Hoofdsponsor

1/35 Revell M1 A1 Abrams with mine-plow [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
klinkt plausibel die combinatie, maar gewoon eens proberen op een teststrookje, dan zie je direct hoe het overkomt
 
Pascal, ik zou er een tikje zwart bijdoen omdat je dan net iets meer kan misten met je Desert Yellow, en het langer zichtbaar blijft. Succes, ik kijk uit naar het verfwerk.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden :)

Is het misschien beter om een donker bruine kleur te gebruiken om te preshaden ?

Tja, het schilderwerk, dat gaat nog wat geven denk ik. Ik wil mijn uiterste best doen om een mooi resultaat neer te zetten (preshading, misten, washes, filters, lichte chipping en het aanbrengen van stof), maar veel van deze technieken heb ik nog nooit geprobeerd.

Als ik begin met schilderen en verweren zal ik na voor en na elke stap wat foto's plaatsen, zodat jullie me kunnen bijstaan met tips en truuks.

Groeten

Pascal
 
Update :

Het blijft meer vechten ipv bouwen. Veel onderdelen passen net niet, of moeten aangepast worden om te passen. Een paar stevige klemmen zijn nodig om alles op zijn plaats te lijmen.

Een deel van de mineplow op de romp gelijmd :



Het luik van de tank commandant bestaat uit 3 onderdelen, ook hier is een klem nodig om het samen te houden :



De loop is intussen aan de koepel gelijmd :



En de bulldozer schep is ook zo goed als klaar :



Er is een interieur voorzien in de kit, ik heb lang getwijfeld of ik het zou gebruiken. uiteindelijk heb ik gekozen om het niet te doen omdat er geen bemanning in de kit aanwezig is, en open luiken zonder bemanning vind ik ook maar niks.
Ook zou ik dan de onder- en zijkant van de romp moeten dichtmaken om te voorkomen dat er verfnevel in het interieur komt, maar de spleten zijn echt enorm, ik had er gewoon geen zin in om dat allemaal met plasticard dicht te maken :



Op naar de volgende ^^
 
Hier een Link om een gedacht te hebben over preshade voor een zandkleur. (scrollen naar beneden) :)
 
Ik blijf dit een merkwaardige kit vinden, op sommige onderdelen heeft Dragon de kleinste details voorzien, op andere ontbreekt elk detail. Maar we zijn weer een stukje verder.

De toren van de tankcommandant heeft aan de zijkanten telkens 2 episcopen, maar op het onderdeel lijken het er 3 te zijn :


De middelste is er geen en moet dus deel uitmaken van de rest van de toren. Ik wil de episcopen maken met doorzichtig plastic dat ik aan de binnenkant groen of rood kleur, dus heb ik het een beetje aangepast :


Aan de voorkant van de tank zitten 2 onderdelen die deel uit maken van de mine plow. Ze zijn een paar millimeter te kort, dus dat wordt ook aangepast :


De handvatten op de koepel worden verwijderd en vervangen door koperdraad :


Hier heb ik de gaatjes al geboord :



En tenslotte heb ik flink wat moeten schuren om het achterste bagage-rek passend te maken. Als ik het vast gelijmd had op de manier zoals Dragon het voorzien had, kon de koepel niet meer draaien omdat het rek te laag zat.
De pennetjes die voorzien waren om het rek op de koepel te lijmen heb ik verwijderd, en vervangen door stukjes plasticard waardoor het rek een beetje hoger komt te zitten :



Voila, dat was het voor deze keer :)
 
amaai, das meer aanpassen dan bouwen en voor dit merk !
Enfin ,in ieder geval ge lost het goed op moet ik zeggen
 
Ja Selderken, het is hier goed te zien dat je het scratchen al volledig in de vingers hebt. :)

Dit word een beauty. Ben ik zeker van. ;)


Droop
 
Ik wil wat extra details aanbrengen, ben begonnen met een onderdeel dat voor de rookwerpers zit (of beter gezegd bij de 1/1 wel en bij de kit niet aanwezig is).

Eerst een beetje frezen met de Dremel :



Bij de 1/1 ziet het er zo uit :



Vijf kleine onderdeeltjes gemaakt van plasticard en sprue :




Gemonteerd ziet het er zo uit :




Moet nog wat opgekuist worden.

Tot nu toe verloopt deze "out-of-the-box" build prima :P
 
Af en toe heb ik wat tijd om te modelbouwen, dus een update :

Ben bezig met de tracks. Een heel tijdrovend en saai werk, jammer dat Dragon de tracks op deze manier gemaakt heeft, maar het is helaas niet anders. De tracks bestaan uit een hele hoop losse stukjes, natuurlijk hebben ze allemaal ejector-marks :

1_brabam__3_.jpg



Deze losse stukjes moeten samen met wat grotere de tracks gaan vormen :

1_brabam.jpg



Ik ga alsvolgt tewerk : ik lijm 2 losse stukjes aan elkaar, laat ze even drogen, en gebruik dan de wielen van de kit om ze in vorm te brengen :


1_brabam__1_.jpg



1_brabam__2_.jpg



Ik denk dat het de bedoeling is om de tracks in elkaar te steken en te monteren op de wielen voordat de bovenkant van de romp op de onderkant wordt gezet, maar ik vind mijn manier makkelijker om te schilderen. De tracks worden dus eerst in elkaar gezet, en pas na het schilderen op de wielen gemonteerd.

Verder heb ik nog wat gaatjes in de tandwielen gemaakt, deze was Dragon vergeten :


1_brabam__4_.jpg


Groeten

Pascal
 
Zo te zien heb je een maandagse doos gekocht Pascal, maar met de nodige aanpassingen zal je er wel komen :)
 
Zo te zien heb je een maandagse doos gekocht Pascal, maar met de nodige aanpassingen zal je er wel komen :)

K'hoop dat het niet allemaal maandagse dozen zijn die alhier zijn beland. ;)

Wel jammer van die Ejector marks. juist op een onderdeel waarvan dat er heel veel in de doos zitten....

Otherwise, stevige build/wip (work in progress)
 
Ik vind het spijtig dat iemand zoals Pascal die geen volbloed tankbouwer is maar toch het beste van zichzelf wil geven, zich hier geconfronteerd ziet met een maandag-doos! Toch komt dit dik voor mekaar.
 
Heeft weinig met een maandag kit te maken die sinck holes in de tracks dat is gewoon bij de oudere kitjes van van de Draak en dat weet bijna elke militaire bouwer denk ik?
Gelukkig met de hedendaagse slidemold techniek is dat probleem verdwenen dacht ik.
Simpel op te lossen, iets verdunde putty in de sinck holes een latje van dezelfde breedte (iets smaller) maken waar het probleem zit en een stukje schuurpapier om het latje en schuren maar ;)
Oja je hoef ze niet allemaal dicht te maken want de tracks die over de return rollers loopt zie je toch niet.

Ron
 
Als het enkel over ejector pin marks gaat : vullen en klaar.
 
Jammer pascal dat het een maandagse doos is maar je ejector pin marks zou ik ook zoals GUNit al aangeeft :eek:pvullen en bijschuren

een beetjes werk aan maar het resultaat zal de rubsbanden ten goede komen


tom
 
Heeft weinig met een maandag kit te maken die sinck holes in de tracks dat is gewoon bij de oudere kitjes van van de Draak en dat weet bijna elke militaire bouwer denk ik?
Gelukkig met de hedendaagse slidemold techniek is dat probleem verdwenen dacht ik.
Simpel op te lossen, iets verdunde putty in de sinck holes een latje van dezelfde breedte (iets smaller) maken waar het probleem zit en een stukje schuurpapier om het latje en schuren maar ;)
Oja je hoef ze niet allemaal dicht te maken want de tracks die over de return rollers loopt zie je toch niet.

Ron
Ja de nieuwe generatie M1A1 & M1A2 hebben magic tracks in de doos zitten....
gisteren nog even gekeken voor aan alternatief... Weinig in omloop zo te zien of niet meer te verkrijgen.
Die vanAFV is er al even veel werk. Zelfde probleem volgens de review die ik heb gelezen.
Bronco heeft er ook voor de Abrams, maar die zijn voorlopig niet te verkrijgen althans bij Lucky model toch niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan