Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo Patje schiet al lekker op goed bezig zeker de koffer en portieren mooi werk hier kon ik zelfs nog wat leren ga zo voort maar niet te snel he kan het niet bijbenen haha :):)
 
Dank je maatje,leuk te horen en zekers van u.Ja zou graag vandaag de motor helemaal geverft zien dan kan ik de motorruimte nadien al gaan doen he.Ik ga wat koper en staal en zo gebruiken voor het verweer van het chassis ook(drybrush he).Jaja ik zie dat hier goed zitten man.Wou enkel nog iets vragen aan iedereen hier ....
Mijn goede vriend Eric2020 deed me aan het denken zetten want ik merk op dat er aan de middenpost geen ramen zijn van mijn mercury.
Zou ik dat nu zelf gaan scratchen of laat ik die Windows down zogenaamd.Kan ze eventueel ook half down doen met middenpostje eraan.
?????? iemand??

Patje.

Neen hoor Dirkske,ik ga beetje de motor verder bewerken nu he.;)

Hallo mensen,vandaag helemaal iets anders moeten doen wat echt moest gebeuren.
Maar hier zijn we weer dus he.Ik ga de deuren van de cyclone mercury voorzien van een extraatje en zet dus weer es een schetsje.

1_raamstijlen_comet.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey patje,
dit is eigenlijk niet nodig.
De echte heeft dit ook niet.

1_a1967MercuryCometCycloneGT.jpg
 
Maatje hartelijk dank daarvoor dus ik kan gelijk gewoon verder doen dan.Ik moet er echter wel bij zeggen Jelle dat er wel zijn die ze hebben en van het zelfde jaar zelfs.Ik denk dat dit toen al werd gemaakt naar de vraag van hun klanten..denk ik he.
Alvast bedankt Jelle.Dus ik kan de achterste ruitjes half up gaan doen he.jaja dat zie ik nog meer zitten dus.



Note: Door opzoekingswerk van camaro69 is gebleken dat een toevoeging van een extra deurpost in het midden niet nodig zal zijn.
Daarom zal deze dan naderhand ook niet worden toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Alles wordt hier weer netjes gebouwd :)
 
He Patje gaat goed he.
de laatste loodjes :)
 
Amai patje ge gaat snel he nu ik even weer wat dagen later kijk. Ik kende Comet natuurkijk niet he toen ik u die tip gaf. Maar blijf volgen!!
 
Oei neen zeker niet de laatste loodjes hier hoor moet nog veel aan gebeuren aan deze comet :):)

nee nee Patje het model vergt nogwel tijd ik bedoelde de voorbereiding.

maar je gaat toch lekker snel :):
 
Ja doen we he,nog goed dat jelle me waarschuwde of ik beging hier al een fout zeg :) :) :) :)

Oei neen zeker niet de laatste loodjes hier hoor moet nog veel aan gebeuren aan deze comet :):)

Hoi maatje ja het gaat redelijk snel,maar ga nu wat indijken en me concentreren op de verdere afwerking van de motor he.

Hallo mensen
Ik probeerde de motor in zijn voorziene ruimte te dryfitten,wat blijkt nu ....de versnellingsbak is scheef getrokken en moest weer helemaal los worden gesneden.
Gelukkig heb ik dat kunnen doen zonder kleerscheuren en heb de hele handel weer netjes kunnen schuren en aanpassen.
Hier alvast een foto van de losse delen.






straks de foto van de herstelde motor.
Patje.

Zo,we zijn een half uurtje verder en het probleem is gelukkig opgelost.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig Patje.

Om even terug te komen op originele voertuig met de de deurstijlen, ik denk dat jou model een latere uitvoering is of de sportieve uitvoering van dit model zoals bijvoorbeeld een Golf GTI om maar wat te zeggen :8

Als je de foto`s vergelijk zie je direct diversen verschillen tussen deze twee.
De grill
Velgen
Motorkap
De carrosserie die aan de zijkant iets terug valt aan de onderzijde bij de deur.
De daklijn aan de achterzijde is iets anders lijkt het?

1_a1967MercuryCometCycloneGT.jpg
mufp_0604_02z+1967_Mercury_Comet+Front_View.jpg


Ron
 
Patje bij de comet zit die stijl alleen bij de sedan jij hebt de coupe uitvoering achterraam heeft een andere hoek de luchtinlaat op de motorkap jou stijltjes ziin chroom en zitten aan het achterraampje vast je ziet ze pas als het raam omhoog staat.

Gr
Dirk
 
Ja klopt allemaal Ron en als ik dat dan zou moeten gaan veranderen.......... neen laat maar he hahahahaha.Bedankt ook aan jou om te helpen he.

Ron om nog es terug te komen op de verschillen:
de daklijn van mijn model is als de bovenste foto
grill als de onderste
motorkap en velgen als de bovenste
tot slot carrosserie zelfde als onderste aan de deuren.
Conlcusie;een gemengt model dus he,vreemd nietwaar.
Om het wat duidelijker te maken doe ik een dryfit met grill en motorkap erop.





Ja maatje ben akkoord met jou Dirk maar het betreft hier wel degelijk een gemengd model dus.Kijk maar naar de wagen uit de doos hier en de grill en zo.

Hhahahahaa als ik het dan zo bekijk heb ik hier een coupe sedan versie,haja he want twee kenmerken op 1 carrosserie.
Daklijn en inlopende plaatwerken aan de onderkant aan de deuren.
Vreemd wagentje toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De grill van de bovenste auto is niet origineel die is custom made google maar eens ze hebben allemaal de grill die bij je model zit.

Ps de vouw achter onder die hoort daar niet daar heb je een punt Patje mischien vonden ze het te duur om een andere mal te maken

Patje met of zonder vouw het blijft een mooie wagen en ons kennende word ie toch aangepast :P :) succes ik blijf volgen

http://www.resinrealm.net/Star/RRGalleries/Mercury/index.html

Kijk hier even Patje dan zie je het verschil ze zijn van resin zowel de coupe als de sedan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deed ik ondertussen,klopt hier wat je zegt,blijft enkel de plaatwerken een mysterie.

Ps de vouw achter onder die hoort daar niet daar heb je een punt Patje mischien vonden ze het te duur om een andere mal te maken


Dat zou best es kunnen Dirk ..jaja dat zou kunnen.ach wet je wat ik maak er gewoon een sportieve bak van ;) nah hhahahahaaa

Hohihihi ja he maatje;) lets build dus (laat ons bouwen)

Ik weet enkel dat deze wagen in de jaren zeventig veel werd gebruikt als politie voertuig in verschillende toenmalige tv politie series,vond hem toen al een schitterende bak.Gelukkig kon ik hem nog op de kop tikken.

Dirk maatje staat bij mijn favorieten,erg goed om modellen zelf te scratchen zelfs.duizend keer dank jongen;)

Zometeen de motor ruimte verven mannen,word zeer donker grijs,doet beetje mee lopen met de rest als ie open staat dan.
Kan ik dan nadien de motor alvast in bouwen he en beginnen aan de verdere opbouw van de ophangingen.
Patje.

Patje kan geen prive mail sturen je box zit vol hihi

Is opgelost zie maatje.;)

Vandaag ben ik wat bezig met kleinigheden zoals de scharnieren herdoen aan de achterkant,kofferdeksel dus want vond niet de goede materialen.
Al een beetje aan het verven geweest met de hand weliswaar want heb nog geen compressor voor de airbrush he..
Dus ja veel moet je er niet van verwachten uiteraard.zal moeilijk worden om de body netjes strak te krijgen,maar ja daar doen we het voor he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Spuitbus mischien Patje ik heb de MR2 ook met een spuitbus gedaan werkt prima.
En de tip van de koffer die ga ik op mijn chevelle uitproberen nog bedankt daarvoor

Werkt prima vooral als je de spuitbus even opwarmt in warm water (niet warmer dan 50 graden) de lak word dan warm en geeft dan een mooiere glans model ook even opwarmen ik gebruik daar een oventje voor die zet ik op 60 graden 15 minuten moet goed zijn
enfin ik ga het zien .

kan makkelijk wel een hete luchtoven he geen gas oven probeer het anders even met een stukje van de spuit kanaaltjes als je geen risico wilt lopen maar ik doe het zo met al mijn modellen

Veegde de volgende tabel uit Nasa:

Dit zijn smeltpunten van kunstof gemeten door nasa
70 graden is het laagste dus 50 graden moet geen probleem zijn.

HDPE about 130 ºC HDPE ongeveer 130 º C
LDPE about 110 ºC LDPE ongeveer 110 º C
PET 250—260 ºC PET 250-260 º C
PP 160—170 ºC PP 160-170 º C
PS 70—115 ºC PS 70-115 º C
PVC 75—90 ºC PVC 75-90 º C

Polystyreen Patje maar dat gaat ook pas bij 90 graden smelten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja probeer dat eens,let wel dat je vooral alles goed uitmeet en past op voorhand he.
Ik denk ook aan de spuitbus ja,want zal nog een hele tijd duren eer ik een compressor heb hoor.

50 graden?? met plastiek?? nooit gehoord hihihi :p:p:p

Oke dat probeer ik es uit heb hier wat ouwe modellen nog en zou geen kwaad kunnen om te testen he

Maar de plastics van bouwdozen is toch styreen ? maar dan geperst?? of niet?

Oke ik ga dat dus echt testen ,de comet zou ik echt mooi glanzend wille hebben en mooi met BMF chroom wille afwerken.
Word mooi contrast lijkt me.Maar nu ff wat posten he dus hier al een tipje van de sluier.

op de eerste foto werd al op voorhand wat gebruiks schade aangebracht,spaart tijd uit nadien.





gaatjes al geboord om de kabeltjes aan te brengen



het lijkt nog niet veel maar daar word nog aan gewerkt

detals op de ventilator is nodig en zullen met drybrush gebeuren.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Patje,
ziet er goed uit.
Ik zie dat je gaatjes geboord hebt in je uitlaatspruitstuk voor je bougiekabels.
Deze horen er eigenlijk net naast te zitten.

z_1967_mercury_comet_drivers_side_exhaust_manifold.jpg

Als je goed kijkt zie je wat ik bedoel;)
 
Ziet er weer goed uit Patje ben stiekem aan de chevelle begonnen
 
Ach dat breng ik wel in orde hoor,Is eigenlijk geen probleem he.tja als je niet goed ziet he;)
Vanavond is dat al in orde gebracht.Jelle matje bedankt he.

Aja?? mooi dat volgen we dan ook he;)

Mijn msn maatje en eveneens goede vriend Eric2020 duide me op een klein probleem aan de klep van de kofferbak.Gelukkig heb ik het netjes kunnen oplossen met plamuur.Kijk naar volgende voorbeelden.



Ik denk dat het op deze manier wel goed is hersteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi opgelost Patje zo zie je maar hoe meer ogen hoe meer er opvalt

Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan