Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, mij had ge er ook mee liggen hé kameraad. Ik dacht ook eerst dat het foto's van toen waren die ge er mee had tussen gemonteerd.
Bleek het bij nader toezicht om uw eigen foto's te gaan. Amai Luc, Erika heeft een flink parcours afgelegd. Het was gewoon prachtig om haar te zien (op)groeien.
Je bent een ware meester op het gebied geworden. Chapeau.

Mark
 
THX Luc, dat filmtje is ook weer top :8

Raar dat die link via die foto niet open gaat, als ik rechts klik en kies openen dan gaat het wel ???
 
Iemand kwam ooit eens met het idee om dit bouwverslag tot een echte comic te herschapen.
Wel, dit moment is nu gekomen.
Het gehele bouwverslag is nu een aaneengesloten strip geworden, zonder commentaren opmerkingen, discussies enz.
Van de meer dan 700 originele foto's die in dit bouwverslag gemaakt zijn heb ik er een goeie 530 overgehouden die geschikt waren.
Foto per foto heb ik bekeken en die dan goed- of afgekeurd. Uren werk zijn er hier in gegaan.
Aangezien Erika een Duitse tanks is, heb ik deze diavoorstelling volledig op originele Duitse muziek uit WO II gezet.
Gezien de lengte van de film -die toch een kleine 48 minuten duurt- waren er niet meer dan 15 muziekstukken nodig om dit verslag te coveren.
Dit bouwverslag zal ook nog in boekvorm op hoogglans papier worden uitgebracht.
Op die manier zal de beursbezoeker op een speelse manier in stripvorm een beter inzicht krijgen hoe zo'n model in elkaar steekt.

Goed, dit was de intro. Nu is het tijd voor de film.
Die is in verband met de tekstballonen best op YouTube in 'Full screen' te bekijken.
Heel veel kijkplezier toegewenst met 'Erika, a 1/6 Mid Tiger (The making of)':



Voor de direkte link: hier klikken.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb je weer knap gedaan Luc Applaus

Muziek van oude picup bij Boma, zo eentje om op te winden, nostalgie :-D
 
Schitterend Droop. Als je even lang nodig hebt om de strip te lezen, als je nodig hebt om het filmpje te bekijken, dan ga je veel volk aan jullie stand hebben staan.
Dan kun je best meer dan één exemplaar hebben liggen...

Mark
 
De strip in boekvorm uitgeven zal door de hoge kostprijs nog niet voor morgen zijn.
Ik zoek ondertussen naar een oplossing.
 
Een koker voor de Stabantenne

Vandaag besliste ik totaal onverwacht om toch nog iets aan Erika aan te brengen.
Ik vond het een leuk idee om een koker waar men de Stabantenne in bewaarde aan de zijkant van de Tiger te bevestigen.
Natuurlijk kon ik zo'n koker gaan kopen maar het is wel plezanter om er zelf eentje te maken.
Daarom was het tijd om nogmaals de draaibank haar werk te laten doen en dit met het onderstaande als resultaat.


702.jpg

703.jpg

Ik ga er straks al een grondverfje op spuiten zodat het geheel tegen morgen al goed kan uitdrogen.
 
Mooi gedraaid die buis. is deze statisch, of kan deze geopend worden? wordt sowieso een leuk detail
 
@ Silenoz: De buis kon oorspronkelijk geopend worden maar daar ik die toch niet ga gebruiken én voor alle zekerheid, heb ik er het deksel maar op vast gelijmd. :)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


705.jpg

706.jpg

707.jpg


En hiermee is er dan een definitief einde gekomen aan dit verhaal.

708.jpg


Einde
 
Jammer om te zien, maar ja aan alle mooie "sprookjes" komt een einde.
Gelukkig heb je nog wel meerdere ijzers in het vuur hé Droop.
Wees maar zeker dat ik hier regelmatig terug ga komen kijken.

Mark
 
Dat is goed nieuws dat u al een nieuw project in gedachten hebt. Ik kom zeker terug bij uw volgende project.
 
Hoi iedereen,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Wel, laat ik dit nu maar eens veranderen.

Zoals jullie kunnen zien is Erika nog steeds in topconditie. Zeker nu ze is uitgerust met spiksplinternieuwe elektronica en zoals jullie op de onderstaande foto's kunnen zien werkt die meer dan prima.

833_zpse35606ca.jpg


835_zps9908a265.jpg


834_zpseca1443f.jpg
Niets houdt de Tiger tegen!


Ondertussen is er al een nieuwe tank bijgekomen, namelijk een Centurion Mk 6/2 (was eerst een Mk5/2) en daarvan zal ik heel binnenkort hier het bouwverslag van gaan plaatsen.

Tot laters maar weer,


e_zpsdfd8f550.jpg


Droop
 
Hey Droop, fijn om Erika in topconditie te zien.
Ik ben alvast benieuwd naar je nieuwe "Honderdman".

Mark
 
Hey Droopken, lang geleden e maatje.
Leuk je hier terug te zien.

@Mark,Die centurion is ook de max, heb al foto's en filmpjes mogen bewonderen.
 
Hey,

Mag ik zo indiscreet zijn om te vragen welke elektrische inhoud je "Erika" hebt gegeven?
En welke radiozender & ontvanger je hiervoor gebruikt?

Greetz!
T.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan