Hoofdsponsor

1/35 Revell M1 A1 Abrams with mine-plow [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

wet sellery

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
3.639
Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om nog een nieuw project te starten, maar ik had de mogelijkheid om een paar uurtjes op het werk te modelbouwen. Ik heb gekozen voor de Abrams tank, de doos (gelukkig met inhoud ;) ) heb ik vorig jaar op de Modelforce beurs van Modelbouwerke overgenomen.
Het is geleden van 1993 dat ik nog eens een tankmodel in mijn handen heb gehad, ik kijk vooral uit naar het verweren.

Enfin de doos :


Er zitten een hele hoop sprues in (ik denk een stuk of acht) hiervan heb ik geen foto's genomen. Zoals altijd volg ik de bouwinstructie heel nauwgezet, daarom ben ik met de achterste bagage-rek begonnen :P.
Revell heeft hier een aantal dunnen plastic buisjes voor gemaakt, maar deze zijn niet mooi rond en heel breekbaar :



Dus even nadenken, wat koperdraad, een stukje plastic strip en een netje dat bij doopsuiker zit gebruikt en dan ziet de bagage-rek er zo uit :




De zijkanten van de toren krijgen dezelfde behandeling :



Verder nog de loop in elkaar gelijmd en de naad glad geschuurd (ik denk dat er wel een aluminium loop voor deze tank bestaat, maar dat vind ik zonde van het geld) :


En tenslotte de wielen op elkaar gelijmd en de opstaande randjes op de loopvlakken eraf geschuurd :



Ik ben niet vertrouwd met de Abrams tank, volgens sommigen bronnen op het internet kloppen er een paar dingen niet aan deze kit. Maar ik ga hem OOB bouwen (met hier en daar wat kleine aanpassingen), en het wordt een woestijn- uitvoering.

Groeten

Pascal
 
OBB is al goed gelukt met het bagagerek:O

Pascal, laten we eerlijk wezen, jij OBB laat me niet lachen:D:D

Succes met deze tank!

Fred
 
Prachtig machine ! heb die een 2-tal jaar geleden ook gemaakt OOTB (Tamiya)
Zal eens een fotootje plaatsen.

Succes met de bouw ervan Pascal
 
Topwerk scratch dat bagagerek !
 
Hoi Pascal,

Een mooie tank, succes met het bouwen van de tank.
 
Is een mooie.
Weet je zeker dat je oob gaat?
Aan je andere projecten te zien zal je je dan toch moeten inhouden.
 
Heel mooi begin, vooral het bagagerekje (zit er nu al koper in de doos??)

Suk6 verder (zal je nodig hebben om je in te houden om OOB te bouwen :laugh: )
 
Mooi rekje Pascal.

Ron
 
Prachtig scratch laat je hier zien en zoals er al is vermeld,is het bagagerek gewoon top...;)
 
mooie start dat je ons laat zien, de rekken zijn goed gedaan

knap bezig


tom
 
Een beest van een tank is dit. Je bagagerek ziet er alvast mooi gescratcht uit.
Suc6 verder.
 
Een pracht van een model dat je hier hebt uitgekozen, Selder'ken.
Ik heb hier ook zo'n exemplaar staan in een woestijn-dio.


Je bent alvast goed van start gegaan. ^^



Droop
 
Tijd voor een update(tje). Ik heb nog wat kunnen werken aan dit model, de bagage-rekken van de toren zijn klaar :


Het instructieboekje is slecht, heel vaak is het niet duidelijk waar een onderdeel juist moet komen. Wat opzoekingswerk op het internet was nodig om de juiste positie van de rookwerpers te bepalen :


Dragon / Revell heeft textuur op de 2 grote luiken aan de achterkant van de koepel aangebracht. Leuk maar bij deze woestijn versie moeten er 6 cirkelvormige onderdelen niet gemonteerd worden, en op de plaats waar ze moeten komen is er geen textuur. Dus heb ik de 2 luiken kaal geschuurd, en met lijm opnieuw textuur aangebracht :


Het is een stuk "groffer" dan de rest van de textuur, ik ga er nog een keer met de Dremel over om het wat af te zwakken.

Groeten

Pascal
 
Mooi werk, het lijkt me niet makkelijk om een revell kit tot een volwaardig model om te toveren maar het lijkt me dat jij daar nu wel goed mee bezig bent :)
 
Mooi werk, het lijkt me niet makkelijk om een revell kit tot een volwaardig model om te toveren maar het lijkt me dat jij daar nu wel goed mee bezig bent :)

Die kit hier is wel een rebox van een Dragon kit ;) weliswaar veel goepdkoper op de markt gegooit door Revell.

Heb deze kit ook in de kast liggen en ben dus zeer benieuwd wat pascal er mee gaat aanvangen :)) De tsart is in alle geval zeer voortreffelijk. het vervangen van de originele rekken door koperdraad vind ik een dikke plus.

suc6 en ben benieuwd welke paintjob je deze zal geven.
 
Vandaag had ik nog eens zin om met deze verder te gaan.

Het mag dan origineel wel een Dragon kit zijn, maar de kwaliteit vind ik zeker niet beter dan een originele Revell. Vele stappen in het bouwplan zijn heel onduidelijk, ook is op vrijwel elk onderdeeltje een cirkeltje van de uitstoter van de mal aanwezig, meestal op zichtbare plaatsen.

De mine-plow is een kit op zich, heel veel kleine onderdeeltjes. Als voorbeeld :




In elkaar gestoken (met de nodige zorg, het plastic is heel breekbaar), ziet het er zo uit :


Ook dit is best wel een ingewikkelde constructie :


De binnenkant van de sledes had 3 cirkeltjes, om deze weg te krijgen heb ik het volledige oppervlak met de Dremel opgeruwd :


Met de binnenkant van de bulldozer schep heb ik hetzelfde gedaan :


Dit onderdeeltje is een beetje te klein, dat ga ik met een stukje plasticard aanpassen :


Waardoor het wel mooi past :


Er kruipt flink wat werk in deze kit, door de onduidelijke bouwinstructies, is veel dryfitten een must. Ook het opkuisen (braampjes en cirkeltjes weg schuren) is bij vrijwel elk onderdeel nodig.

Maar we zijn weer een klein stapje vooruit :)
 
Dat ziet er een heel werk uit die mijnploeg.
Ik heb technische tekeningen van zo een ploeg.
 
Nog geen update, maar ik wou graag wat vragen :

Ik wil deze tank in een woestijn uitvoering schilderen (desert storm 1990) , en wil het model gaan verweren. Ik heb nog nooit geen preshading gedaan, en dacht dit met een licht bruine tint te gaan doen, en daarover desert yellow te spuiten.

Is dat een goede combinatie van kleuren ? Of moet ik donkerder gaan voor de preshading ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan