Hoofdsponsor

Don Schumacher's Stardust Funny Car [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt niet te begrijpen dat zoiets nog kan gebeuren,je zou er toch van uitgaan dat de fabrikant het model eerst eens zelf bouwd voor ze in productie te laten gaan...
 
Inderdaad dat is ook mijn mening erover.je ziet goed de contouren ervan en schuren is echt noodzakelijk.
 
Het dak was al eens gelijkgeschuurd.
Heb dit ook al bij anderen gezien, en ze noemen het fenomeen Ghostlines.
Meestal blijft het probleem terugkomen ook al schuur je het.
Het kan zijn dat je het goed geschuurd hebt en als je daarna terug spuit dat de aftekening er terug doorkomt.
Hoe dit komt is voor idereen een raadsel.
Laat ons het beste hopen.

Als je dit nu langs de binnenkant zwart verft, zou dat al niet schillen?

Dit doen ze vooral om de kleur egaal te houden. En als de plastic niet dik is,
zie je de aftekening van alles wat aan de achterkant zit als je het in het licht houd.
Maar hier is de plastic dik genoeg en men grondverf is goed dekkend.
Staat eerst grijs op en daarna witte grondverf erover.
 
Een spijtige domme fout van de fabrikanten he Jelle.Je zou zeggen na al hun jaren ervaring dat ze toch beter zouden moeten weten.Maar kom ik ben er zeker van dat je dit tot een schitterend einde brengt.
 
Ik heb een vraag.
De ramen (plexieglas ofzo) zijn bij deze in het echt vastgemaakt met een soort rivetten ofzo,
Ik zou hier ook gaatjes willen in boren en rivetten insteken.
Ik zit te twijfelen tussen 0,5 en 0,75mm rivetten.
Wat denken jullie dat het best is op deze schaal?
Hier het voorbeeld.

1_DonSchumacherRearBody.jpg
 
Ik heb een vraag.
De ramen (plexieglas ofzo) zijn bij deze in het echt vastgemaakt met een soort rivetten ofzo,

Volgens mij zijn het inderdaad rivetten.
En dan zou ik voor de kleinste gaan.
Anders zou het te bombast kunnen overkomen.
 
Ik treed modelbouwerke hierin bij,de kleinste dus Jelle.
 
Je hebt gelijk Camaro dat zijn rivetten probeer de kopjes van een speld niet de bolletjes he maar de platte metalen.
Verder ben je al goed opweg en dat dak ach heb af en toe het idee dat de fabrikanten niet echt mee denken met ons helaas.

Gr
Dirk
 
Je hebt gelijk Camaro dat zijn rivetten probeer de kopjes van een speld niet de bolletjes he maar de platte metalen.
Verder ben je al goed opweg en dat dak ach heb af en toe het idee dat de fabrikanten niet echt mee denken met ons helaas.

Gr
Dirk

Heb er is naar gekeken en deze komen toch iets te groot over.

Nu heb ik de keuze uit 2 soorten rivetten.
Welke zouden het beste zijn?

1_thumb.jpg

1_thb.jpg
 
volgens mij de onderste die stroken het beste met de realiteit .
zeker als er een klein gaatje in zit in het midden .
succes ng ;-)
 
Denk dat ze hier kleine verzonden boutjes gebruikt hebben,rivetten zijn niet echt optimaal en uit de tijd voor zoiets.
Zo'n boutjes die ze gebruiken om windschermen van moto's te monteren,speciaal tegen spanningen en trillingen.

Hey Marc,
hoe zien deze er uit?
 
Ik denk dat mark gelijk heeft ze Jelle want ik bekeek de foto op Explorer en vergrote die tot het maximum door op ctrl te blijven duwen en te scrollen,het zien er eerder boutjes uit.
 
Ja ik ken ze Marc,want heb menig moto veranderd en getuned.
Jelle ik kijk eens voor je wat ik kan vinden hier over he maatje.
 
Amai dat was snel he,heb ze al te pakken.Deze waren de enigste die ik gebruikte in de motorwereld voor windscreens.ook die kan je bij wagens gaan gebruiken en zijn speciaal ontwikkelt voor trillingen te voorkomen.
1_windscreenbolts.jpg 1_windscherm_boutjes_m5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeer juist Marc,nu ja omdat het eigenlijk ook wel voor een deel een zelf build wagen gaat zou dit zelfs goed van pas komen,want ook deze beestjes geven heel wat trillingen vrij.Ik zal zien wat ik nog kan vinden op dat gebied,nu ga ik afsluiten he Jelle en ga slapen.
Nog veel fun aan je mooie wagen maatje.
 
Heb hier snel een schetsje gemaakt van wat bedoeld word met wat Marc zei van het indrukken met een nageltje.
Dit is het systeempje wat hij waarschijnlijk bedoeld.

 
Eindelijk is even een beetje tijd gehad.
Heb vandaag het chasis kunnen spuiten.

1_DSCF4024.jpg

Is blauw metallic(a:P) geworden.
De body zal in dezelfde kleur komen.
 
AHH Camaro
Gelukkig je gaat weer verder miste het al een beetje
Mooie kleur dat metallic(a) blauw wat voor lak is daten wat is het nummer ?

Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan