Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
de spanten zijn vuren hout

de rest van het hout is allemaal eik.
de spanten komen tog niet in het zicht dus dat mag iets goedkoper zijn voor mij en het is ook een stuk zachter hout en makelijker te bewerken , zoals het vijlen en op schuren.
 
Mooi en netjes opgelost he maatje,en deze methode vergt niet zo veel werk als dat je de andere spanten zou gevijlt hebben he.
 
dat is zo maar het ging me niet zo zeer over het werk maar over de vorm van de romp die je anders gaat vervormen.

en schratch bouw is altijt een beetje aanpassen , zeker als je alles met een zaagje zaagt dit is tog nog iets anders dan de lazer gesneden spullen in een kid en dan is een mm buiten de lijntjes zagen echt niet zoveel. maar ik geraak er wel uit en de rest ziet er heel goed uit voorlopig ;)
 
Meen ik ook zo te zien man,ze word mooi dat is zeker he.Ja je heb gelijk het is idd niet zozeer het werk eraan maar waarom zou je het zo gedaan hebben terwijl het op de manier kon die je deed he snap je.Ik ook hoor heb ook al heel wat moeten aanpassen aan mijn rod,veel scratchwerk.
 
ook vandaag nog meer spanten zetten.



het volgende is de voorboeg , dit zal waarschijnlijk iets langer duren :laugh:
 
Mooi bezig Dirk, dat gaat weer vlot zo te zien.
Tot zo ver ook nog geen commentaar:P

Fred
 
thx fred in begin had ik het een beetje mooilijk om de spanten goed te krijgen maar nu begint het aardig te lukken.

ervaring is wat ik mis met deze bouwstijl maar die ben ik nu volop op aan het doen ;)
 
Dat ziet er goed uit he man,en zijn ze nu allemaal evenhoog hier aan de kiel???
 
nu wel ik moet ze nog wel schuren dus dat komt helemaal goed.

ik ben er al wel eens met een vijl over geweest maar echt veel werk was er niet aan want ze passen mooi tegen elkaar
 
allee vooruit het gaat vlot dus.
 

HeyAmazone, mooi werk wat je hier toont, ik doe dit niet na (geen interesse in boten ;) ), maar ik heb een vraagje, kan het zijn dat die middenste lijn (kiel?) op het einde iets afbuigt naar rechts?
 
dat ligt aan de foto en omdat de spanten van achter dieper weg vallen. gezichts bedrog .
je moet er al lijn recht voor gaan staan voor een foto of anders vertekent het altijt wel en zeker op deze lengte.
 
ziet er knap uit . en tga precies vlot . kwou dak ook zoveel uren kon ´ bouwen ` :-)
 
Hoi Dirk,

Het ziet er mooi uit je spanten, en best vlug.
 
Dit zitten al heel goed Dirk, knap werk!
 
ben nog vollop bezig met de voorboeg.





 
ik heb de zandstrook gelgt aan de boeg en de eerste huidlat. de 2 ligt er nog los op om een beetje vorm te krijgen



 
prachtig wat je hier laat zien. Ik doe het jullie houtbouwers niet na. Aan de andere kant heb ik ook nog een paar vliegtuigen van guillows liggen en van tijd tot tijdkom ik hier eens ideetjes opdoen...
 
het vlot redelijk goed maar met de breewnaden er tussen te steken is het behoorlijk wat werk.
aan het achtersteven hangt nog geen plank aan dus dat zal voor volgende week zijn.

maar zover sta ik







 
Hoi Dirk,

Je gaat goed vooruit, het ziet er goed uit, hier kan ik nog van op steken, en nog bedankt voor de tip die je gaf bij de santa ana.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan