Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Dirk niet te snel he, weer een nieuw topic, ik kan gewoon niet meer volgen, ik zal in het vervolg mijn Fiets.png moeten nemen. Mooi man doe zo verder, hopelijk kan ik u nu bijhouden :) :) :)
 
ja het is van dat zwart teken papier dit snij ik dan in reepjes van 3 mm en plak het aan de zij kant van de lat.

Ooit op een ander forum leek het me toch net iets snellen en handiger te werken om een aantal "planken", latjes dus, samen te nemen en er een stuk zwart papier tegenaan te kleven, na het drogen dan gewoon het papier (de planken) van elkaar te snijen met een scherpe scalpel. Het idee komt niet van my, maar ik me helaas niet herinner van wie het wel afkomstig is, wel weet ik dat het engelstalig was.
 
Ooit op een ander forum leek het me toch net iets snellen en handiger te werken om een aantal "planken", latjes dus, samen te nemen en er een stuk zwart papier tegenaan te kleven, na het drogen dan gewoon het papier (de planken) van elkaar te snijen met een scherpe scalpel. Het idee komt niet van my, maar ik me helaas niet herinner van wie het wel afkomstig is, wel weet ik dat het engelstalig was.

Allee zeg alweer een woordje verdwenen :/
 
dany voor de dekplanken kan je dat wel toepassen maar voor de huidplanken is dit tog niet echt de oplossing. zeker niet bij de holandse schepen want je zit daar ook nog elke keer met een schuine verbinding en je moet elke plank zitten buigen. dan hangt er op het laatst van de rit geen papier meer aan.
 
hallo Dirk,
ik was aan het neuzen in mijn oude modelbouw magazines en bij eentje uit maart 92 vond ik het volgende om te breeuwen:met een watervaste en veegvaste viltstift maakt men de zijkanten van de beplanking zwart. niet de kopse kanten want dan trekt de inkt in de lijsten. voor het vast lijmen van de beplanking gebruikt men hardlijm die men dan met een niet al te dikke lijmrups aanbrengt en daar de volgende plank tegen zet,de bedoeling is volgens ik kan lezen dat de lijm het zwart van de stift oplost en zo een zwarte naad krijgt(de afstand tussen de 2 planken word dan de breeuwnaad)en de lijm laten drogen, niet wegvegen ,nadien schuren.
ik heb het zelf nog niet uit geprobeerd,maar het is maar een tip.
grtz
Lus
 
Wow Dirk, ziet er goed uit !!
Neem je dit schip morgen nu ook nog mee?
 
thx lus ik heb ook al met lijm ge experimenteert met daar zwarte waterverf bij te doen. dit lukt best aardig maar de hechting is tog niet meer zoals ze moet zijn.

ik heb dit eens gezien bij een model en vond het zo mooi dat ik het nu ook doe. meestal worden breewnaden op de huidplanken gewoon niet uitgebeelt dit word alleen maar gedaan op de dekbeplanking.

wim ik wou het eerst wel te doen maar krijg hem niet meer bij in de auto. ik breng mijn speeljacht mee rc / de doorsnede en het dio en dan zit mijn auto echt wel vol.

het zal voor volgende keer zijn.
 
ik heb de waterlijn verzet want die stont niet juist. nu is ze van achter 2 voet hoger gezet. en de huid zit er ook op tot en met het ra hout.

 
wegens nu al te veel bouwfouten ga ik opnieuw beginnen met het schip te bouwen.

omdat afbreken te veel schade gaat mee brengen .
en ik wil nog wel plezier hebben bij het bouwen en niet als een gefrustreerde ... rond lopen.
 
Moet je echt helemaal opnieuw beginnen Dirk?
Is er geen kans om iets te hergebruiken?

Succes met de herstart, en na een valse start gaat het meestal beter;)

Fred
 
hoi fred ik ga opnieuw beginnen hoor .

herbruiken heb ik ook aan gedacht maar dan ben je van een oud huis een nieuw aan het maken en infeite blijf je in een oud huis wonen met al de gebreken die er bij zijn.

dan begin ik liever opnieuw . ik ben nog druk in de weer om te kijken hoe ik het deze keer ga aan pakken maar het gaat wel anders zijn , waarschijnlijk met spanten zoals in een kid zitten.

ergens volgende week zoek ik terug te beginnen met een verse start.

ik heb er een dag niet goed van geweest en dan begin je dingen te bedenken om het weer goed te krijgen maar uitijndelijk zie je tog in dat je beter opniew begint.

word zeker vervolgd ;)
 
Da's jammer Dirk, maar jou een beetje kennende moet er toch wel iets behoorlijk mis zijn voordat je geheel overnieuw begint.
Ik ga er dan ook geen discussie over voeren ;).
Succes met het vervolg :).
 
gisteren en vandaag gezaagt en er zaten tog een paar spanten bij die echt wel aangepast moesten worden eer het een beetje goed kwam.

de spant op 25 en 30 voet en dan de 3 eerste spanten aan de boeg moesten behoorlijk bijgewerkt worden.

hier staat dan de dryfit en het ziet er nu tog redelijk goed uit.
deze ga ik dan ook eerst lijmen . als ook nog een werkplankmaken waar ze in kan want het is een redelijk lange kiel die tog op een paar plaatsen moet vast gezet worden zo dat hij niet krom trekt.



 
Hoi Dirk,


dit zijn drastische maatregelen maar na de aanpassingen ziet het er heel goed uit man !!!!
 
thx john maar soms is opnieuw beginnen de enige mogelijkheid want anders blijf je heel de bouw met de pros zitten en blijf je u er ook altijt aan ergeren.
 
Soms is herbeginnen beter dan voort prutsen.
Het blijft nochthans altijd jammer, voor al je energie die je erin stak.
Zul je mee gezaagde dekbalken straks niet in de weg staan voor je binnenafwerking? Ja, je kunt ze nog eventueel wegzagen op het moment.
groetjes
ward
 
hoi ward die zoek ik later tussen uit te zagen maar eerst de buitenkant maken. ze dienen nu als stevigheid en referentie punt
 
spanten gezet en de overloop en konstant kamer vloer ligt er in 2 mm .
hier komt later nog een laagje fineer over 0.6 mm

en dan al maar eens gemeten op het plan hoe het berghout moet komen.





 
Flats, Dirk vliegt er weer in!
Succes met de verdere "nieuwe" bouw.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan