Hoofdsponsor

1/35 M107 Mad Dog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weeral een prachtstukje van de PE-master himself! ;-)

Erwin.
 
gaan ze niet blij mee zijn dat jij onderdelen steelt van dat museum... :D
 
ongelooflijk hee jongens wa diene pee ier allemaal uit zijne hoed tovert
 
Famo, ge zijt nen echte krak...

Super wat jij hier allemaal presteert...
Chapeau
 
ja hallo zeg , je topic vervolg kan je met veel lof tonen want ti's dan ook wel super klasse wat je ons toont

tom
 
Famo man, 1 ding snap ik dus echt niet! Waarom koop jij in hemelsnaam nog een kit?
 
Gasten bedankt voor de complimenten, ik vind het zeer leuk dat jullie mijn werk appricieren, echt waar.

Toch wil ik nog één dingetje meegeven, wat ik tot hiertoe gedaan heb is eigenlijk nog maar een voorproefje. Ik ben nog het één en het ander aan het bekijken en bestuderen.
Wat dat is ? Tja voor jullie een raden en voor mij een weten :P:P

@ TomPattyn : Waarom ik nog een doos koop ? heel simpel : voor de foto die erop staat :laugh::laugh::laugh:
 
een volledig werkend sluitmechanisme voor de lader?

echt de moeite wat je hier laat zien...
 
echt micro werk ....

Soms moet ik even een break nemen om mijn ogen weer een beetje tot zichzelf te laten komen, ook al gebruik ik een optivizer.

@ Silenoz : een werkend sluitmechanisme voor de lader ? daag me niet uit é ;):8
 
Ah jaaaaa een werkend sluitmechanisme dat zou wel tof zijn :8
 
En dan nog granaten maken die je echt kan afvuren.... :D
 
Wat moet je hier nog van zeggen? Gauw aansluiten bij G, echt van de bovenste plank.
 
@ Guy & Swa : bedankt é gasten, we doen ons best...
 
Boing!!!!

Ben van mijne stoel gevallen.

Famo, ge zijt competly Gaga. ;)) Weeral zeer schoon.
 
Zo, tussen de verbouwing en de andere thuiskarweitjes door heb ik toch een beetje tijd gevonden om te knutselen.

De volgende stukken zijn vervangen door messing.

attachment.jpg
Bron : Erwin

Aan weerszijden van de onderslede is er zo'n plaat gemonteerd en heeft een dubbele functie.
1. als men de onderslede monteerd op het onderstel of demonteerd dienen die ogen in de platen om de haken van het hefmechanisme (dat men gebruikt) in de haken.
2. Er staat op elke plaat een pin die dient om de zuigers aan te koppelen om zo het geheel op te tillen of te zakken.
Eerst de ganse boel eraf gehaald maar deze keer heb ik wel de pinnen met het conische onderstuk er voorzichtig afgezaagd omdat deze weer gebruikt zullen worden.
Om 2 identiek gelijke stukken te bekomen in messing heb ik het volgende trucje toegepast. Ik heb 2 stukjes messing op elkaar gesoldeerd en dan de platen in vorm gebracht en voorzien van de nodige gaten. Dat gedaan, alles gewoon weer opgewarmd met de soldeerbout en de stukken gescheiden en opgekuist.

attachment.jpg

in het onderste gat komt er een pin in gemonteerd waarvan de ene kant in de onderslede komt te zitten en op de andere kant komt de koppelpin voor de zuigers te zitten. Met deze pinnen verhoog ik de sterkte van het geheel, want als ik de messing gewoon op de pvc zou kleven is dat bijlange zo sterk niet.

attachment.jpg

Op de onderslede gemonteerd geeft het dat

attachment.jpg

Het volgende dan maar .

Voor de volgende vervanging eerst een woordje uitleg. Dit kanon is eigenlijk een 155mm die vroeger op een getrokken chassis stond en de naam " Long Tom" had. Om volledig te zijn de 155mm Gun M1/M2 Long Tom.
Er staan stukken op die nodig zijn om het kanon de kunnen transporteren op het getrokken chassis zoals sommige beugels om de loop manueel voor en achteruit te kunnen takelen. Ook staat er een beugel op de onderkant van de onderslede om het geheel vast te zetten op het getrokken chassis.
Op de zelfrijdende chassis is het echter zo dat de meeste van die beugels er nog (gedeeltelijk) opstaan of op de latere versies zelfs niet meer op staan omdat ze geen functie meer hebben
Even een foto van het kitstuk om te verduidelijken over welke beugel het gaat..

attachment.jpg

Nu is het wel zo dat die beugel met onderaan 2 opstaande randen alleen maar op een Long Tom stonden omdat daar het geheel aan het getrokken chassis gekoppeld werd voor transport.
Op het zelfrijdend chassis staan die 2 opstaande randen (onderaan) er niet meer op.Foutje Italerie want ze baseren zich waarschijnlijk op een Long Tom. Alleen nog op de zijkanten en zoals gezegd bij de latere versies ook niet meer op de zijkanten, want die beugel heeft geen enkele functie meer op een zelfrijdend chassis.

attachment.jpg

Voila ,tis maar dat je het weet é ;)

Om de randen te maken heb ik deze keer 4 stukjes messing op elkaar gesoldeerd ,in vorm gebracht en weer gescheiden en opgekuist.

attachment.jpg

Een strip messing gesneden en geplooid op de gewenste vorm en de 4 stukken erop gezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De beugel gemonteerd op de onderslede en tevens op de platen erboven de koppelpinnen met conisch onderstuk op de messing pinnnen gemonteerd.
En dat geeft dat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moet ik wel zeggen dat er nog lasnaden moeten gelegd worden, maar dat zal allemaal tesamen gebeuren.

Gastjes , tot wederhoren é
 
Amai Famo dat is knap soldeerwerk zeg,je word er een meester in zenne.
Patje.
 
prachtig mooi werk,ik vraag me soms af waarom je nog een kit koopt.
Dit gaat weer prachtig zij om te bekijken in het echt.
Hoe langer je kijkt hoe meer je vindt.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan