Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja zeg dat wel,ik moet zeggen het was zo zenne amai dat ik daar niet op gelet had.

Mooi werk, Patje! 8)


Droop
Dank je Droop maatje.

Ja mensen vanaf morgen ga ik weer werken na vijf maanden,dus de bouw zal verder veel trager gaan.Een geluk dat we genoeg tijd krijgen natuurlijk.
Goed ,tot een dezer dag dan allemaal.
Patje;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja mensen vanaf morgen ga ik weer werken na vijf maanden,dus de bouw zal verder veel trager gaan.Een geluk dat we genoeg tijd krijgen natuurlijk.
Goed ,tot een dezer dag dan allemaal.
Patje;)

En hoe was u eerste dag werken ?

schitterend Dirk maatje,het was net alsof ik er nooit weg was,gewoon aan de dagtaak begonnen en heb nog steeds dezelfde routine.
ik hoor het al net als fietsen je verleert het nooit wel ik mag het volgende week eens gaan proberen van de arts

Ja Patje ik weet het als je werkt dan komt modelbouw een beetje achter maar komt vast goed je bent er al een heel eind mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja gedimme, dat gaat hier goed vooruit zeg en nette ressultaten als je het mij vraagt
 
Rustig aan Patje lekker relaxed bouwen ik heb 2 verjaardagen dus komt niet veel van bouwen

Gr
Dirk
 
schitterend Dirk maatje,het was net alsof ik er nooit weg was,gewoon aan de dagtaak begonnen en heb nog steeds dezelfde routine.

De mercury word ondertussen verder gebouwd hoor maar je begrijpt dat doordat ik dagelijks om half vijf op sta dat ik hier niet elke dag zal zitten natuurlijk.
Ben dood op nu maar voel me dr wel goed bij.De verdere bouw zal zo tussendoor gebeuren in de week,maar vooral in het weekend,enkel de zondag wens ik niks te doen
want dan is dat de enige dag dat ik voor mezelf hou dan.

Dank je Famo,en heb er al veel plezier aan gehad ook.kit is netjes gemaakt,zeer weinig flash en uitdrukkers,pasvorm is som eens wat minder vooral bij de motor.
Al de andere delen waren zeer mooi passend.Ik heb nooit eerder amt gebouwd en moet zeggen ook al is de plastiek eerder zacht dat het hier zeer goed meevalt.
Tot dit weekend mannen.
Patje.

vanavond kan ik een gaatje vinden om wat verder te doen,zal wel verder detailering zijn an de motor zijn.
Ik zie wel wat het word he.Na zes maand weer werken was best vermoeiend deze week dus het zit nog wat in de kleren he.
Patje.

Ja doen we sowieso rustig aan nu hoor,heb al heel wat zitten bedenken voor de comet en de hotrod,maar ook dacht ik aan jou.
Zei ik al he in je topic dat ik zat te denken voor de scharnierpunten van je engine cover.je hebt dat goed opgelost.
Om weer op mijn topic verder te gaan,ja de verdere bouw zal eerder rustig verlopen daar ik reeds weer werken ga he.

Hoi allemaal,vandaag effe tijd om wat te werken aan de mercury.Ben nu op dit moment bezig met het interieur weer,heb ook weer een item aan de motor gedaan en ga dan dat ook schilderen.Hier alvast een foto van het reeds gedane werk aan het interieur.Ben er zeker van dat verschillenden onder jullie de kleuren combinatie niet goed zullen vinden.Maar dat maakt het juist uitdagend ook.Kijken jullie mee??






Uiteraard moe ik dit nog mooi verder afwerken maar zoals je ziet is er al een goede basis he.
Patje.




de zeteltjes worden net als de achterbank geverfd,zullen jullie wel zien.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Interieur ziet er knap uit Patje maar zijn de zetels nog niet geverfd dan? of krijgen ze een andere kleur?
 
Hoi Dirk jaja die zijn reeds geverfd maar bedoelde dat ze een tweede kleur mee krijgen en de achterbank zal ook zo zijn dus.
 
patje ,je gaat weer als een trein.
mooi werk
 
Goe bezig Patje,
Ophet einde nog even met matte vernis over de vloerbekleding.
Want blinkt toch iets te hard.
 
Hoi Peter maatje,da valt nog mee man,ben vandaag pas weer begonnen he.interieur verven duurt op zich niet lang zenne.Moet natuurlijk wel op iets gaan lijken ook he.

Hoi maatje,ja doe ik zeker en vast want het is geen vinyl he lollollol.Ga wel eerst nog wat verder doen met de tweede kleur en dan als die helemaal is uitgehard worden de stoelen erin gelijmd.Van de moment dat het is vernist uiteraard met matte vernis he.Het meterbord is ondertussen ook al aan een verfbeurt geweest en ligt ook uit te harden.De pedalen liggen al klaar voor plaatsing en de versnellingspook is er ondertussen al in.Ik zeg het al op voorhand,de kleuren zullen misschien niet volgens jullie smaak zijn maar dat is nu eenmaal de kleur die ik wou.Er zullen twee tot drie kleuren verwerkt zitten in de stoelen en de achterbank en de bestuurders ruimte.
Zo en nu ga ik hier afsluiten want het is morgen weer werken he.
Patje.

Goede avond allemaal,ik vond wat tijd vandaag om verder te doen aan het interieur,dus bij deze een update met foto's.






 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel Lionel,hoe staat met jouw bouwwerkje man?? al wat verder kunnen doen?.
 
Patje,

De kleucombo van je interieur zit wel goed.
Ik zou wel eens wash over de zetels leggen, want nu zien die er niet realistisch uit (vind ik).
 
Uiteraard niet Dominiek,doe ik zeker want wil het zo realistisch mogelijk maken he.Ja ik koos bewust voor deze kleuren,het is bordeauxrood en Italiaans rood dat ik hier gebruikte.Het Italiaanse rood heb ik daarna een laag mat vernis gegeven om de indruk te geven dat deze stukken van de bank en zetels van een stof zijn gemaakt.
De vloerbekleding deed ik ook in mat vernis al en geeft een meer realistische look.
Natuurlijk moet ik zelf nog leren een wash te doen aangezien ik dit nog nooit heb gedaan,gelukkig heb ik de tutorial ervoor op de pc staan en dat maakt het al wat makkelijker he.
Patje.

vandaag probeer ik de bekabeling te maken op de motor van de comet,aangezien de verdeler zeer klein is s het me zeer de vraag hoe ik dat ga oplossen.
Het kapje is slechts 4mm in diameter en mn kleinste boortje is al 1mm dikte dus neen dat gaat niet he.Iemand een idee???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voorzichtig met de punt van een naald 4 kleine puntjes prikken. daarna de toppen van de draadjes mooi kuisen, klein beetje secondenlijm en draadje in deze putjes steken en beetje wachten. heb het zo gedaan om 3 draadjes apart van elkaar op 1mm² te kleven. of kijken voor kleinere boortjes ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan