Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal SS Mercedes Benz Type 540K (1/5) [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 29

Discussie: SS Mercedes Benz Type 540K (1/5) [DONE]

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Lightbulb SS Mercedes Benz Type 540K (1/5) [DONE]

Eerst eventjes dit: ik wist niet goed waar ik dit project moest plaatsen.
    Het gaat hier over een auto maar ik kan het niet bij 'auto's' plaatsen omdat het eigenlijk over een militair voertuig gaat.
    Het model is oorspronkelijk een rc uitvoering. Maar gezien het van alle rc onderdelen is ontdaan is het nu statisch geworden.
    Daarom heb ik het als een statisch militair voertuig maar hier geplaatst.

Goed, en nu een woordje over dit project:

Vorig jaar kon ik op een Duits forum een pracht van een Mercedes Benz Type 540 K op de kop tikken.
    Dit voertuig is op schaal 1/5.

Toen ik het voor het eerst zag speelde ik al met het idee om er een SS voertuig van te maken. De schaal zou wonderlijk goed passen bij m'n 1/6 figuren.

Zo zag het voertuig eruit toen ik het net had ontvangen.

Al vlug had ik het van allerlei (chromen) onderdelen ontdaan en werden verschillende zaken gemaskeerd. Ook werd het model volledig mat geschuurd.

Met de airbrush werd dan de eerste zwarte laag aangebracht.

Na enkele malen dan de lak terug te hebben mat geschuurd, opnieuw te hebben herspoten en alle verwijderde onderdelen terug te hebben geplaatst is dit dan het uiteindelijke resultaat geworden:

Merci'kes voor het kijken.

Droop
    Laatst gewijzigd door Debart; 19-09-18 om 08:31

Standaard

Droop maatje wat een model zeg,prachtig gedaan.En zo een Mercedes staat zeer goed bij de personages die je ervoor gebruikt.Ik meen te weten dat ze toen der tijd die daadwerkelijk ook her en der gebruikten als commandowagen of ben ik daar mis in??
    Patje.

Standaard

@ Patje: ik weet niet of dit voertuig als commandowagen werd gebruikt maar ik heb hier een op dvd een WO2-docu waarin op een beeldfragment deze wagen te zien is.
    Achter het stuur zat een SA'er met daarnaast een lid van de Algemeine.

Droop

Standaard

A ja oke dan zal ik me dus daadwerkelijk vergissen Droop,niet mee inzitten tis toch een ferm baksken zeg

Standaard

je weet ze wel uit te kiezen, droop.

mooi gedaan.
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Bedankt mannen.

Nog eventjes voor Patje:

Dat de 540K succes had bij de toenmalige Duitse partijbonzen getuigt de volgende foto:

foto: axishistory
    Hitler en Goering bij een '540.

Nog een wetenswaardigheidje:
    Toen tussen nazi-Duitsland en Rusland nog alles koek en ei was, deed Hitler aan Staling een 540K cadeau.
    Stalin daarentegen vond het cadeau echter té opzichtig.

Blijkbaar was in die dagen het voertuig hét geschenk bij uitstek

Deze 540K deed Hitler in 1938 aan koning Farouk en koningin Farida (Egypte) ter gelegenheid van hun huwelijk, cadeau.

Droop

Standaard

Droop maatje bedankt voor deze schitterende opklaring,Kwist dat die Merc de duitsers hun hart sneller deed slaan maar dat van die commandowagen was ik verkeerd in.Maar ik ben er 100% van overtuigt dat deze 540K werd gebruikt als commandowagen maar welk leger weet ik bij deze dus niet.
    Als ik het geluk vind deze in modelkit te vinden bouw ik die nog.
    Bedankt Luc. wil je es kijken op die link want ik geloof dat deze de commandowagen was en algelijk van duitsland

Mercedes commandowagen

Standaard

heb die nog liggen op 1/16
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

@ Aerodyne: hartelijk dank voor de leuke commentaar.

@ Patje: Wel, wel. Blijkbaar werd de 540 toch als een Duitse commandowagen ingezet.
    Zij het dan wel uiteraard in een 4 zits-uitvoering en niet als de roadster.
    Hartelijk dank voor de link, Patje.

Nog een foto van het model:

Droop

Standaard

Inderdaad Droop ik wist dat ik goed zat éhéhéhéhéhéhhhéééééé lollol ,maar ja zeg ge kun nie alles onthouden he maatje.Ja dat wel is de vierzits uitvoering ervan idd
    en dat was ik dus gans vergeten he.Wat er ook van was ze waren toch wreed schoon die wagens he Droop.Ik zie dat graag die oldtimers en vooral die types met dat ontwerp,lekker lang en hoog want ze waren niet bepaald klein van model he.Goed allee suc6 og dr mee maatje,ik was zo vij om een van de gekleurde fotos te pakken he Droop om op mijn pc op te slaan.
    Patje.

Standaard

Specialleke voor Droop!!!!!!
    Hitler's parade mercedes.

Hierzo

Standaard

Knappe verbouwing Droop Misschien een leuk idee om het interieur met echt leder te bekleden ?

Van welk merk is deze Mercedes ?

Groeten

Pascal

Standaard

Droop ben ik juist??
    Ik deed wat opzoekwerk en volgens mij is dit van europe star classic car rc

europe star.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten