Hoofdsponsor

1/72 Pz. Kpfw. III ausf. M (sPz.Abt.504, Tunesia, 1943) (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha ze staan erop je decals, maar euh....... kan het zijn dat de bemanning die het cijfer op de koepel ( 2de foto) gezet heeft ,een beetje teveel aan de shnaps gezeten heeft ? het staat een beetje in dalende lijn ("scheef" zoals we zeggen)
 
Fritz had inderdaad nen dreupel te veel op toen hij de cijfers erop schilderde. Neen, ik weet het dat hij wat scheef is, maar dit is mij eigenlijk maar opgevallen toen zojuist de foto's aan het bekijken was. Ondertussen was er al een laag vernis overgegaan... Nu ja niks aan te doen hé. Op zich valt het eigenlijk nog mee aangezien het vlak schuin is waar de decal op ligt. Op de foto komt da anders over dan in het echt. m.a.w. het is een soort optische illusie! Hehe
 
Ja Matthijs, gij kunt dat nogal uitleggen zeg ;) :laugh::laugh:

Neen even serieus, het is natuurlijk wel spijtig dat er al vernis opligt. Misschien kan je er bepakking of iets anders voor hangen, ik weet nu niet speciaal wat voor iets maar iets om dat cijfer een beetje te camofleren.
Nu ,ik moet natuurlijk niet zeggen wat te doen met je model é ;)
 
Het was me ook opgevallen dat ze aan de dreupel hadden gezeten maar daar is nu niets meer aan te doen.
Wat ik ook las Matthijs is dat ge alles gesealed hebt met matte vernis, maar omdat ge nog moet een wash zetten is het beter dat
je een gloss vernis aanbrengt, zodat de wash beter zal vloeien.
 
Het model ziet er in ieder geval al zeer goed uit zeg! :O



Droop
 
Zeer mooi klein tankje ;)

Add on armor in de vorm van tracks??
 
Effe off topic : wat betekent "add on armor" eigenlijk ? ben dat al verschillende keren tegengekomen maar kan niet thuisbrengen wat dat eigenlijk is
 
Dat betekend eigenlijk"voeg op pantzer toe".Dus dat is wat je op je panzer toevoegt eigenlijk.enfin ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen he.Dus tracks op je pantzer toevoegen,beetje op deze manier opleuken.zoals je zelf ook weet uit eigen ervaring werd dit werkelijk ook toegepast.Kun je eigenlijk ook zien als extra armor "bescherming/bepantzering" denk ik toch.
Patje
 
Laatst bewerkt:
add on armor, gewone extra bepantsering die in het veld werd aangebracht, niet recht vanuit de fabriek. zoals spare tracks van vriend of vijand, extra opgelaste/aangebrachte pantserplaten, zakken zand of cementmengeling, beton, ... alles wat ze konden gebruiken om de kwetsbaarste delen van de tank extra te beschermen... Soms worden deze "kits" later regulier ingevoerd, en eventueel als 1 dikke plaat uitgevoerd (zie bvb bij de pantser IV)
 
Tx guys !
Gewoon eigenlijk extra bepantsering, goed om weten
back on topic
 
Allright, we zijn weer wat wijzer geworden! Ik had er ook nog nooit van gehoord...
Maar het kan wel zijn dat ik wat "add on armor" ga toevoegen. In de vorm van zandzakken of een houten balk.

Ik heb mij zonet efkes uitgeleefd op de materiaalkoffer die achteraan op de tank moet komen:

1_DSC05863.JPG


1_DSC05862.JPG


1_DSC05861.JPG


1_DSC05860.JPG


1_DSC05859.JPG
 
Mooi gechipt en verweerd je koffer, maar ik zou die balk op de kist een ietsje andere kleur geven zodat hij meer afsteekt
want ik vind dat hij teveel opgaat in de kleur van je koffer.
 
Dat materiaalkistje ziet er top uit, net echt dat oppervlakkige roestzweempje.
 
Dj's, kan ik dit nog goed maken door nu nog een glansvernis te spuiten over die laag matte vernis?
Ik ben reeds bezig met het onderstel te voorzien van een wash/pinwash en heb nog niet echt problemen ondervonden. Maar de koepel en bovenzijde romp zou ik toch op de correcte manier voorzien van washes.
 
Laatst bewerkt:
Wauw! Knap gedaan die kist. K'zou het ni beter gekunt hebben, toch niet op die schaal;). Zeer mooi bezig, komt er nog een dio'tje bij?
Grtz, Erwin.
 
@ Erwin: ik ben van plan om er een klein stukje woestijn bij te maken. Later hierover meer bij de rubriek diorama's.
 
Hmmm nice, da geeft toch nog altijd die meerwaarde vind ik. Ben benieuwd!:)

Grtz....
 
Dj's, kan ik dit nog goed maken door nu nog een glansvernis te spuiten over die laag matte vernis?
Ik ben reeds bezig met het onderstel te voorzien van een wash/pinwash en heb nog niet echt problemen ondervonden. Maar de koepel en bovenzijde romp zou ik toch op de correcte manier voorzien van washes.

Ja ge kunt zeker nog een laag glansvernis erover spuiten dat zou geen probleem mogen geven.
Ge zult zien dat je wash veel beter in de naden zal lopen en dat je het overtollige van je wash beter zal kunnen weg nemen met een bevochtigd wattenstaafje of penseel.
 
@ Djs: laagje glansvernis ligt erop. Eerst goed laten drogen en morgen vervolg van de washkes/pinwashkes!
 
Wow, dat kistje ziet er goed uit.

Add on armor= inderdaad, zoals zo mooi uitgelegd hierboven :)
Rond koepels werden vaak schakels van de rupsbanden gebruikt, enz.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan