Hoofdsponsor

1/72 Pz. Kpfw. III ausf. M (sPz.Abt.504, Tunesia, 1943) (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Modelbouw van de bovensteplank, zo groots en toch zo klein...genieten is dit.

Ivan
 
Erg leuk detail Mad Ice, en mooi verweerd ook!
 
Ondertussen liggen de washes erop. Nu volgt het moeilijkste: chippen!!! op deze schaal zal dit niet makkelijk zijn... Maar moeilijk gaat ook!

Enkele foto's van de vorderingen:

1_DSC06708.JPG


1_DSC06709.JPG


1_DSC06711.JPG


1_DSC06712.JPG


1_DSC06713.JPG


1_DSC06714.JPG
 
prachtig en dit op deze kleine schaal.
 
Prachtig, de washes zien er geslaagd uit evenals de uitlaat! Het chippen zal ni gemakkelijk worden, ik vind dat altijd één van de moeilijkste stukken. Ben benieuwd!

Groeten, Erwin.
 
Zeer goed, je zou denken dat het een grotere schaal is.
 
Mooi, nu voorzichtig met chippen, less is more...
 
Ik zou gaan voor een sponschipping, echt geschikt voor dit soort werken. Met een penseel vind ik zo'n dingen meestal te gecontroleerd geplaatst maar we zien wel...het ziet er veelbelovend uit.
 
Bedankt Burglar, om mijn uitleg te completeren met een rake link van Mig. Vroeger vond ik het een beetje een luie handigheid die met artisticiteit niet veel te maken heeft, zo met dat sponsje, maar nadien ben ik daar nuchterder in geworden. Wat is immers het verschil tussen handig om kunnen met het penseel of prachtig subtiel kunnen werken met de spons ? Uiteindelijk gaat het allemaal om verf aanbrengen op een zeer realistische wijze en daar zijn zowiezo oefening en geduld voor nodig.
 
@ iedereen: thx voor de comments!
@ Guy: ik weet nog niet goed hoe ik het chippen zal aanpakken. Ik zal eerst eens uitproberen op een testmodelleke met verschillende types spons. Want ik denk dat ik een sponske zal nodig hebben met een zeer fijne structuur omdat de chips anders te groot en lomp worden.
 
Hey, :)

Mad Ice, let op met de spons, op die schaal is het vlug teveel en dan overdone.:ohmy:
Persoonlijk gebruik ik het liefst de fijne borstel waardoor je meer controle hebt over hetgene wat je doet.
Een tip is misschien dat je eerst begint met het aanbrengen van slijtagechips in de vorm van een lichtere basiskleur. Daarna kan je deze invullen met donkere chips zodat er een 3D effect ontstaat. Hierbij, ook opletten want het is vlug teveel. Voor de donkere chips gebruik je best enkele kleuren zodat het niet te ééntonig wordt.;)
Hopelijk heb je er iets aan. :8
 
Dat ziet er goed uit Mad ice, heb je dit volledig met de penseel gedaan of gedeeltelijk met de spons techniek?
 
Alles is met een zeer fijn penseel aangebracht.
 
Dat zijn realistische chippings, en goed in verhouding tot de turret, bovendien niet teveel, juist zoals het prima zou kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan