Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk,

Mischien een stomme vraag, maar wat betekent np?
 
Dat ziet er zeer mooi uit.
Met wat kleef je dit, ik zie iets donker bruin, maar kan niet onmiddelijk bedenken wat het is..??
 
np = no problem ;)

alles word met gewone houdlijm gelijmt ook de zwarte papiertjes die tussen de planken zitten die de breewnaden moeten zijn
 
Papiertjes?? Welke zijn dat dan? Geschilderde sigarette papiertjes?? Of gewoon zwart (teken)papier??
 
ja het is van dat zwart teken papier dit snij ik dan in reepjes van 3 mm en plak het aan de zij kant van de lat.
 
Beplanking is heel strak, knap om te zien ^^

Het gebruik van dat zwarte tekenpapier geeft de breeuwnaden heel mooi weer.

Dit wordt weer een topper Dirk.
 
Het is bijna eng om te zien hoe strak die beplanking gedaan is Dirk :).
 
Ik heb al verschillende manieren gelezen om breeuwnaden te maken maar nog nooit met papier:O
Knap gevonden én mooi tegelijk.
Goed bezig Dirk.

Fred
 
Dat vlot al aardig he,wat steek je ertussen(breewnaad)?? Ik zal regelmatig dit topic bekijken want ik ga ook een schip scratchen dus daar steek wat van op he.
Puik werk maatje.
 
Dat vlot al aardig he,wat steek je ertussen(breewnaad)?? Ik zal regelmatig dit topic bekijken want ik ga ook een schip scratchen dus daar steek wat van op he.
Puik werk maatje.

Een aanrader is om een het topic te lezen Doomwad, er staat al vermeld dat het met papier gedaan is ;)
 
thx mannen bij de doorsnede ging het met de papiertjes wel wat vlotter maar daar waren het dan ook maar gewone korte rechte plankjes.

hier is het tog wel iets anders maar het rezultaat is dan ook veel mooier vind ik . het gaat wel niet zo snel maar het is wel mooier aan het einde van de rit en daar doen we het toch voor ;)
 
ja ik ben nog in leven :D

maar het was dan ook een hoop werk om het onderwater schip te beplanken.

achteraan moet ik nog de spanten die ontbreken er tussen zetten want deze waren to mooielijk om te maken zonder plan dus had ik ik enkel de spanten gemaakt die op het plan stonden. en dan kan ik het achterstuk ook nog afnagelen.





 
Hoi Dirk,

alles ziet er strak uit man, maar ik had ook niets anders van je verwacht !!!!
De nageltjes erin kloppen is zeker een hele bezigheid geweest, heb je de gaatjes eerst voorgeboord ??
 
Dirk, dat ziet er toch maar weer even heel goed uit !!

Zelf nog niet met zo'n opstelling gewerkt, is het stevig genoeg?
 
Hoi Dirk man,amai jong wat mooi gedaan zeg die nageltjes,je beplanking vind ik schitterend zeg,maar zoals ze daar zo staat op haar spanten(en zo veel) das echt indrukwekkend man.Keep up the good job zeg ik maar.Patje.
 
hoi john ja de gaatjes worden erst voor geboort of de latjes gaan splitsen zo dicht tegen de kant als je er een nageltje in slaat.

wim voor deze schaal is het wel stevig . maar de heemskerk is ook maar een klein schip . de romp nu 1/28 is maar even groot als de pinas 160 voet op schaal 1/50 .

dus voor een 160 voet schip op 1/50 moet het wel lukken denk ik en dat zijn de meeste 2 en 3 dekkers die wij kennen
 
hallo Dirk,
ik heb een tijdje niet op het forum gekeken (weinig tijd) maar hier is wel een echte prof bezig,zeer mooi man!!!!!!!!!!!!
grtz
Lus
 
thx lus maar laat dat prof er maar af .

we doen wat we kunnen en elke keer een stapje hoger klimmen . en voorlopig sta ik nog maar beneden aan de ladder dus nog veel treetjes te doen voor ik er ben waar ik heen wil klimmen :)
 
de geschutsvulling staat er langs 1 kant in.

moet nog wel de jagerspoort en de poort van de konstantkamer er in maken, dit ga ik morgen proberen te doen.



 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan