Hoofdsponsor

1/35 M107 Mad Dog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat je ook doet het komt steeds tot een goed end he Famo.
 
@ Wim500 : thanks

@ Doomwad : we proberen het toch, al is het soms toch je kop breken om tot een goede oplossing te komen.
 
We hebben een beetje verder gewerkt aan de bovenkant van de romp, nl. de roosters die in het kit-stuk gegoten zijn moeten vervangen worden door PE roosters

1_md14.jpg

In de opstaande wand (rode pijltjes) hebben de gastjes van Italerie vergeten 3 verluchtingsroosters te voorzien. Wel is er 1 van die roosters voorzien in de PE-set maar die zou dan gewoon moeten gekleefd worden op de pvc !?! ( welke rare kwieten zijn me dat ?) Dus hebben we de gaten maar zelf gemaakt en om de roosters hetzelfde uitzicht te geven, die dan ook maar zelf gemaakt uit een rooster-overschot die hetzelfde uitzicht heeft als het rooster in mijn referentie materiaal.
Trouwens dat referentiemateriaal werd mij bezorgd door onze Erwin, waarvoor nog maar eens een dankwoordje. Als ook aan de andere forumleden natuurlijk ,die mij referentiemateriaal bezorgden !!

1_md15.jpg

De roosters geplaatst uit de PE set

1_md16.jpg

De gescratchte roosters uitgesneden en geplaatst

1_md18.jpg

1_md19.jpg

En het voorlopige uitzicht

1_md20.jpg

Nu moeten er onder de roosters nog bakjes komen zodanig dat je, indien je doorheen het rooster zou kijken ,je niet in een eindeloze diepte zou zitten staren. Die zullen in het zwart gespoten worden.
De roosters in het opstaande gedeelte zitten in werkelijkheid ingewerkt in de dikte van de plaat net zoals hier op het model.
Het grote horizontale rooster is eigenlijk niet juist. Het PE rooster toont een geweven struktuur terwijl het in werkelijkheid een rooster is met gewone rechthoekige gelaste gaten

Ondertussen heb ik ook al de grote stukken samen gekleefd om zodoende een beetje vooruitgang te zien, maar dat zal dan wel in een volgende update te zien zijn als ze verder afgewerkt worden.

Chow é
 
Ja lap en we zijn weer vertrokken... Famo' gaat hier weer een piece unique van maken.
 
Onzen Famo gaat weer goed detaileren zo te zien. Me like
 
Dat zijn we van hem gewoon ook he,steeds boeiend om te volgen.
 
famo , juist eens de topic door genomen en amai zeg , dat wordt weer tot in de details afgewerkt zo te zien
maar je laat ons vooral weer volop mee genieten van de veranderingen top work

knap bezig

tom
 
@ Tom : Yep maar de werken vorderen traag. ben bezig met allerhande dingetjes te maken om dan een beetje te kunnen doorwerken.
Weldra volgt een update-tje
 
Enen update-tje

De loop is een aangekochte versie in aluminium en gemonteerd aan het achterste stuk met de geleiders eraan geeft het dit resultaat. Dat achterste stuk noem ik "de loopslede".

1_md21.jpg 1_md22.jpg

Nu is er iets waar onze fabrikant toch wel een serieuze steek heeft laten vallen, namelijk hij heeft de loop, rails en railbevestigingen in 1 geheel gegoten zoals te zien op de foto maar er moeten wel degelijk openingen tussen zoals te zien op de fotoos van echte modellen. Het verschil is zelfs zeer goed te zien.

1_md23.jpg
foto van een M110
1_md30.jpg
bron : Erwin

Foto van een Long Tom
1_md29.jpg
Eigen bron ;)

Dus hoe kan je dat nu oplossen ? awel ge neemt je pc terhand en stuurt een beleefd mailtje naar een forumcollega die een metaaldraaibank staan heeft en vraagt als hij dat kan draaien voor je.
De collega waarvan ik de naam niet zal noemen ,maar de naam begint met "D" en eindigt op "roop" heeft dan ook deze klus geklaart voor mij en ziehier het resultaat.
Een messing staaf met een gat in de kop geboord om te loop te plaatsen.
Een koperen buis op dikte gedraaid die juist met zuigende passing over de messing schuift en op de gewenste lengtes gemaakt.
Daarna geef je de collega een welgemeende knuffel en trapt het af naar huis.
Thuis gekomen alles opgeblonken en gepoliert en voila !

1_md24.jpg 1_md25.jpg

alles samen geeft het dit resultaat
1_md26.jpg

Leg je ter vergelijking de oude situatie naast de nieuwe heb je dit.

1_md28.jpg 1_md27.jpg

De rails en de railbevestiging komen er nog opgesoldeerd alsook de rest van de details.

Nogmaals "thumbs up" voor onze Droop.
Bedankt ^^
 
't Was meer een joint venture:
Famo het denkwerk en ikke het brute werk.:laugh:

Veel plezier ermee Peter. ^^



Droop
 
Succes Famo, weer een pareltje in wording !
 
dit belooft. joint venture of niet, prachtig werk weeral...
 
Gewoon fantastisch hoe men elkaar helpt bij het bouwen van projecten ^^

Die messing loopslede ziet er een stuk beter uit dan de originele plastieken.
 
Yoooo bedankt é gasten voor de comments

@ Selderken : Ja inderdaad, modelbouw is een individuele hobby maar als bouwers elkaar helpen op gelijk welke manier is het toch nog zoveel leuker, niet ?
en wat die loopslede betreft , ik ben zeer tevreden. Een dag en nacht verschil !!!!
 
Dat ziet er een mooie verbetering uit.
De joint venture heeft zeker geloond.
 
Even het onderstel voorzien van de wielen en de 2 trekwielen

1_md32.jpg

1_md31.jpg

Vooraan in de romp heb je een opstap voor de chauffeur. Het stukje (de opstap) uit de kit was te klein volgens de opening in de romp maar niet getreurd, we maken het dan maar zelf. Een beetje koper plooien en versnijden zodanig dat we het achterste kunnen rondplooien (het opstapje is holvormig). Om alles aan de binnenkant mooi rond/holvormig te krijgen heb ik gewoon enkele stukjes soldeertin in de holte gelegd en deze opgewarmd en je verkrijgt een rond/holvormige ruimte. Eer je dat kan doen moet je natuurlijk de opening omhoog leggen, anders vloeit de gesmolten tin eruit :8

originele SPG

1_md34.jpg
bron :Erwin

nieuw stuk in model

1_md33.jpg

Dat wat het onderstel voorlopig betreft
 
Famo werk jij in een tankfabriek ofzo? Djezus man wat een inventiviteit. Je ziet gewoon geen verschil tussen jouw model en de echte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan