Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer juist bubblegum..... enne nogmaal excuus voor mn verkeerde uitleg geweest in het topic vragen over de sixties he.
Ik was dus compleet verkeerd.

Zo ik heb de motorruimte reeds gebouwd in afwachting,en ga dan eerst alles netjes schuren en plamuren.






Eerst en vooral na het plamuren en schuren zal ik het motorblok verven dan kan de rst wat uitharden he.

Snel even wat toelichting,ik kreeg groen licht van Pascal onze admin om er als nog een figuurtje bij te maken.Zie topic! #177.
Deze zal naar de regels van de wedstrijd worden gemaakt en zal in de wagen zitten met 1 hand op het stuur,en ja uiteraard eentje met de vetkuif he;)
Nu nog even wat foto's he.





Zo,en nu wat verder gaan doen zie.:D

Hallo mensen,hier gaan we weer he.En kijk mijn opzet lukt goed.










Ja patje durf dit aan he zoals je ziet en heb al goede foto's ook ter referentie.Ik denk dat dit goed komt(hopelijk).
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heb je die deuren zo mooi rond uit kunnen snijden?
 
Hey Beyond;)
Ja in de eerse plaats met veeeeeeel geduld he,maar om verder te gaan op je vraag ik heb hier zo een zaagje dat je in een xacto kan steken.
Het heeft ook de zelfde vorm.Ik snij de rechten netjes met dat zaagje en dan met mijn kleinste modeleermesje wat je hier onder kan zien de rondingen verder uit.
Het duurt wel een half uurtje maar het loont wel de moeite he vind je niet.
Patje.
http://www.servimg.com/image_preview.php?i=1194&u=14448689
en hier het zaagje



We gaan lekker verder met het hakken en snijden en heb de achterste koffer open gemaakt zie.



hier zie je al een scratchpart naast het kofferdeksel en zal dienen als dichting rond de koffer opening

en voila zie dat is wat er nog overschiet he van de hele wagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wagen Patje..... waar dan???
O... dat plastic gevalletje.... moet dat een auto worden?

En dan zeggen ze dat ik gekke dingen met papier doe, nou ik doe je dit niet naar hoor!

Fred
 
Dank je wel fred,en ik denk dat je dit echt wel zou kunnen he;)Ja ik wou nu es echt serieus te werk gaan en dat skelet is de overschot hahahahaha.
En we gaan gewoon verder nu. ik deed es een snelle dryfit met carrosserie en chassis.
De dichtingsring rond de opening in de kofferruimte kan je ook al zien.


hier eerst de binnen panelen om het interieur al mee te vormen,deze worden voor de assemblage van de carrosserie geverfd.



Hierboven snel nog es zonder dichting





En hier dan met dichting en een dryfit met kofferruimte zichtbaar.

Nu ga ik een tweede dichtingsring maken om zo het deksel te kunnen voorzien van een randje die er netjes kan invallen.





Als deze hier netjes uit gehard is,word er nog een opstandje rond gelijmd dan heb je de indruk dat het echt is he en kan het deksel dan ook netjes worden voor zien van een randje die er dan zou moeten kunnen gaan invallen.Tja als je iets wil is dr echt best wat werk aan.En nu weer wat werken aan de kofferruimte.Patje.;)

Snel nog een schetsje gemaakt ter verduidelijking.

1_dichtingen_op_kofferdeksel.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie uitleg allemaal Patje, mooi om volgen, doe zo verder ;)
 
Knap werk wederom Patje, maar JE GAAT TE SNEL :-)
 
Mooi gedetalieerd Patje nu is de Comet sowieso al een hele aparte auto.
Doe zo verder dit gaat weer een meester werkje worden

Gr
Dirk
 
Dank je wel Dirk,vind dat het beter overzichtelijk is dan ook.Deed ik bij de doomrod ook zo al.
Er mag niks ontgaan aan jullie,alles wil ik delen want wie weet kan men het nog gaan gebruiken he;)
Patje.

Om dan aan de binnenkant van het kofferdeksel de opstand op de juiste positie te kunnen verkrijgen leg je die dan op de opening en vast zetten met kleefband.
Zet een stukje styreen tegen de randen van de dichtingsring en teken af waar het komt.Indien nodig wel weer wat vijlen om de juiste positie netjes te kunnen verkrijgen.Als je dat lukt en je plaatste de opstand moet die echt wel in de goede plaats vallen dat kan niet anders.
Ook deze methode zullen jullie kunnen zien.Patje.

P.S terwijl ik toch bezig ben zullen ook de scharnieren worden afgetekend.

Hahahahahaaaaaaaaaaa ja Davy nu nog wel maar vanaf het moment van inbouwen zal ik veel trager te werk gaan he.
Moet nog de hele boel beetje opleuken met stukjes styreen ,zoals deurposten maken,kofferruimte aankleden met vilt of zo,deuren netjes voorzien van hun panelen en proper waar ze de deurposten raken ook dicht maken dan lijkt het net echte deuren he.Daarna eerst en vooral een scharnier systeem maken.dat word een uitdaging.
Patje.

Leuk te horen mannen,vind het zelf ook boeiend om te doen en doe graag ook veel zelf.Dus zoals je al kon zien word de mecury zelfs zonder aftermarket stuff ook op geleukt.

Hahahahaaa ja dank je Dirk.straks de scharnieren maken voor de kofferbak.
Patje.

Zo mede strijders ik ben er in geslaagd on de dichting te krijgen zoals het word gedaan in werkelijkheid,enfin dat heb ik althans toch geprobeerd.
Uw oordeel kan je zelf maken naar volgende foto's ervan.Heb uiteraard al meer gedaan dan dat natuurlijk.Kijk maar mee!!

hier alvast een bewijs van wat je kan met styreen,er komt nog een plaatje in die wat verzonken zal liggen.Dus wat dieper dan de grote plaat.Is egenlijk ook zo bij de echte en is de bovenkant van de brandstoftank.



Ook het kofferdeksel pakte ik al wat aan he,moet nog wat een gebeuren hoor en er moet nog wat aan de gekruiste balken gedaan zodat die wat echter lijken uiteraard.Zo en nu wel weer wat verder knoeien hahahahahaaa.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar gaat het om bij scratch building geweldig Patje vooral de kofferrand

Gr
Dirk
 
Dank je maatje ik doe mijn best he,heb zojuist schitterende sites gevonden voor de volledige aanpassing van voor en achter deksel.Ja dat word de moeite zenne.

Hoi allemaal,vandaag eens wat posten weer he.De binnenruimte voor de kofferbak is een feit,en hier dus enkele foto's ervan met een dryfit van de carrosserie er eens over.



hier ietsje beter getoond,zie je gelijk het hele verzonken paneeltje.

rechterflank

en de linker flank,komt nog een gat in voor de benzine darm.

en hier dus een dryfit he mannen.



Nou daar ben in best een beetje trots op hoor.Ik ben er zeer tevreden mee met het resultaat in dryfit.
En wat denken jullie ervan??.
Patje.

Zo! na twee uurtjes is het al een beetje geplamuurd en geschuurd zie.nu de benzine darm maken en monteren.


De komende dagen zal zijn om de verdere uitbouw van de scharnieren en deurpanelen zijn,hoe meer ik al op voorhand kan samen bouwen hoe sneller ik dan ga kunnen verven ook.De motor werd al een groot deel geverfd maar moet eerst nog flink wat uitharden.Ik zette de gearbox al in hoogglans zwart en ga die dan nadien met zilver herverven,het resulteert in een strakker uitzicht en de glans komt beter tot zn recht dan.Als deze eenmaal helemaal droog is en netjes is uitgehard kan ik beginnen aan de plaatsing van de spruitstukken en de oliefilter en starter en zo.de ophanging van de wielen daar wacht ik nog wat mee want wil eerst het chassis een verfbeurt geven .Vanaf dan zie ik wel wat zijn prioriteit krijgt he.
En nu slaapwel iedereen.
Patje.

Even ter verduidelijking twee schetsjes.

1_kofferscharnier.jpg

1_scharnieren_cyclone.jpg
Ondertussen is het na5 uur en heb dus de scharnier punten zitten snijden en kleven.
Ook de beugels zijn reeds een feit en kunnen binnen een uurtje al worden geplaatst.Maar om dat te doen moet ik nog twee platjes maken om aan het kofferdeksel te kleven,dan kunnen de beugels er netjes worden in gelijmd.






terwijl de plaatjes op het kofferdeksel zullen drogen kan ik alvast wat verder gaan doen aan de motor he.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
LOL ja zal nie zo blijven snel gaan,vanaf het moment dat ik de motor kan gaan inbouwen begint het plezier weer he.deuren en panelen vastmaken aan elkaar.daar ook scharnieren voor bedenken,hopelijk dan al de body kunnen verven.Ik zie wel heb toch tijd genoeg.Vanaf 16 mei terug gaan werken dus zal bijlange zo rap niet meer gaan he Ludo;)

Zo mensen even een enkel foto'tje van de gemaakte scharnieren.Let wel dat deze in test zijn om te kijken of het allemaal goed werkt.



We zijn reeds weer meer dan een uur en half verder en heb dus de test gedaan,helaas moet ik van de koperen beugels afstappen en iet met sprue gaan maken.Ondanks het feit dat het met sneldrooglijm werd vastgezet kwamen de beugels onmiddelijk weer los.
Nochtans de vernis eraf geschuurd,ik denk eerder door de beweging dat deze moeten maken.Op zich geen ramp heb genoeg ideeën.
Ik zie wel morgen.Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak je geen zorgen,
jou kennende komt da wel in orde.
 
Amai, da's een hoop scratchwerk. ApplausApplaus
Dat van die scharnieren heb je mooi opgelost.
Ik kan bijna niet geloven hoeveel werk jij op een dag verzet krijgt, allé, aan je modellen dan toch :P
 
doomwad heb je al iets gemaakt waar je niet in zaagd of iets anders doet

het is prachtig wat je weer laat zien

grtz lionel
 
Ja he denk ik ook wel.er is al terug een basis aangemaakt,zelfde systeem maar heel andere manier van bouwen nu.Heb twee pennen vastgezet al en moet harden tot morgen.Hier dus een foto van wat ik bedoel eigenlijk Jelle.



Vandaag niet veel gebouwd,eerder wat details beter tot hun recht gebracht zoals de trimlatjes rond de ruiten van de wagen.Heb mijn zaagje genomen en heel lichtjes
steeds in 1 richting er over gegaan zodat deze wat mooier uitkomen en het plaatsen van de toekomstige BMF nog beter zal kunnen worden gedaan.
Ook heb ik ondertussen wat plaatjes gesneden om tussen deur flank en binnenflank waar de banken op staan te kunnen afsluiten zodat ik volwaardige deurposten verkrijg.Dit alles zal de wagen een meerwaarde geven.Neen het is niet de bedoeling hier de stoefer uit te hangen,eerder het gewoon dus goed te doen en zoals het hoort.Ik plaats hierbij dus weer een schets ter verduidelijking.


zo ga ik dus te werk,ook de deuren zelf worden op die manier voorzien van zulke plaatjes om een volwaardige deur te verkrijgen.
Deurdrempels zullen de kleur van de carrosserie krijgen.Hier nog een paar foto's van de beter gemaakte raamlijstjes.




LOL hahahah a jaja zal wel he B-art;).Ik ga het nu wat rustiger aan doen en me goed voorbereiden voor de verfwerken.Maar vanavond nog de deurpanelen aanbrengen.

Hoi lionel maatje hahahahaaha ja nu moest ik echt lachen zenne .Ja vent ik bouwde eerder al de f1 2007 Ferrari he staat bij afgewerkte projecten.
Weet je dat ik voor de bouw van de doomrod en deze mercury nog nooit gescratcht heb maatje,echt nog nooit he.Het is me zodanig goed bevallen dat ik dus dit project veel verder durf te gaan bewerken.
Patje.

Blij te horen dat je wil volgen maatje;)

Hallo mensen ik heb dus twee deurpost platen gemaakt en es in dryfit gestoken(zie topic nummer #67)










tot daar de plaatsing,nu de dryfit van de carrosserie.




Goede morgen allemaal,ik heb de motor al wat kunnen verven en gaf die al een beetje verwering.Is ook iets wat ik voor de eerste keer doe.







 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vroem vroem vroem, nog even en ge kunt hem inbouwen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan