
De laatste keer dat ik een kinderschoentje in het brons liet zetten is al weer 21 jaar geleden:wacko:
De prijs zal na die periode wel aardig gerezen zijn.

Toch lijkt het me een heel speciaal model worden.
( Misschien wordt het wel een nieuwe trend :D:D)

Fred
 
De shuttle ligt nog steeds bij de elektroplater en jammer genoeg kreeg ik de medeling dat de external tank en booster onder hun eigen gewicht ( koper ) waren afgebroken :wub: dus die kan ik als verloren beschouwen ,,, de shuttle blijt over , een kijken wat ik daar nog van maken ... ,,, maar gezien de shuttle opvolger zag ik dit stukje ,,,, meschien wordt word dit de opvolger wel ??? The Dream Chaser Shuttle from SNC Space Systems , ik ben benieuwd wel concept nasa gaat gebruiken ,, het ronde stukje vaste brandstof is zeer apart wat de man in het filmpje in zijn hand heeft ..

0,1468,i=291736,00.jpg



http://www.engineeringtv.com/video/The-Dream-Chaser-Shuttle-from-S
 
wat het vervolg is nog niet zeker ,,, het zal aan de aanbestedingsbudgetten liggen ... , maar een van deze twee of een mix zal het worden


je hebt de DX uitvoering ( niet volledig betaald door de overheid )

spacex_dragonlab.jpg

of de Orion ,,, paying by the tax payer ...

orion_bl1_606_1.jpg

de vogel krijg nog wat eyeliners en een wash om um op te doffen ...

Eigenlijk wel jammer indien ze terug met zoiets op de proppen komen. Had persoonlijker liever een verjongde versie van de shutlle gezien. maar jah... it's not me who's paying...
 
Rofl.... quote van het filmpje :"we took old tires and loughing gas and turned it into an effective system...." maw, ecoraketten ??? :D

Neen alle gekheid op een stokje, de "Dreamchaser" lijkt verdacht veel op een oud proefmodel waar ze in de jaren zestig-zeventig onbemande vluchten mee poogden te doen... overigens voor de generatiegenoten ; het spectaculaire filmpje van de crash van het echte oude proefmodel zag je wekelijks in de begin generiek van "The Six Million Dollar Man" :)

Mijn opinie is dat ze gewoon de Hermes zullen gebruiken, die staat ten slotte al veel verder in z'n ontwikkeling.
 
De Hermes uut de mottenballen halen ,??? ik weet het niet danny ,,, zo bouwen zoveel op dit moment je kunt er geen touw meer aan vast knopen ....

maar luitjes ,, de base is klaar naar mijn interpretatie van 30 jaar space shuttle ,,, een zware jongen is het geworden ,,, 7 kilo ,, Ik heb de kop van de vogel verankerd op de base ,,, toen een pin contruktie achter in de kop gemaakt waar de koperen pijp ver de kop overheen komt ,,, toen stukjes gebroken glas via de base en hals opgebouwd ( dit als symbool 'fragiliteit', die jammer genoeg 2 x in deze 133 vluchten zich heeft voltrokken ... maar dan toch ook weer een soort uitbreek uitstraling voor doorgaan .... ,, verder heb ik de amerikaanse vlag bewerkt ( gegolft wave ) en die tussen de glasdelen verankert ,,,, nu verder met de koperen shuttle waar nog flink wat werk in zit en die vervolgens geplaats wordt boven vogelkop in een bepaalde hoek ....

001~0.jpg
005.jpg
004.jpg
009.jpg
007.jpg
008.jpg
006.jpg


tot zover ...
 
:wow: Man, dit is zo gaaf om te zien Bubblegum!

Hoe gaat het met de schuttle, ik las dat er wat onderdelen afgebroken waren:angry:

Fred
 
Dankje Fred ,,,,,

de shuttle alleen komt van de week weer terug ,,, de external tank en de boosters waren afgebroken door de opwaardse kracht in het elektrobad ,,,, om er een koperlaag op te krijgen ,, dus ik zal zien wat ik er nog van kan maken ,,,, komt wel goed denk ik ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan