Hoofdsponsor

1/72 einde space shuttle tijdperk ... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, :)

Dit is meer Kunst, en dan zeker met grote K.:wow::wow:
Prachtig gedaan Bub. ;)
 
dankje luitjes ,,,

nou hij is klaar het koper nog eens flink opgepoest en toen bedekt met een vernis laag ..., alleen de inscriptieplaatjes komen nog ,,,, met pin logo,s komen erop ..... en een handtekening van een astronaut ....

voorkant plaatje komt te staan thema naam
Tribute to the Space Shuttle Program. sts 135 ??
sts 01 12-04-1981
"The American bird has made her final landing"


links en rechs op de base komen de 2 vluchten die zijn verongelukt de challenger en de columbia met namen van de astronauten .... als het goed is zijn die volgende week klaar ...

achter op de base naam met hantekening van de nederlandse astronaut met pin logo

009~0.jpg

007~0.jpg

008~0.jpg

014.jpg

013.jpg

015.jpg

010.jpg

001~1.jpg

005~0.jpg

als de inscriptieplaatjes klaar zijn zal ik ernog een paar foto,s op zetten
 
Deze even over het hoofd gezien maar heb hier maar één woord voor

SCHITTEREND !!!!!
 
dankje luitjes ,,,,,

Als de inscriptie klaar zijn en met handtekening van wubbo ockels erop , zal ik de laatste foto,s zien ....
 
De inscriptie platen waren klaar , toen ze op de base gemonteerd ,, op eentje na die komt over een week of twee binnen ...

7_006.jpg

7_009.jpg

5_010.jpg

3_012.jpg

5_013.jpg

4_014.jpg

3_015.jpg
 
dankje luitjes, ,,

Maar er zitten schijnbaar veel type fouten in ,,, twee plaatjes moeten eraf ...
 
dankje luitjes, ,,

Maar er zitten schijnbaar veel type fouten in ,,, twee plaatjes moeten eraf ...

Ging ik juist zeggen :wub:

...make her final Landing... Moet eigenlijk: made her final landing zijn... ;)
 
Heel mooi geworden ja jammer van de fouten wel heel mooi die bordjes

Gr
Dirk
 
Nou luitjes , de platen zijn op nieuw gegraveerd en wubbo Ockels heeft er handtekening op gezet ... :wink:

de tekst van de verongelukte vluchten zijn overgenomen van de inscriptie van de begraafplaats ... .

001~2.jpg

Sts107memorial.jpg

002~0.jpg

003~0.jpg

4097014004_b96a79c459_z.jpg

004~2.jpg

005~2.jpg

007~1.jpg

009~2.jpg

008~1.jpg

en zoals ik al zei , nou hopen de laatste vlucht goed en veilig zal gaan

Tot zover einde projeckt .......
 
wow bubble dit is een parel. ik ben nu al een ganste tijd via twitter aan het volgen hoe ze de laatste vlucht aan het voorbereiden zijn. is wel cool dat ze zoveel late wete via twitter. moet je maar even bekijken. enfin dit is een zeer mooi eerbetoon aan een succesvol voertuig.
 
"End of an ERA " jammer dat het "Shutlle tijdperk" straks voorbij zal zijn.
 
Nou luitjes ,, vrijdag is het zover als het weer meezit en alles verder gaat zal de laatste shuttle vlucht vertrekken ,,, 7000 techniek lui daar zijn al ontslagen ... jammer .. maar er was een persoon die wou ook een tribute space shuttle diorama laten maken door me ..., en nou komt ie nu wel met external tank en boosters schaal 1/144 ,,, en de external tank in koper , de boosters en echt zilver en de shuttle in goud , en dan mijn eigen intreptatie een base ... maar geen vogel deze keer ,,,
eerst maar een kijken wou het electroplate werk gaat kosten ,,, zal deze keer enorm duur zijn .... ( en ik schiet het niet voor deze keer ;))
Ik ben in iedergeval aan de gang gegaan , de 1/144 shuttle met tank en boosters is geen probleem die zet ik in paar uurtjes in elkaar ,, , maar de external tank moest meer real worden , meer structuur

zoals op deze foto , ,

67.jpg

als jullie meer van deze foto,s willen zien hier een link ... schitternde foto,s !!!

http://spaceflightnow.com/shuttle/sts135/110705gallery/

Ik dacht hoe kom ik nu aan die strucktuur ,, en toen heb ik het geprobeerd met ook vogelkooizand dat eerst gezeeft .... die anijs stukjes hoefen er niet op :P

maar eerst de tank goed schuren , dan in de primer , weer schuren en dan de in 1/4 per deel in de primer en gelijk met het zeefje en zand erover strooien ... per deel goed laten drogen ....

en je krijgt dan dit

011.jpg


012.jpg


005.jpg



,,,, zelf vind ik het iets te grof , maar voor een uitvoering in schaal 1/72 is het perfeckt ...... maar die van mij wordt toch geelectroplate en dan is iets ruwer niet zo erg ....

als je niet zou weten dat het om een external tank zou gaan , zou je bijna denken aan een goed geparneerd kroketje ....8)

voor degen die meschien vrijdag de lancering live willen zien kunnen het hier volgen voorprogramma begint al om 15.00 en lancering zal zijn om iets voor half 6

http://spaceflightnow.com/shuttle/sts135/status.html

of

http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/live_tv.html

Tot zover ....
 
Bubble, ik hoop maar dat je die booster niet in de tuin laat liggen, want ik denk date r dan wat vogels zullen aankomen :):

OT, goed gevonden met dat zand. Blijf volgen man.

Wel een raar gevoel. De Shuttle is voor mij een 'icoon' uit mijn jeugd...heel jammer
 
Nee kerel dat gebeurt niet ,, ik heb het voorwerk nu klaar ,,, maar nog geen $ cash gezien ,,,, Dus No bucks, no Buck Rogers !! ;)

Maar degene die verslaaft is talloze knopjes in een space craft ,,,, hier een link ,,, als je onder aan het scherm het klein schermlogo activeert is het het helemaal schittert als je met je muis beweegt ... over details gesproken ... :D


http://360vr.com/2011/06/22-discovery-flight-deck-opf_6236/index.html
 
machtig mooi... ik denk dat ik me als homer zou voelen voor zijn controlepaneel: iene miene mutte...
 
............................................
 
Laatst bewerkt:
het shuttle projeckt is dan wel gestop ,,, het ontwerp voor een drager ( raket booster is in volle gang ,,, gezien deze test vandaag :

ik heb eens foto,s gezien achteraf dit soort test , de bodem wordt een glazen vloeibaar geheel ,,, let op de blusarm op het eind van het filmpje , het lijkt wel of ie bang is , zo trilt ie ...:8

bij deze booster lijkt het erop dat het onderste segment ook kan kantelen , je ziet het voor de onsteking goed ...

ATK test five-segment solid rocket motor

atk-rocket-motor-b1d30261db0f7da3_large.jpg Five-Segment-Solid-Rocket-Motor.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=lfu3pBH5Xss





voor de boys die nog steeds denk dat de maanlandingen een fake voorstelling waren , hier ook een filmpie met proof , zeer duidelijke beelden , ze worden steeds scherper ... qua beeld opnamen van grote hoogte ..

LRO_110906_feat-400x304.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=2CjToi3DEsc&feature=player_embedded#!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan