Hoofdsponsor

1/35 M107 Mad Dog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tx Guy, maar het volgende waar ik nu mee bezig ben sinds gisteravond, bezorgd me serieus kopzorgen :(:( , maar we vinden wel een oplossing ;).
Het is een zeer kort geplooide spanband rond een reservoir op de onderslede en als ik die plooi komt telkens die spanband weer los.
Het was bijna een vliegend reservoir geworden....... :8 :laugh::laugh:
 
is de spanband in koper? heb een gehoord dat je deze kan opwarmen met een aansteker of zo, dat het dan makkelijker zou gaan. vanuit armorama:

Als je PE dik is en je moet teveel kracht gebruiken (Dragon's Panzer IV toolclamps bijvoorbeeld), verhit het eens goed met een aansteker en laat het rustig afkoelen, buigen gaat dan veel gemakkelijker. Niet echt aan te raden trouwens bij dunne PE zoals bijvoorbeeld die van Eduard.

of anders iets tever plooien, lijmen, aangedrukt houden en blazen of op zijn plaats houden tot de lijm gehard is
 
famo dat is den ouderdom als je iets vergeet

dat was vakmanschap om dit in elkaar te stekken

gtrz lionel
 
@ Silenoz : jaja die trucken ken ik ook allemaal maar het zit anders in elkaar dan ge denkt maar je zal het beter zien in je mailbox.

Lionel ,ge zijt bedankt voor de bloemen
 
Mooi werk dat je hier weer laat zien.

Mark
 
famo , heb hier weer al veel van bijgeleerd in je topic

heb je werk stuk al kunnen bewonderen en moet zeggen gasten top gebouwt van de boveste plank
je heb echt veel oog voor details

tom
 
Famo, gij zijt niet te doen. Moest ik een hoed dragen ik moet hem telkens afnemen en buigen. Té gek.
 
Die "Famo" builds zijn toch altijd weer om duimen en vingers af te likken...
 
we doen ons best gasten.
Misschien ben ik een beetje laat om met antwoorden op jullie complimenten maar ik kon geen reply's plaatsen, vandaar...
 
pfffft Famo, Kerel toch. zit hier ook weeral te kijken en weet nie goed wat zeggen. jij bent toch een echte artiest zunne. ik wed dat de bouwers van 1/1 militair bij u komen om referentie foto's te halen. dit is beter dan het echte werk. je zou zweren dat deze echt is.

Knap werk kerel.

groeten Jonas.
 
Prachtig werk Famo ! Ik heb een opleiding gevolgd van juwelier, maar zou je soldeerwerk zeker niet beter doen.

Ge zijt flink op weg naar een ganse dierentuin, eerst een Maultier, nu een dolle hond, wat volgt ?

Succes.

Groeten Rik
 
Een volgend stukje gemaakt om op de onderslede te plaatsen.

Het oliereservoir voor het terugslagmechanisme.

2_68.jpg
Bron; Primepotal / Paul Truhe

Eerst een messingstaafje afgezaagd en de beugels errond geplooid en erop bevestigd. Nu dat ging eigenlijk wel gemakkelijker gezegd dan gedaan omdat de beugels errond zitten en dan ook nog geplooid moesten worden onder een hoek van 90°. Na ettelijke mislukte pogingen kwam de tip van Silenoz om eerst de messing van de beugels op te warmen in een vlammetje van een kaars, opkuisen en dan te plooien. En hopla zo geschiedde en het werkte. Nu volgens de deskundige uitleg ,van onze tipgever, plooit de messing beter omdat de inwendige spanningen verminderd zijn doordat het stuk verhit geweest is door die vlam. Of iets in dien aard.
Die korte plooien moeten er zijn om het stuk op de onderslede te kunnen monteren met bouten.
Het resultaat (niet opgekuist)

2_55.jpg

2_56.jpg

Elk reservoir dat de naam reservoir waardig is, heeft een bijvul-dop. Een P&D-tje geslegen ,een gaatje ingeboord en een koperdraadje geplooid erdoor gestoken en gesoldeerd, opgekuist en als je goed kijkt zie je het liggen onder de rode pijl :)

2_57.jpg

Op het reservoir geplaast ziet het er zo uit. Tevens , de 2 gaatjes erin geboord om het reservoir eventueel volledig te openen.
Onder de beugels heb ik ook de plaatjes gezet die op de onderslede gelast zijn om de beugels vast te zetten. De bouten zijn P&D's.

2_58.jpg

Aan de andere kant ,de olie-uitgang en leidingetje gemaakt. De koppelmoer is uit plasticcard.

2_59.jpg

2_60.jpg

2_61.jpg

Dan het geheel dryfit gemonteerd op de onderslede met een ander foto ter vergelijking erbij

2_62.jpg

2_67.jpg
Bron : Erwin

De rest dan.

2_63.jpg

1_64.jpg

2_65.jpg

2_66.jpg

Voila, even kijken wat we nu onder handen zullen nemen
 
Man man man, wat een details allemaal, knap zulle :)
 
Ewel ik zou zeggen dat het wel heel goed op het originele lijkt :wacko:
Dat is de bedoeling zekers :D :D :D.

Applaus Applaus
 
Man man man, dit is toch niet normaal niet meer? Dit noem ik geen modelbouw meer, das gewoon reality tv hier!!
 
Modelbouw met de grote M of kunst met de grote K, ik blijf twijfelen, maar het is wel prachtig met de grote P.
 
Allez, omdat jullie zo lovend zijn over mijn gepruts zal ik nog eens trakteren sie

De deksels van het terugslagmechanisme vooraan op de onderslede.

2_76.jpg

Eerst de deksels gemaakt . 2 P&D's geslegen en dan een koperdraad rond de "P&D-stempel" (of hoe noem je die staafjes uit de P&D set) gedraaid, doorgeknipt en rond het deksel gekleeft met secondelijm aan de achterkant van het geheel .
Waarom gelijmt ? De naad tussen het messingdeksel en de koperdraad moet openblijven omdat het deksel er moet kunnen afgeschroeft worden bij onderhoud of herstelling (in werkelijkheid é gasten ,niet op mijn model !!!!!! :8 Zo zot ben ik nog niet.). De Zap-A-cap is te dik om door de naad te kruipen en zo verhinder ik dat die naad aan de voorkant dichtslibt met lijm
Waarom niet gesoldeerd ? Als ik de hete tin langs de achterkant op de naad leg heb ik veel kans dat de tin door de naad kruipt, dan is de voorkant ook gevuld en is dat detail volledig weg. Simpel.
Zoals je kan zien zitten de deksels effen met de voorzijde van de onderslede en zijn de buitenste ringen , vlakke ringen. Ik heb de messing halverwege de dikte van het koperen draadje gelijmt. Eenmaal droog heb ik de voorkant gewreven zodanig dat de rondheid van het draadje afgevlakt werd en ik zo een effen ring bekwam.
De gaten waar de schroeven inzitten om de deksels te bevestigen intussen ook geboord

2_69.jpg

Gaten gemaakt in het voorstuk van de onderslede en de deksels gemonteerd. Dan ook maar tegelijkertijd de bouten die Italerie geplaatst had, allemaal verwijderd en het juiste aantal op de juiste plaats geplaatst. Van eerlijk gezegd .......euh....... het was met de natte vinger geloof ik !

2_70.jpg

2_71.jpg

2_72.jpg

2_73.jpg

2_74.jpg

En nog ééntje om af te leren

2_75.jpg

Tot de volgende
 
het is gelijk dat we naar een horlogemaker aan het kijken zijn

al dat fijn werk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan