Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Hoi mensen,

In de nabije toekomst zullen jullie hier een wel heel speciaal bouwverslag kunnen volgen.

Het model dat ik hier ga bouwen -eigenlijk is het meer 'verder afwerken' want de tank is al voor de helft gebouwd- is een mid Tiger I.

Zo eentje dus:

tiger21.jpg

De Tiger is van Armortek en weegt ca.130kg.naakt.
Volgens de huidige eigenaar (die er al een kapitaal aan updates heeft ingestoken: vb. zwaardere assen) weegt de tank nu 200 kg

Enkele gegevens:

Lengte: 1373 mm
Breedte: 622 mm
Hoogte: 478 mm.
Schaal: 1/6

Dit model bestaat volledig (!) uit metalen onderdelen en is volledig, maar dan ook volledig uitgerust met alles wat een rc tank nodig heeft:
De motoren, geluid van de Maybach motor, rook en zelfs een blank firer.

cccccccccccc13_277.jpg
Dit is 'm dan... m'n Tijgerbeestje.


Om jullie een ideetje te geven van de detaillering, kijk dan eventjes naar de volgende foto van één van de luiken:
Luik.jpg
Meer moet dat niet zijn, niet? :D


Ik sprak ook van een blank firer.
Voor de mensen die niet weten wat dit is, raad ik aan om het volgende filmpje te bekijken.
De Tiger is dus met zo'n kanon uitgerust.

tiger24.jpg

Om ook nog eens op het gewicht terug te komen, de koepel alleen al weegt 12 kg.
Dit komt natuurlijk ook omdat de dikte van het staal precies op 1/6 is van het 1:1 model.


Het model zal het nummer 007 krijgen.
Nee manneke's, James Bond heeft hier niets mee te maken. :8
Dit was namelijk het nummer van de tank waarin Michael Wittmann op 8 augustus 1944 in Cinthaux om het leven kwam.


witt_97.jpgwittmann.jpg
Michael Wittmann



Enkele foto's van Wittmann's Tiger:

dcp_2817.jpg
pz60073.jpg
Met dit model sla ik nu twee vliegen in één klap:
Ik wou nog ooit 'de Wittmann' maken, zij het op 1/16 en ik wou ook ooit nog een zwaar model van een Pänzer.
Door de jagdpanther (die ik eerst ging bouwen) nu te switchen voor deze Tiger kan ik nu direkt aan mijn twee wensen voldoen.


In de loop van de komende dagen zal ik nog wat meer foto's van het model plaatsen.

Eén ding staat nu al vast: met deze tank zal ik zeker jonge boom'kes kunnen uittrekken. :laugh::laugh:




Droop
(met dank aan z'n halve trouwboekske)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige aanwinst ;)

Ook dank aan je vrouw dat wij dit zullen kunnen volgen :D
 
GREAT !!!!!!

Ja Droop , als alle onderdelen allemaal zo gedetailleerd zijn als dat luik moet dat serieus de moeite zijn.

Heb je die chauffeur zijn tronie gezien ? tis een echte. Timothy is er maar een koorknaapje tegen...... :laugh::laugh: ;)
 
ja wade droop , je hebt een goede halve trouwboekje zeg

dat zal een heel zware klus worden droop , je mannen nu al extra vakantie geven om er dan in te vliegen zal zeker gene kwaad kunnen zulle.
200kg : een kraantje in 1/16 bouwen he droop zodat je mannen minder moeten forceren he.
komen er ook rc figuren !!!!!

bij deze zullen we je zeker blijven volgen

tom
 
@ Famo: Ja, diene chauffeur is blijkbaar gene gewone. :laugh::laugh:
En ja, alle onderdelen zijn tot in de puntjes gedetailleerd. Men kan hier gerust van 'museumkwaliteit' spreken.

@ Tom: de mannen hebben nu reeds vakantie omdat de schilders hier aan het werk zijn. Eens dit achter de rug is, dan vliegen ze terug met volle moed op de StuG IV. Ik denk dat ze daarmee nog enkele maanden -zeg maar tot het einde van dit jaar- zoet zullen zijn.
Maar dat geeft niet want zo heb ik nog een zee van tijd om me op dit Tiger project voor te bereiden.
Tom zei:
een kraantje in 1/16 bouwen he droop zodat je mannen minder moeten forceren he
De schaal is niet 1/16 maar 1/6. ;)

@ Beyond & Tom: ik weet niet of ik van animatronics gebruik ga maken.
Ik werk momenteel met een 8 kanaals computerzender (uitgezonderd voor m'n 1/16 King Tiger) en ik weet niet of ik nog genoeg kanalen ga overhouden om de figuren te besturen. Maar ik speel wet het idee om het te doen.
De zender die ik gebruik voor de met toeters en bellen uitgeruste King Tiger is ook een 8 kanaals, maar die zou ik nog met enkele extra kanalen kunnen uitbreiden. Ik zal nog zien... .
Voor nog een filmpje over animatronics, hier klikken aub.


@ Silenoz: vind ik ook hoor. :)


En terwijl we toch bezig zijn met filmpjes, hier is er nog eentje dat de moeite is. ;)



Droop
 
Te zot om los te laten !
gewoon "tres bien mon ami " !
 
Wow, de beer gaat los hier :).
Wat een machtig ding, als ex-tanker blijft het toch mooi om zoiets te zien.
 
droop , ik was zo onder de indruk van al dat mooi's dat ik ipv 1/6 -1/16 geschreven had :wacko:

met figuren in rc zou wel de max zijn ( maar inderdaad moet nog gaan ook hé )
zo te zien heb je nog een hele tijd om info op te zoeken tegen dat de mannen de stug IV afgewerkt hebben.

tom
 
Amai Luc, dit is zowat het beste wat je kan vinden op 1/6 denk ik.
Veel plezier ermee! Weten je buren het al :D
 
"Dit was namelijk het nummer van de tank waarin Michael Wittmann op 8 augustus 1944 in Cinthaux om het leven kwam."

'k Wil nie vervelend doen, maar de Tiger waarin Wittmann om het leven kwam was een late en geen mid.

J
 
"Dit was namelijk het nummer van de tank waarin Michael Wittmann op 8 augustus 1944 in Cinthaux om het leven kwam."

'k Wil nie vervelend doen, maar de Tiger waarin Wittmann om het leven kwam was een late en geen mid.

J
Je doet heel zeker niet vervelend hoor.
Maar over dit onderwerp heb ik al met andere mensen gediscussieerd
en blijkbaar is men het er nooit over eens welke uitvoering Wittmann's Tiger was.
De ene zegt een mid en de andere zweert bij een late.
Ik vrees dat dit helaas een punt is waar men het nooit over eens zal zijn. :unsure:



Droop
 
Ik weet het, er is idd wat verwarring, maar als ik alle meningen bij elkaar neem en evalueer dan buig ik naar de late. Niettegenstaande vind ik project echt ongelofelijk. Kan ik alleen maar van dromen want laten we eerlijk zijn dat is niet goedkoop he da machien van u! :wub:

Het Engelse lid van SMAZ, Mark, heeft een late 1/6, tot in de puntjes afgewerkt, zelf gemodificeerd waar nodig was enz. Ook gene normalen ze onze Mark, maar dan goed bedoeld he. :laugh:

J
 
Laatst bewerkt:
Wel, eerlijk gezegd denk ik ook dat het een late is.

Als we nu de onderstaande foto bekijken dan denk ik toch dat de wielen geen rubberen band hebben maar volledig van staal zijn. Dit is toch één van de kenmerken van de late versie:

dcp_2817.jpg

Ook het torentje van de commandant is met periscopen uitgerust en niet met kogelvrijglas (waardoor het koepeltje hoger wordt). Dat is volgens mij nog een feit dat op een late duidt.
Ook de grootte van de spatborden en de enkele koplamp bevestigen mijn vermoeden.


Als er nog mensen zijn die hierover een mening hebben, laat dan aub niet om te reageren. ;)



Droop
 
Droop man ik weet het niet en ken het ookniet,ik weet enkel dat het erg mooi is wat je doet.
Patje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan