Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Hesperides Scratchbouw
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 66

Discussie: Hesperides Scratchbouw

ludo
    Gast

Standaard Hesperides Scratchbouw

Een paar jaar geleden ben ik op het gekke idee gekomen om de hesperides te gaan bouwen.

De Hesperides is een Spaans onderzoek ship en ijsbreker om de zuidpool te onderzoeken en is nog steeds in gebruik.

Plans en informatie heb ik op de volgende spaanstalige site gevonden

Plans:
    http://www.modelismonaval.com/hesperides/planos.htm

Fotos van het echte schip:
    http://www.modelismonaval.com/hesperides/babor.htm

ludo
    Gast

Standaard De bouw tot nu toe

Op het eerste gezicht lijkt dit model ver gevorderd. (zie fotos)

Niets is minder waar. het is niet veel meer dan een geschilderde ruwbouw romp

Gebruikt materiaal:

Alles to nu toe werd opgebouwd met recuperatie materiaal
    Triplex van een oude kast die toch stuk was.
    Lucifers, tandestokers, barbecuestokjes
    verpakingsmateriaal zoals karton, enz.

Patrijspoortjes zijn eigenlijk gewone metalen rondellen, de schouwen zijn operold papier in houtlijm gerdrenkt. De reling is met houtlijm verstevigd karton.

Ik ben zelf wel verwonderd van de stevigheid.

Dan ben ik op het idee gekomen om er verlichting in te gaan zetten, geluidseffecten en mischien wel RC

Indien men meer detail fotos van bepaalde delen wil zien, wil ik ze er altijd bij zetten.

Maar nu zit het een beetje vast, omdat het niet duidelijk is hoe het verder moet zonder een heleboel beslag te moeten gaan kopen.
    Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 08:28 Reden: Aanpassen foto's

Standaard

we zijn hier dol op scratchbouw,ludo.

meer fotos mogen altijd komen
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Knap scratchbouw project, ga dit zeker volgen. Beslagen maken kun je van messing plaat en buis solderen, ook oude masieve electrisiteit draad van 1.5 2.5 mm² kan je goed gebruiken zie mijn laatste posting onder RC recyclage plug.
    Motor en batterijen van een goedkope herlaadbare boormachine kun je voor de aandrijving gebruiken.
    Alleen RC kun je niet bouwen voor de prijs die men in de winkel vraagt
    Succes
    Groetjes

René

Standaard

Ziet er keurig uit tot zover Ludo.
    Is het geen mogelijkheid je beslag ook zelf te maken?

Standaard

mooi project ludo.

ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk zelf te maken en de dingens die niet gaan kan je dan nog gaan halen in de winkel.

ik denk vooral aan de reling en trapjes als je kan solderen tenminste want dat moet je dan wel goed onder de knie hebben wil je daar aan beginnen.

we volgen met grote interesse

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

ludo , veel van schepen ken ik niet maar zijn mooie dingen die ons laat zien .
    de scraths werken zien er veel belovend uit naar het vervolg er van

knap bezig

tom

lus
    Gast

Standaard

dat is nu scratchbouw ,daar hou ik van,zoveel als mogelijk uit de modelbouw winkel wegblijven en alles zelf proberen te maken als het kan.
    ik kijk er al naar uit, naar de volgende up date.
    grtz
    Lus

ludo
    Gast

Standaard

Ben aan de hoofdmast begonnen. Deze komt tussen de twee shouwen te staan.

Het plan is op dit gebied niet duidelijk. Staat getekend achter de shouw. Dus maar op eigen idee en naar fotos van echte schip kijken.

Eerst even Uitteken op een stukje karton

Uitknipen en verstevigen met barbequestokjes

De boel aan mekaar kleven en een tussendekje bouwen met kleine stukjes overschot van de beplanking van de victory. Staat niet op plan en kan het ook niet zien op de fotos. Maar ja het staat mooier.

Een paar antennes met tandestokertjes (Nieuw uit dood)

De antenne bijwerken met paperclips
    Dit geeft dit resultaat tot dusver

Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 08:30 Reden: Aanpassen foto's

Standaard

dag ludo,
    als ge zoekt op google,naar vidio's van het vaartuig ge zult nog al verschieten,
    staat prachtig materiaal op het net,waar ge veel detail op kunt zien is een beetje werk
    maar het komt uw model zeker ten goede
    hoop dat ge er iets aan hebt,
    groetjes,ronny
    regen,of wind ik ga recht door zee,
    believe deep down in your heart,that you're
    destined to do gread things

Standaard

dat ziet er goed uit ludo

en dat zonder plan heel mooi gedaan hoor

je kan de hoogte redelijk meten op een foto van de echte boot . als je een deur meet op foto deze zijn ongeveer 2 m dan kan je verekenen hoelang de mast ongeveer moet zijn .

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Hoi Ludo;ik merk dat je r je eigen idee in steekt en das veel mooier dan de originele is mijn idee.Een eigen concept is steeds uniek en ziet er volgens je smaak uit.
    Zeker zo doorgaan maatje dat komt goed zo.
    Patje.

Standaard

Knap werk Ludo. Uit zulke materialen zo`n project tevoorschijn toveren geeft jouw kundigheid weer. Ik kan hier respect voor opbrengen. En scratchen blijft het mooiste wat er is

Ron.

ludo
    Gast

Standaard

Hier ben ik weer
    Allemaal bedankt voor de fijne opmerkingen
    Ik ga die videos zeker en vast eens bekijken

Ondertussen ben ik weer wat verder met de hoofdmast. Ik ga zeker geen fotootje tonen van elk stukje paperclip. dat was maar om een idee te geven van de manier van werken.

Daarbij komt nog dat men bij scratchbouw over elk onderwerp moet nadenken, er staat niet zoiets geschreven als, neem een latje van 5 breed of neem onderdeel nummer 25, enz... Eigenlijk bekijk ik het allemaal als kleine bouwprojektjes op zichzelf

Hier weer enkele vorderingen van de hoofdmast.

]

Tijdens het drogen, dan maar aan de werkloods begonnen die op het achterdek moet staan.

Deze is opgebouwd uit houten latjes, stukjes overschot van andere modellen.

Op het achterdek moet een helikopter komen te staan. heeft iemand hiervan een plan of een ander idee
    Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 08:31 Reden: Aanpassen foto's

ludo
    Gast

Standaard Heli

Hier een afbeelding

Del lengte heeft on geveer 15 cm en de rotor heeft ook 15 cm.
    Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 08:31 Reden: Aanpassen foto's

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten