Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het voorste schot dat de bak en het luizenplecht schijd, hier kwam ook het wapenschild van heemskerck op




171_001.JPG


152_002.JPG


123_004.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hoi dirk,

knappe dingens die je weer laat zien man !!!!
Ik zit weer met een open mond je werk te bewonderen.
Veel suc6 nog met de verdere bouw en zal het uiteraard blijven volgen.
 
binnenkant geschilderd en verweert.
mischien is het voor somigen het er een beetje over, maar als je naar de oude fotos van de batavia kijkt toen hij nog niet geverft en behandeld was zag deze pikzwart

102_005.JPG


124_004.JPG


138_003.JPG


153_002.JPG
 
Hoi Dirk,

het schilderwerk en het verweren ziet er toch zeker niet slecht uit hoor !!!!
Vooral door gaan man.;)
 
thx john ;)

het volgende werkje is de dekplanken er in leggen en dan komt de verwering hopelijk goed tot zijn recht.
 
beplanking van de dekken

het verdek is klaar

139_003.JPG


172_001.JPG



nu op naar het volgende dek
 
Hoi Dirk,

je dek ziet er netjes uit maar ik heb toch een vraagje deze dekplaken zijn die niet aan de brede kant?
In verhouding dan ! Lijk me zo op het eerste gezicht toch een beetje breed of de foto kan natuurlijk een vertekend beeld geven.
 
dit komt door de schaal john de planken zijn maar 1 voet breed . hoving tekent ze ijgelijk nog breder maar dat vond ik zelf te breed.

de trapjes gemaakt ( staan nog los) en het dekrooster ( grating groteluik) er in gemaakt, deze moet nog wel voorzien worden van nageltjes.

13_015.JPG


20_014.JPG


36_011.JPG


41_010.JPG
 
dekplanken genageld , gratings genageld en het rooster op het bakdek gelegt

103_005.JPG


154_002.JPG


173_001.JPG
 
Die trapjes heb je mooi gemaakt.
Komen hier nog handrelingen op?.

Johan.
 
thx johan.

er komen geen relingen op of touwen. dit is het ;) comfort was een woord dat ze toen nog niet kende
 
thx johan.

er komen geen relingen op of touwen. dit is het ;) comfort was een woord dat ze toen nog niet kende

ik denk het ook niet, 't was een vrachtschip.
En in die tijd moest het idee "veiligheid op de eerste plaats nog uitgevonden worden.
Aan de buitenboordtrappen, waren wel touwen voorzien, ofwel hangend aan de reling naar beneden toe, ofwel in het midden door een gat in de treeplanken,'t laatste...meestal uitgevoerd bij Marine schepen.
Sommige dektrappen hadden dan wel een rijkelijk versierde ballustrade, maar die waren ook alleen op H.M.S. schepen uitgevoerd, waar uitsluitend de officieren van het bovenste dek naar het campagnedek konden.
Bij rijke reders konden ook de trapballustraden op hun vrachtschepen.
Natuurlijk kregen de Bezaansmast-matrozen toestemming om deze trappen te gebruiken voor hun werk in de bezaansmast.
Dirk, je bent goed bezig hoor
:D Moest ik een reder zijn :D:D, dan bestel ik zeker een schip bij je, volgend maand zou ik al op zee zijn,:D
groetjes
Ward
 
;) thx ward

en dan te beseffen dat een echt schip ook in deze tijtspanne gemaakt werd is bijna niet voor te stellen.
als je weet dat alles met een bijl en dessel gemaakt werd :nowink:

de buitenboord trapjes krijgen inderdaad nog een touw langs 2 kanten om je aan vast te houden.
tog heb ik nog geen gaten gevonden achteraan de trap zoals bij de engelsen om je mee vast te houden waar schijnlijk werd het bij de hollanders niet gedaan of hebben we er tog geen weet van.
 
Wow!

Veronderstel dat je dit met een gewoon hobby mes snijd.
Mooi staaltje beeldhouwers werk.
Kan niet anders of dit word een prachtig schip.

Johan.
 
mooi werk weer
echt een streling om het oog
pracht werk
groetjes
Roel
 
thx eenmaal als het geschilderd is zal het er nog iets anders uitzien maar dat zal voor morgen zijn eerst de katrollen er nog in maken
 
ben ff buiten gaan staan en wat overzicht foto s

24_013.JPG


21_014.JPG


14_015.JPG


6_020.JPG


2_022.JPG
 
is al een mooi schip geworden
echt mooi werk weer
Groetjes
Roel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan