Hoofdsponsor

1/35 M107 Mad Dog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Famo

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jul 2009
Berichten
2.758
Mijn model voor deelname aan de wedstrijd

De M107 " Mad Dog" US heavy gun.
http://www.youtube.com/watch?v=l0XSLvBQYEs&feature=related

De doos :

1_md13.jpg

Het is een 175mm houwitzer ,ontworpen in de beginjaren 60, op een zelfrijdend onderstel en is van amerikaanse makelij. Om de terugslag op te vangen heeft men een enorme spade achteraan het voertuig geplaatst wat wel nodig is als je weet dat hij een schootsbereik heeft van 32,7 km.
Maken/maakten er gebruik van : US army, GB, Duitsland, Italie, Israel en Nederland. Belgie niet (het zou raar zijn....), dat land is te klein om met zulke lange loop te kunnen manouvreren :8
Om de Yank supporters te plezieren zal het deze keer een exemplaar van het duitse leger worden ;)

De inhoud, waarvan een gedeelte airborne zal worden richting overschotten-bak

2_md1.jpg

2_md2.jpg

2_md3.jpg

De nodige PE van mijn favoriete PE-fabrikant Eduard:

2_md4.jpg

De tracks in resin

2_md5.jpg

Het loopje in aluminium ( tx Silenoz)

1_md6.jpg

1_md7.jpg

Voila , we zijn er klaar voor
 
Laatst bewerkt:
Zet er even de boxart bij Famo, met de uitleg zoals bij je inschrijving a.u.b.;)

En ook jij natuurlijk veel succes en bouwplezier!

Fred
 
@ Fred : voila is reeds gebeurd sie. met een trucje toe te passen heb ik mijn inschrijving naar hier verplaatst.
 
smiley6935.gif
Ok!

Fred
 
Hoi Famo,

Succes met de bouw en de wedstrijd.;)
 
Veel succes met de wedstrijd.
 
Yooo Famo veel plezier met de bouw en veel suc6 met de wedstrijd. ;)
 
Famo , alvast veel bouw plezier en sucses de wedstrijd er van

de cammo die silenoz op een site laat zien ziet er wel een specialleken uit !!!!!


tom
 
Gasten bedankt voor de aanmoedigingen.

@ tom : inderdaad een zeer mooie 4 tonen camo.

@ Silenoz : die link van Primeportal heb ik maar die ander nog niet. Niet met teveel detailfotoos voor de dag komen want ik heb maar 6 bouwmaanden é..... :laugh::laugh::laugh:
 
Veel bouwplezier met deze kit Famo.
Nog even geduld en je mag beginnen.
 
Tx Erik, we zullen ons best doen
 
@ ExSerCo : Komt in orde zal eens een nieuwe foto nemen want hij is verdwenen.
 
Enfin, we zullen ook een up-date(tje) zetten ,want ik zie dat de collegas al volop bezig zijn en groot gelijk hebben ze.

Eerst de wielen onder handen genomen en de trekwielen een beetje "ge-tuned". De bouten heb ik er afgewreven omdat ze er een beetje zus en zo uitzagen en vervangen door P&D exemplaren geslagen uit een overschot messing.
Het ronde messing plaatje in het midden heb ik geslagen om een put dicht te doen die ik anders moest opvullen met putty of iets anders. Dat is de kortste en mooiste manier omdat je die putty nooit zo glad kan wrijven op die plaats.
De lijmnaad in die wielen (diktekant) heb ik opgevuld met revell-lijm en dan effen gewreven.

1_md8.jpg

1_md9.jpg

Waarom er geen putty gebruikt word ?
Ik heb het model eens goed zitten bekijken en vind dat er toch het één en ander vatbaar is voor verbetering, ook zit er al serieus PE op.
Daar ik van plan ben deze verbeteringen (proberen) te scratchen zou het zonde zijn om dan alles te spuiten en te wheateren. Dus zal het naar alle waarschijnlijkheid een naked kit worden...... tenzij het serieus tegenslaat.....
Vandaar geen putty want dat zie je van kilometers ver als het niet overspoten word !
 
Direkt een hele verbetering met die P&D bouten en het midden van het trekwiel heb je mooi opgelost zo met dat plaatje.
En putty is ook niet alles om mooi effen te krijgen en zeker op zo een plaats.
 
Het linkerzijpaneel van vooraf aan gezien.

In het zijpaneel zitten verluchtingsroosters die zorgen voor de afkoeling van de uitlaat. De eerste foto zie je dat ik er reeds ééntje uitgehaald heb om te vervangen door PE roosters.

1_md10.jpg

En hier heb ik de roosters gemonteerd.

1_md12.jpg

1_md11.jpg

Nu moet ik wel zeggen dat er een fout gebeurd is tijdens het gieten van de sprue's. In bijna alle vlakken zitten er verzakkingen. Ge weet wel ,tis net alsof de pvc te vlug afgekoeld is en dan in elkaaar gezakt is. Ook zijn er stukken die veel te fijn zijn zodanig dat je er het licht kan doorzien, terwijl het in feite solide stukken staal zijn. Jammer maar we proberen er iets aan te doen door in het eerste geval de verzakkingen er voorzichtig uit te wrijven en in het 2de geval de stukken te vervangen door gescrathte stukken.

Saluut
 
Famo, echt een schitterende kit, veel succes er mee !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan