Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Relatie met de Edsel

De Comet was oorspronkelijk gepland als een Edsel model. Het was overgeplaatst naar Mercury dealers na de ondergang van het merk Edsel, waar het werd als een zelfstandig product verkocht voor 1960 en 1961 als de comet. gelijktijdig ontwikkeld met de Ford Falcon, vroege pre-productie van de sedan blijkt een auto opmerkelijk dicht bij de comet die naar voren, maar met een split grille volgens het patroon vastgesteld door Edsel modellen.Vroege Ford styling mustangs voor de stationwagon-model droeg de naam Edsel ook. Op hun debuut de splitsing grille werd vervangen door een meer in overeenstemming zijnde met het ontwerp van Mercurius thema .Maar dat waren de gekantelde elliptische achterlichten, het eerst te zien op de Edsel prototype, gebruikt en droeg het (Edsel) partnummer op hen. Terwijl de korte duur 1960 Edsels gebruikte elliptische vorm achterlichten, de lenzen gebruikt op beide auto's verschilden in parts

Mercury Comet coupe
Manufacturer Ford Motor Company
Production 1960–1977
Assembly Oakville, Ontario, Canada
Claycomo, Missouri, United States[1]
Successor Mercury Zephyr
Mercury Monarch
Class Compact (1960–1965, 1971–1977)
Mid-size (1966–1969)
Layout FR layout
Related Ford Falcon, Ford Maverick

Boxart:








Merk AMT/ERTL
schaal:1/24-25
skill level 2 :( dus dat word beetje bijwerken :)
onderdelen: 102
Decals:mercury comet cyclone 67.
AM products:BMF chrome

Het voertuig krijgt een ander kleur dan op de boxart en word met BMF voorzien waar nodig,En word wel helemaal naar americaans model gebouwd.
Patje.

Met mijn excuus voor de fouten,die zijn intussen recht gezet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes en veel bouw plezier Patje!

Fred
 
Dit ziet er al goed uit,ga je de zelfde kleuren hanteren zoals op de doos...
 
Patje,

Jij ook succes met de bouw en de wedstrijd.
 
Vette bak Patje, succes met de bouw !
 
Veel succes met de wedstrijd.
 
Dank je Fred zal ik zeker doen ;)

ja zeker zal ik mooi aanpassen ,vergeef me gasten heb ik in een rapke moeten doen want moest nog weg dus bij deze mijn excuus voor de fouten die worden zometeen gercorigeert.
Patje.

Dit ziet er al goed uit,ga je de zelfde kleuren hanteren zoals op de doos...

Hoi Danny maatje,neen het word een ander kleurke he maar het model wel als de doos dus volgens plan,welliswaar met BMF afgewerkt.

Dank je Debart;)

Vette bak Patje, succes met de bouw !

LOL ja he vond ik ook.Thx ;)

Veel succes met de wedstrijd.

Thx maatje plezier zal er aan zijn hoor.

mooi project
veel succes met de bouw

Thx ludo da gaan we doen ook he;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is eens een ander model dan de meeste zouden kiezen.
Je mag bijna starten.
Veel plezier met de bouw.
 
Ja dank je Modelbouwerke ik zal er zeker plezier aan gaan beleven.het zal er snel gaan zijn he.;)

Goegemorgen.
Ik steek van wal en ben nog niet goed begonnen of er is al een probleem.Ik kan kiezen bij de mercury voor een hand geschakelde verzie of een automaat.
Uiteraard doe ik moeilijk en kies voor de hand geschakelde.Toch vrees ik dat ik zal moeten trug vallen op de automaat want er ontbreekt een stukje op de versnellingsbak.Ik zal zien wat ik kan doen en of ik dat deeltje zelf kan scratchen.
Patje.
P.S het groene pijltje toont het ontbrekende onderdeeltje.


Heb zojuist zitten zoeken en vond een goede foto ervan dus we gaan dat proberen te scratchen he;)


11u51.
heb een uur zitten zoeken nog en heb gelukkig een wel zeer goede referentie foto gevonden
rd_Design_3-speed_OD_Transmission_w._Hurst_Shifter.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel succes hiermee. je hebt al laten blijken dat je het kan, dus...
 
Word weer lekker scratchen Patje, succes
 
Weeral goed gestart Patje. Dat wordt weer een prachtig modelletje.

Christophe
 
Ja heb al een idee zelfs hoe dit op te lossen.styreen en koperdraad.

Inderdaad en dat gaan we dus doen ook he.Ik wil het goed doen dus moet het een compleet model zijn nietwaar ;)

Dank je Christophe maatje doe plezier te kunnen lezen,en kijk ik heb het al kunnen oplossen en dan nog zonder koper zeg;)

1_100_0868.jpg

1_100_0867.jpg

1_100_0866.jpg

1_100_0865.jpg

De foto van de transmissie en de shiftlink bleek niet de juiste uitvoering.Dus ik bekek het plan nog eens lange tijd en nam het in me op,dit is dus het resultaat.
De witte stukjes link zijn ook van de onderdelen van een model die dienst doet als donor.Het zijn de stangen van een voorwiel ophanging en hebben de goede dikte,kon zelfs netjes buigen zodat ik de goede vorm verkreeg.Was niet simpel als je naar de afmeting kijkt dat het maar is in vergelijking met de aansteker.
Patje.

Mensen dit geloof je niet.....Ik ben zelf verbaast en vloek zelfs....
Het onderdeeltje is terecht,ik toon jullie waar het was.Al dat prutswerk voor niks :( :( :( :(


1_103_0001.jpg

1_103_0002.jpg
Dat is nu eens iets waar ik weinig kan om lachen,ver.......om achterover te vallen natuurlijk.Allez goed ik heb het nu,zat gewoon in de cilinderkop verborgen?? waarom ?, geen idee zenne en daar moest ik twee dagen voor zitten zoeken zeg pffffffffffff.

:) :) :) :) nu kunnen we verder zie en ga dit originele deeltje plaatsen uiteraard he.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je vrouw het daar verstopt heeft om je te vertragen:P
 
Moehaahhahahahaa ja gasten merci he,nee echt ik keek de doos vijf keer na en nie gaan denken dat da daar in zit natuurlijk he.
Hoe dan ook ik keek desbetreffende sprueraam na en ja he daar was het dus idd afgevallen.het zat dus in de cilinderkoppen en die was nog eens afgeplakt ook dus dat werd daar bewust ingestoken he.
Patje;)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hahahahahahahaaaaaaaaaaaa,duh hoe weet ge dat lollol.nee serieus ben blij dat goed gekomen is zen.

Ja mensen even een korte recensie schrijven over de kit zelf

kwaliteit,enorm goed voor mij.
detailering : schitterend
pasvorm;minder dan revell vind ik en moet regelmatig bijwerken.
Flach en uitdrukkers;bijna geen.

Voor de rest geen negatieve opmerkingen want ik vind het een zeer mooie kit en het bouwen waard.
Patje.

Hoi medebouwers,hier al een korte update van de motor.

1_103_0005.jpg

1_103_0003.jpg

1_103_0004.jpg
de motor is nog niet af maar zou dus eerst wat moeten verven al om op bepaalde plaatsen er nog bij te kunnen.
1_103_0006.jpg
firewall reeds geplaatst
1_103_0008.jpg
hierboven zie je zelfs dat ik het beugeltje moest rechtrekken,kan je zien aan de witte vlekjes
1_103_0007.jpg

Vandaag niks gedaan,beetje bezig geweest met opzoekingen voor de motor van de mercury en ja hoor ik heb alles wat ik nodig heb.
Een tipje van de sluier lichten dus voor jullie,de hele motor zal netjes worden voorzien van zo juist mogelijke Ford kleur zoals die werd gebruikt in deze jaartallen.
Het hele blok komt dus in hun welgekende ford blue! Met uitzondering van de deksels.Dus daarmee bedoel ik de kleppendeksels en het deksel ertussen waar het carburatiesysteem op komt. Dan de covers die er op komen op die deksels,en vergeef me dat ik de naam niet ken die komen naar mijn bescheiden idee in het keramisch wit.Verder word alles netjes aangepast zoals het hoort,zoals de firingorder, plaatsen van kabeltjes MET hoedjes.kabeltjes naar de accu en dan naar de firewall om die dan zogenaamd aan de stuurstang te doen uitkomen,ik ga echt proberen een sleutel contact te maken aan het stuur en ook nog es sleuteltjes.Die zullen uit metaal bestaan,Tenslotte is het metaal van de floppy diskette ideaal ervoor.Zal ook trachten er een radio in te plaatsen dus daarom ook kabeltjes naar de firewall niet waar.
Goed we gaan dat dus gewoon proberen,baat het niet dan schaad het niet he.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
HIj gaat lekker ,,, doomwad ,,,, take your time ,,,, zat tijd is er .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan