Hoofdsponsor

1/35 A7V steampunk stijl [!]

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Gisteren dit doosje uit de stapel getrokken
A7Vsteampunk001.jpg

met volgende inhoud
A7Vsteampunk002.jpg

en natuurlijk het bouwplan
A7Vsteampunk003.jpg

A7Vsteampunk004.jpg

A7Vsteampunk005.jpg

Nu zie ik jullie al denken wat doet dit nu bij sci-fi? Dit is toch eerste wereldoorlogspul. Ja, klopt. Alleen leek het me wel leuk om dit kitje te verbouwen in steampunk stijl :)
Voor de mensen die dit niet kennen, denk aan films als "the League of extraordinary gentlemen" ; "Wild,wild west" ; de mangafilm "Steamboy" ; of de boeken van Jules Verne en H.G. Wells

Meer info op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Steampunk

Gaat nog leuk worden om dit ding op stoom te laten werken, zal al maar wat horloges uit elkaar smijten voor onderdeeltjes :laugh:
 
wauw,mooi projekt

eentje om te volgen.
 
Tomas man dat is een schitterend mooi model dat je hier hebt en is idd een ww1 model.dit word een boeiend projectje om te volgen weer he,maar je staat verkeerd man je bent beter af bij militair rollend materiaal denk ik zulle hihihihi.
Patje.
 
Woow! Da's wel een heel speciaal model. :O

Die ga ik volgen. ;)



Droop
 
Mooie tank, jammer dat deze gaat verhuizen naar de sci-fi... :(
Ben wel zeer benieuwd wat je hier allemaal mee gaat uitspoken :D
 
mooi projeckt ,,, maar hoort dit in sciene fiction ??? dit is toch een oorlogs item ....

meschien heb ik het mis ....
 
Dat dacht ik toch ook want het is uit de eerste wereld oorlog bubblegum
 
Hey gasten, Tomas maakt van dit militair voertuig een fantasie oorlogsvoertuig. Het Steampunkgenre is fantasie.
@ Tomas : Steamboy is wel een zeer prachtige tekenfilm
 
aahh ,,, nooit van gehoort ,,, die zoeken we even op ..... vandaar dus ...
 
ach zo dat is dus de reden jaja snap het nu
Mijn excuus aan Tomas.
 
Apart apparaat.....
Succes met deze steamboy!
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken en volg hoor!

Fred
 
Missen is menselijk hé mannen ;)

Ik heb niet stilgezeten de laatste tijd, al veel geschuurd enzo :laugh:

Om dit projectje toch een beetje tot een goed einde te brengen ga ik deze kit eerst origineel droog in elkaar zetten. Maar dit vereist het nodige plamuur- en schuurwerk weer. Deze fabrikant hanteerd een wel heel erg broos plastiek want de helft van de onderdelen breekt uit het gietraam wanneer ik ze wil losknippen, met alle narigheid tot gevolg natuurlijk. Gebroken onderdelen, stukken uit gescheurd,... de pret kan weer niet op :8 :laugh:

Eerste werk waren de aandrijfwielen en voorste loopwielen. Vol uitdrukgaten en een boel flash tussen de spaken. Ook de zijwand had van die lekkere putjes :@
A7Vsteampunk006.jpg

Vloerplaat, munitiekisten, motor en bovenverdieping
A7Vsteampunk009.jpg

De boel een beetje aangekleed, radiatoren en ladderke erbij
A7Vsteampunk010.jpg


Deuk in de radiator kreeg ik er gratis bij :laugh: En er zat maar één zetelke in de kit :dry:
A7Vsteampunk011.jpg

De andere radiator heeft ook een gratis deuk gekregen
A7Vsteampunk013.jpg

Dit alles gaat nog aangepast worden hoor, de zetel(s) zullen helemaal anders worden. De bedieningshendels een beetje meer in schaal, lijken wel gemaakt voor iemand met reuzehanden nu. De trap, vloer, zijwanden,... in hout???? De radiatoren eruit, de motor eruit, stoommachine erin...

Vorige week heb ik me ook al een beetje beziggehouden met de tracks. Nu, dit is weer een systeem van keskeschiet zenne. Op zich leuk dat het werkende schakels zijn, maar moest dit nu echt uit rubber gemaakt worden?
A7Vsteampunk007.jpg

Eén kant heb ik toch al klaar
A7Vsteampunk008.jpg
 
Werkende rubberen schakels?? Hoe blijven die aaneen??
 
Met de bijgeleverde pinnekes die je erdoor steekt ;) en af en toe ook in mijn duim :laugh:
 
Eventjes vooruit lopen op de bouw.
Is het de bedoeling dat er een soort aandrijfsysteem van grote tandwielen zichtbaar word ? of is het meer zware wapens dat ge zult inbouwen of hoe zie je het om met je voertuig in het steamgenre te komen.
Interesseerd mij wel daar ik van dat genre hou
 
Tandwielen, stoompijpen en koper, Famo. DE ingrediënten voor steampunk ;) En misschien nog wat leer ook :laugh:
 
Aangezien de Golden sixties wedstrijd begonnen is gaat deze even aan de kant. Als afscheid nog een fotoke van nog wat plamuur :laugh: Schuurpapier gaat er goed door de laatste tijd :8

A7Vsteampunk019.jpg
 
hmm misschien moeten we een splitsing maken: fantasy en Sci-Fi apart

Want Fantasy & Sci-Fi is totaal niet hetzelfde.
Bv StarWars is eigenlijk Fantasy, Start Trek Daarentegen is Sci-Fi als vb. :-)
 
Voor mij is fantasy en sci-fi hetzelfde; allebei verzonnen ;) Denk dat je meer ruimtevaart en sci-fi splitsen bedoelt? Vind ik persoonlijk niet nodig, er is hier al zoveel onderverdeling.
 
Voor mij is fantasy en sci-fi hetzelfde; allebei verzonnen ;) Denk dat je meer ruimtevaart en sci-fi splitsen bedoelt? Vind ik persoonlijk niet nodig, er is hier al zoveel onderverdeling.

Mijn gedacht precies :)
Ik dacht dat er prefixen zijn die dit kunnen verduidelijken...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan