Hoofdsponsor

1/35 REVELL Spähpanzer 2 LUCHS (A1/A2) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Machielske

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
116
Men volgend projectje waar ik alvast aan begonnen ben is de LUCHS kit van Revell op schaal 1/35



wat info:
De Luchs waarvan er een totaal van 408 exemplaren gebouwd werden deed zijn introductie in het Federaal Duits leger in 1975 waar hij gebruikt werd in de verkennings eskadrons. Dit voertuig werd gemaakt door de firma Thyssen-Henschel en is goed bepantserd, heeft een NBC bescherming,en heeft zich gekenmerkt omwille van het feit dat zijn motor heel weinig geluid produceert, dewelke hem ideaal maakt voor een rol als verkenner. Nog een speciale ontwikkeling bij dit voertuig is dat hij een dubbele stuurinrichting heeft, aan de voorkant maar tevens ook aan de achterkant. hij is bewapend met een 20mm snelvuurkanon en een 7.62mm AA machinegeweer (MG3) Hij heeft een max snelheid van 90 km/h
 
En nog wat fotos:

hpim1340.jpg


hpim1339.jpg


hpim1342l.jpg
 
Machielske maatje is je lensje beetje vettig???? want foto'kes zijn wat onduidelijk he,maar kom dit terzijde.
Een mooi model en goede details denk ik wel he,dit ga ik volgen maatje.
suc6 met de bouw.Patje;)
 
@hugemikus : Ik ben er nog niet helemaal zeker van, ik ga er eerst is een nachtje over slapen. Ik dacht een van de eerste modellen van dit type te maken.
Drm dacht ik om hem in egaal groen te spuiten, zoals de eerdere camo kleur van de Duitse Bündeswehr. Maar ik ben het nog ant overwege

@patje: hahah kzal hem is kuisen voor zekerheid, maar mijn digicammeke is een hele simpele en goedkope versie, de fotokes zijn ni al te scherp idd.
Maar geef men geld liever uit aan een mooi model dan aan een dure digicam zolang deze nog iets of wa fotos trekt :P

groeten
 
Kan je r macro shoot mee doen?? dan is het een goede.Kgeef je geen ongelijk want ik koop ook liever een goed model. ;)
 
Eventjes >w: als ge uw portrettentrekkerke op een statiefke zet, dan zullen uw foto's véél scherper zijn. ;)



Droop
 
Deze ga ik ook volgen, al is het wat vanop de achtergrond...
Ik ken niet zoveel van dit beest :D
 
Ik ben benieuwd wat je hier van gaat maken.
In iedergeval veel plezier.

Mark
 
Weer even een update:

hpim1351.jpg


hpim1349.jpg


hpim1347t.jpg


De toren is even een dryfitje op de romp om te kijken naar het resultaat. Deze is in vergelijking vrij vlug in elkaar gezet. Maar de meeste tijd kruipt hier in het onderstel van de wagen, waar ik toch enkele uurtjes op ben bezig geweest.

De romp en toren zijn gereed voor hun laagje primer te krijgen. De pikhouwelen, spaden en andere kleine zaken komen op het einde op het voertuig. Kga hem eerst in een effen groene kleur spuiten. Ik ga daarvoor Nato groen van tamiya gebruiken. vermits ik niet zo'n fan ben van olijfgroen.
Moest het resultaat mij niet aanstaan kan ik er nog altijd de moderne versie van maken in de huidge Bündeswehr camo kleuren.

groeten
 
De bouw gaat vlot vooruit, ziet er goed uit :)

Valt de pasvorm een beetje mee?
 
Idd Beyond, het gaat ook vlotter dan ik dacht. Als je er een volledige dag aan kunt werken heb je hem al in elkaar gezet. Alleen het schilderwerk gaat wat langer duren, mar das niet erg want dat vind ik het leukste gedeelte :-)

Over de pasvorm heb ik niet te klagen, alles gaat mooi in elkaar over. Het enige vervelende wat ik wel ben tegengekomen, is dat die kleine dunne assen soms tot op 4 plaatsen zijn vastgehecht aan de sprue. Dit is dan ook uitermate moeilijk om hem proper los te krijgen. Kheb het bij dit model al 2 keer voorgehad dat de as breekt als ik hem losmaak. Gelukkig kon ik het goed maskeren en bevind het zich onder het voertuig, dus je gaat het ook helemaal niet zien. Maar toch het blijft soms vloeken met die kleine onderdeeltjes :P

Groeten
 
Van speedmodeling gesproken :laugh::laugh:

Nee , even serieus nu. Al altijd een speciaal machine gevonden en ooit tijdens mijn legerdienst in Duitsland eens mogen van naderbij bekijken.
Succes met de schilderwerken
 
@ Famo: Ja ik heb echt goed de smaak te pakken. Laatste tijd doe ik nix anders meer dan bouwen, bouwen, bouwen.

Effe Off Topic: Heb btw via Luc Sturmtiger een Abrams M1A1 van Tamiya kunne kopen vo 15 euro, lol, das me volgend project :P

On Topic

Hier weer een update. Ik was halverwege het spuiten van het Nato groen, toen ik tot de conclusie kwam dat dit toch niet hetgene was watk in gedachte had. Heb toch maar de Olive Drab genomen en hem in die kleur gespoten. Heel mooi resultaat moetk zelf zeggen.

De lampen zijn ook al aangebracht. Door een foutje van mij heb ik de orginele pinkers een beetje verknoeid en vervangen door de oorlogsverlichting een oranje kleur te geven en alsnog het idee te hebben dat de pinkers aanwezig zijn.

De Kanonsloop en de bovenkant van de rookpotten zijn ook al in een matt zwarte kleur geverft. Verder dan dit ben ik vandaag niet geraakt :P

Hier nog even de fotos ( Sommige niet al te scherp, vooral de laatste waarop de details ni op te zien zijn, waarvoor excuses want macro shoot enzo lukt niet )

hpim1362w.jpg


hpim1364.jpg


hpim1365.jpg
 
Mooi kleurtje, en het ziet er strak gespoten uit ;)

Doe gerust verder :D
 
Mooi kleurtje, en het ziet er strak gespoten uit ;)

Haha thanks beyond, we doen ons best met de spuitbussen he.
Hoewel ik toch eens ga moeten investeren in een deftige Airbrush. Want Zo een klein spuitbusje kost 5 euro, dusjah dat haal je het er toch makkelijk uit denk ik ;-)
 
Met een airbrush haal je toch een ander niveau, ben ik zeker van, niet mis verstaan, er zijn ook kraks die met spuitbus en hun schilderborstel prachtige dingen uit de vingers kunnen toveren.een Airbrush is een levenslange mooie investering ;)
Goed bezig trouwens.
 
Machielske, ik heb ineens een goede airbrush gekocht, wacht dus liever wat langer. Ik kan je de Harder&Steinbeck Infinity van harte aanbevelen.
 
ooit deze eens gemaakt , ben niet ver geraakt !

je maakt er een prachtig ding van
benieuwd naar het vervolg

tom
 
is een prachtig machien, ook enorm groot in 't echt, als je dit vergelijkt met een LAV of stryker. Ziet er strak gebouwd uit. Ik ben ooit begonnen aan de andere van revell (de oude) en daar ben ik meer bezig geweest met schuren dan met wat anders...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan