Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Selder'ken,

Nogmaals hartelijk dank voor al je opzoekingswerk. Ik sta bij jou in het krijt hoor. Wat een moeite heb je hier niet moeten voor doen, maatje?

Maar nu blijkt dat ik een probleem heb: mijn tigerbeest is op en top een mid en ik vrees dat die ombouwen tot een early of een late me té veel centjes gaat kosten.
Voor de Feifels alleen zou ik al £ 285,00 moeten ophoesten. Tel daarbij dan ook nog eens de twee airduct units die per paar £150,00 kosten en ik zit dan aan een bedrag van £435,00 oftwel € 496,00.
Hoeveel zo'n early commando toren kost wil ik zelfs niet weten. :8

Gezien de aankoopprijs van het model (enkele duizenden eurootjes) is dit zelfs voor Droop een beetje te veel van het goede. Ik wil hier nog geen echtscheiding hoor, hahahahaha. :laugh::laugh:

Nu kan ik twee dingen doen:

Ofwel gebruik ik de Mid versie en bouw ik die toch als de 007, de 1331 of de S04. Geschiedkundig zou het dan wel niet kloppen, maar soit ofwel moet ik op zoek naar een andere Tiger die ik dan wel als model voor mijn 1/6 exemplaar zou kunnen gebruiken.

Ge zoudt voor minde koppijn krijgen, hé? :D



Droop (die nu een aspirientje gaat innemen.
2.gif
;)
 
Hey Droop,

Een andere beroemde duitse tankcommandant was Otto Carius (1st Luitenant bij de sPzAbt 502) , hij heeft een mid Tiger I gebruikt met het nummer 217 :

Tiger1-mobility.jpg


Tamiya heeft er een kit van :

TM35202.jpg

Misschien vind ge zelfs een figuur van Otto Carius op schaal 1/6 ?
 
Nogmaals hartelijk dank, Selder'ken. ^^

Ik zou inderdaad de Tiger van Otto Carius kunnen maken, maar die was helaas niet bij de SS ingekwartierd. En laat daar nou net m'n interesse liggen.

Ik weet het, ik ben een moeilijk geval. Hahahahaha. :laugh::laugh:
Voorlopig ga ik onderwerp een beetje laten rusten en ik zal wel zien wat de toekomst brengt.


Ondertussen heb ik nog wat meer foto's van dit poesje:

1_DSCN1008_q.jpg
Enkele leuke onderdeeltjes in zakjes...


En hier nog enkele foto's van het bestuurdersluik mét periscoop:

1_DSCN1009.jpg

1_DSCN1010.jpg

1_DSCN1011.jpg
De detaillering is echt ongelofelijk.

Wordt vervolgd met nog wat meer foto's van de Tiger zelf. ;)



Droop
 
Voor de mensen die het mocht interesseren, hier ben ik dan met enkele foto's van het stalen poezenbeest:

1_DSCN1014.jpg


1_DSCN1015.jpg


1_DSCN1016.jpg


1_DSCN1017.jpg


1_DSCN1018.jpg


Wordt vervolgd,


Droop

PS: de komende dagen komen er nog mooi pics
 
pussycat, pussycat, ... I love you...

om het met plagiaat te verwoorden...
 
Yes guys, I lover her to. :laugh:


Dat zo'n 1/6 tank niet alleen een lust voor het oog is, maar ook nog de nodige krachten bezit, getuige dit filmpje.

Mijn vrouw rijdt ook met zo'n jeep-dinges, dus dat wil ik later ook wel eens uittesten. :P



Droop
 
Droop, da's de moeite, ge moogt bij mij binnen een paar jaar het gazon komen doorwerken. Wie kan zeggen dat zoiets met een Tiger werd gedaan ???
 
Droop, da's de moeite, ge moogt bij mij binnen een paar jaar het gazon komen doorwerken. Wie kan zeggen dat zoiets met een Tiger werd gedaan ???
Nog een geluk dat we hier net naast de deur een veld hebben liggen waar ik met dat monster kan rijden.
Ik zou het niet zien zitten om die Tiger op m'n gazon te laten rondcrossen (en moeder de vrouw nog véél minder :laugh:).

grasmaaien.gif


Droop

PS: later vandaag volgen nog enkele detailfoto's. ;)
 
Waauw, de max. Zo'n machien jong!

John

En dit is nog maar het begin, John. ;)


En zoals beloofd hier nog enkele close ups:

1_DSCN1022.jpg
Eén van de motoren. Die dingen hebben kracht als een paard.


1_DSCN1021.jpg
De spatborden. En speciaal voor Famo: deze spatborden hebben werkende scharnieren en sluitingen. :laugh:


1_DSCN1020.jpg
Hier komt dan de metalen MG34.


Wordt vervolgd (maar eerst ga ik nu de StuG verder afwerken. ;) )




Droop
 
De max , van zoveel moois wordt ik er even stil van

dat is echt top of de biel


tom
 
Bedankt Tom.

Bekijken jullie ook eventjes dit filmpje.
Dit toont nogmaals de kracht van zo'n 1/6 Armortek Tiger I. ;)



Droop
 
De spatborden. En speciaal voor Famo: deze spatborden hebben werkende scharnieren en sluitingen.

Voila, zo mag ik het zien ! het zou wreed zijn dat zo'n model dat niet zou hebben.

Het is een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar om even terug te komen op die versie Wittmann (of hoe die rakker ook heet) . Van 2 dingen zijn we zeker zijn tank moest eraan geloven en wittmann ook ! Dat is dus opgelost.....

Ferm machine Luc
 
Ha die Luc,

Ik zie dat je al bezig bent met de kitten... Leuk machine wordt het. Je kunt hem altijd nog ombouwen als grasmaaier zodat je hem wel in je tuin kunt gebruiken :P

Weet je, de keuze voor de 007, doe wat je zelf leuk vindt. Ik ken iemand die schreef:
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....
 
Ha die Luc,


Weet je, de keuze voor de 007, doe wat je zelf leuk vindt. Ik ken iemand die schreef:
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....
De waarheid als een koe, waarde Kampfgruppe-collega.
Dit zou nog een mooi gezegde zijn om boven m'n werkbank uit te hangen. ;)


Gr. Luc
 
...... Ik ken iemand die schreef:
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....

Dit is nu eens mooi verwoord wat ik altijd in mijn achterhoofd houd als ik eens een model zie of een discussie lees waar er over bepaalde zaken getwist wordt.
Deze moet ik onthouden ;)
 
Hoi manneke's,

In afwachting dat ik voor 100% met dit topic van start ga, volgen hier enkele foto'tjes van hoe m'n Tijgerbeestje er later moet gaan uitzien.

Deze pracht-Tiger is gemaakt door Doug Pinkerton.

Enjoy:

1_Tiger_9-16-2007_3_1.jpg


1_Tiger_9-15-2007_11_001.jpg


1_Tiger_9-15-2007_2_1.jpg


1_Tiger_9-14-2007_12_1.jpg

1_Tiger_overhead_2.jpg


1_Tiger_I_front__amp__rear_deck_supports.jpg
Een kijkje binnenin. Let hier ook op de autoaccu die voor de nodige stroomvoorziening zorgt.


Eerst nog de StuG afwerken. ;)



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan