Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
nu pas topic gevonden, nie normaal wat ik ier allemaal zie
 
Gaat goed vooruit Patje.
Misschien wat langzamer nu je weer werkt maar toch.:sleep:
Vindt het knap wat jullie allemaal met een auto kunnen..... tot het slopen zou me ook nog wel lukken, maar daarna:tongue:

Ga zo voort Patje.


Fred
 
naald opwarmen en zo kleine gaatjes maken.

Dat kan ik es proberen Jonas,mercie voor den tip maatje.

Dank je voor de link bubblegum,staat al bij favorieten,lijkt me een goede online winkel.

voorzichtig met de punt van een naald 4 kleine puntjes prikken. daarna de toppen van de draadjes mooi kuisen, klein beetje secondenlijm en draadje in deze putjes steken en beetje wachten. heb het zo gedaan om 3 draadjes apart van elkaar op 1mm² te kleven. of kijken voor kleinere boortjes ;-)
LOLLOL zal acht keer moeten prikken want het is een v8 he,ik heb voor de doomrod ook dat probleem gehad en gelukkig was de diameter groter en kon ik netjes een schijfje styreen maken en daar gaatjes in geboord.vier draden gesneden en beide uiteinden door de gaatjes gestoken ,zo had ik al twee kabeltjes he.
Patje.

éhéhéh ja als ik begin word het meestal uitgebreid he.

Even snel een klein schetsje gemaakt ter info.Er werd een millimeter of twee bloot gemaakt in het midden van elk kabeltje zodat ik die juist op een tussenschotje tussen twee gaatjes kon plaatsen.op die manier kan ik toch nog een ander styreen plaatje eronder lijmen en zo houd die de kabeltjes netjes op hun plaats.

1_distributorcap.jpg

Dank je wel Fred doet goed dat van jou te horen,Jouw wedstrijd model word ook mooi zag ik al,en je gaat ook goed vooruit he.
Wat een mooie hobby toch he is het niet.
Patje.

Ja he,we hebben niet altijd de tijd ervoor dat weet ik maar al te goed.Af en toe slaag ik er toch in om na het werk nog wat te doen zoals vandaag.

zo even verder gedaan en het is gelukt met de kabeltjes.na het uitharden word het styreen netjes bijgevijld en weer mooi geverfd.





 
Laatst bewerkt door een moderator:
we doen ons best he Peter maatje

Zo mensen ik heb de kabeltjes kunnen steken zie.




en nu nog wat retouche geven he en klaar is de motor voor inbouw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patje,
zijn die bougiekapels niet wat aan de dikke kant in vergelijking met de grootte van het blok?
Je weet dat ik nogal kritisch reageer bij jou, maar dat is alleen maar om je tot nog beter werk aan te zetten.
 
Patje mooi mooi mooi en bedankt voor de tip over de montage van de kabels ik loop daar zelf altijd een beetje mee te prutsen (na 6x gelijmd in dat gatje floepen ze er nog wel eens uit haha) .
Ga zo lekker door ik hou je in de gaten haha :)

Gr
Dirk
 
Patje,
zijn die bougiekapels niet wat aan de dikke kant in vergelijking met de grootte van het blok?
Je weet dat ik nogal kritisch reageer bij jou, maar dat is alleen maar om je tot nog beter werk aan te zetten.
Als ik de werkelijke bekijk zijn die ook redelijk dik Dominiek maatje.en ge moogt gij kritiek geven dat werkt toch opbouwend bij mij dat weet ge al he.;)
En trouwens ik kan er enkel maar uit bij leren nietwaar.Ik moet echter wel zeggen dat ze in werkelijkheid er dunner uitzien dan op de afbeeldingen hier,misschien wat gezichtsbedrog??!!?? kan..... ga ik niet betwisten als dat niet zo is maar om zeker te zijn kijk ik alles nog eens netjes na en zie dan wel of ik het kan veranderen nog voor ik de motor inbouw.Ook merk ik zelf op dat gezien de felle kleur ervan het nog dikker toont op foto,in levende lijve is het echt niet zo.
Dat sluit natuurlijk niet uit om het niet te onderzoeken he.
Patje.
 
Zo kan je ze ook maken.

1_DSCF3942.jpg

1_DSCF3941.jpg
 
Kijk ook eens of de motorkap nog dichtkan als de motor er in zit.
Want je kabels komen toch een stuk boven je luchtfilter uit.
Hoe dik zijn je kabels?
 
wel heb daar een trucje voor zie,juist op het uiteinde van elk kabeltje sterk in plooien zodat er niet kan terug gekeerd worden door de elasticiteit van de kabeltjes.
Ik plaats zo meteen een schetsje voor jullie.
 
Als ik de werkelijke bekijk zijn die ook redelijk dik Dominiek maatje.en ge moogt gij kritiek geven dat werkt toch opbouwend bij mij dat weet ge al he.;)
En trouwens ik kan er enkel maar uit bij leren nietwaar.Ik moet echter wel zeggen dat ze in werkelijkheid er dunner uitzien dan op de afbeeldingen hier,misschien wat gezichtsbedrog??!!?? kan..... ga ik niet betwisten als dat niet zo is maar om zeker te zijn kijk ik alles nog eens netjes na en zie dan wel of ik het kan veranderen nog voor ik de motor inbouw.Ook merk ik zelf op dat gezien de felle kleur ervan het nog dikker toont op foto,in levende lijve is het echt niet zo.
Dat sluit natuurlijk niet uit om het niet te onderzoeken he.
Patje.

Hoi Patje de meeste bougiekabels voor een v8 zijn tussen de 7 en 8,5 mm dik
 
Tjah dat word vervangen dus he,heb geen dunnere nu dus dat word weeral zoeken.deze die ik heb gebruikt zijn momenteel 1mm dikte.
 
Tjah dat word vervangen dus he,heb geen dunnere nu dus dat word weeral zoeken.deze die ik heb gebruikt zijn momenteel 1mm dikte.
ik gebruik zelf 0,5 mm dik styreen net zoals op mijn carburateurs (0,75mm) uitgerekend 1/25 kom je op een werkelijke maat van 12 mm iets dikker maar niet merkbaar bij een model en je kunt het styreen buigen in elke willekeurige vorm (warm water gebruiken).
enfin u kunt ook de koperen draadjes van een elektra snoer gebruiken 1 strengetje van het draad is niet veel dikker dan 0,5 mm.

Succes Patje u komt er wel uit zoals altijd :)

Gr
Dirk
 
Wordt weer prachtig allemaal Patje, weer eens even bijgelezen, knap hoor!
En ik heb net zoveel verstand van auto's als Fred :)
 
Dat is juist Patje maar de 0.75 gebruik ik voor de brandstof leiding voor de kabels gebruik ik 0.5 ik was daar een beetje onduidelijk over excuses.
 
Dat gaat hier ook serieus vooruit. Mooi werk Patje. Ik zou de kabeltjes op de motor ook vervangen want ze zijn in verhouding wat te dik.

Christophe
 
Tja Dirk ik heb rond styreen liggen en dat is ook 0.75 mm en als je dat omzet naar 1/25 kom ik 18.75 uit.
Ik neem aan dat de berekening x25 moet zijn of ben ik hier in mis

@ wim500: dank je maatje doet plezier te horen.Ik kom hier echt wel uit he zoals jullie al weten van mij.

Dat is juist Patje maar de 0.75 gebruik ik voor de brandstof leiding voor de kabels gebruik ik 0.5 ik was daar een beetje onduidelijk over excuses.
Oei maatje neen nie doen is nie nodig vent u excuseren ,iedereen kan es mis zijn he.Tja dan ga ik moeten wachten ze tot ik gerief heb he.

Tja weet ik,zal moeten wachten tot volgende maand,kan niks doen momenteel.
Alee ik wil zeggen aan de motor he;)

Ik heb een ander distributeurtje gemaakt met kabeltjes van 0.75 daar ik geen andere heb dus dat scheelt al weer wat.ze zijn ook net als de motor in het blauw en de hoofdkabel naar de stroomtoevoer is geel geworden.Ik moet zeggen dat ze bij de echte ook wel redelijk dik zijn maar kom het moest vervangen worden.
Vanavond foto's,heb de kabeltjes uit een draagbediening van een oude pantser die hier toch maar staat te verkommeren.deze gaat in de toekomst als display model worden aangepakt,ik geloof dat deze schaal 1/16 moet zijn of 1/24 ben niet zeker maar die is ongeveer een goede 35 cm lang.
Patje.

Ja weet het,dus ik doe enkele tests en zie dan hoe het uitkomt he,ik zal wel zien hoe dit loopt en zo niet zal ik es moeten kijken voor nog dunner materiaal he.

We zijn een half uurtje later en ja ik heb de kabeltjes ontbloot,ze zijn inderdaad nu aan de juiste dikte:0.5 dus he
Heb er daarna weer zwarte rubbertjes over gestoken om de caps te simuleren.
Het is dus gelukt.Vanavond word het hier met foto's getoond zie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Patje,
Het is u dus weer gelukt geweldig
Kan niet wachten op de foto

Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan