Hoofdsponsor

1/35 Revell M1 A1 Abrams with mine-plow [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties ^^

Om de ejector marks te gebruiken gebruik ik een messing borsteltje (in de vorm van een schijf), dit zet ik in de Dremel en dan is het een kwestie van niet teveel weg te schuren.
 
Bedankt voor de reacties ^^

Om de ejector marks te gebruiken gebruik ik een messing borsteltje (in de vorm van een schijf), dit zet ik in de Dremel en dan is het een kwestie van niet teveel weg te schuren.

Dit is gewaagd zoiets, subiet is je volledige tracklink verdwenen :laugh:
 
Na flink wat geprul zijn de rupsen klaar :

1_13072011__10_.jpg


Ik heb besloten om ze eerst in elkaar te lijmen, zodat ik ze na het schilderen kan monteren. Om dit te kunnen doen worden de wielen ook pas na het schilderen op de assen gelijmd.

Verder heb ik uit messing plaat beugeltjes gemaakt om de stalen sleepkabel aan op te hangen :

1_13072011__7_.jpg




De sleepkabel maak ik uit koperdraad. Dat koperdraad steek ik in een oogbout :

1_13072011__4_.jpg


1_13072011__5_.jpg



1_13072011__6_.jpg



De sleepkabel komt op deze manier in de beugels te zitten :

1_13072011__9_.jpg



Ik heb een gaatje geboord in de ogen, hier komt de sleepkabel in. Om een stevige houvast te krijgen, heb ik er een stukje naald in gelijmd :

1_13072011__8_.jpg


Voila, dat was het weer, op naar de volgende.
 
Ziet er goed uit.
Is wel geen Ferrari maar het rijd ook:D
 
je geprul geeft wel gewerkt , tracks zien er zeer goed uit.

zou persoonlijk je trek kabbel met drie à vier fijnere koper draden doen , zoals hij nu is komt die nogal ruw over en zo zal je een mooier trek kabbel hebben

tom
 
Mooie aanpassingen dat je doet en je tracks zien er ook goed uit.
Sluit wel aan bij Tom ivm de trekkabel, zou ook gaan voor 3 a 4 fijnere koper draadjes.
 
Bedankt voor de tip ! Ik heb de trekkabel uit 8 dunnere koperdraadjes gemaakt. Foto volgt later.

Na veel zwoegen en op enkele details is de Abrams klaar om te schilderen :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de foto's is goed te zien dat de romp schots en scheef is, waardoor de toren natuurlijk ook scheef staat. Dit komt omdat ik aan de rechterkant een stuk plasticard van 7 mm (!!) tussen de boven- en onderkant van de romp heb geklemd. Dit was nodig omdat de bovenkant van de romp (de volledige bovenplaat) hol staat. Hierdoor passen de zijschorten van geen kanten. Aan de linkerkant wordt een gelijkaardig stuk plasticard geklemd waardoor alles weer recht is.

Groeten

Pascal
 
Hoi Wet.

Heb jij toevallig wat verweiderd uit je foto album.
Zie op je laatste bijdrage geen foto's, enkel de gekende rode kruisjes.
Of moet ik bij mij wat aanpassen om deze te zien?

Johan.

Vergeet bovenstaand, heb nu plots wel foto's.
 
Pascal, kun je de pics uit antwoord 43 hier eens terug zichtbaar maken?
 
Hey Dominiek,

Ik wil wel, maar ik weet niet hoe. Dit staat er ipv de foto :

**[*IMG]http://www.modelbouwen.be/PP/images/168/1_13072011__10_.jpg[/IMG*]**

En dit staat er bij de foto's in mijn laatste bericht :

**[*IMG]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=3759&d=1311076021[/IMG*]**

(Zonder de sterretjes hé)

Groeten

Pascal
 
Heel net scratchwerk. En zo zie je maar dat wanneer je doorzet dat een kit die misschien niet helemaal past enzo. Toch een deftig resultaat kan hebben.
 
mooie aanpassingen en vooral en zeer nette bouw vind ik
in welke kleur zal zijn jas zijn


tom
 
Respect Pascal ! Héél goed om te zien dat je als vliegtuigbouwer/autobouwer ook niet terugdeinst voor zo'n project !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan