Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Pz. Kpfw. III ausf. M (sPz.Abt.504, Tunesia, 1943) (Revell) [DONE]
Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 137

Discussie: Pz. Kpfw. III ausf. M (sPz.Abt.504, Tunesia, 1943) (Revell) [DONE]

  1. #1

    Lightbulb Pz. Kpfw. III ausf. M (sPz.Abt.504, Tunesia, 1943) (Revell) [DONE]

    Tijd voor nog een verslagje! Het betreft hier een tussendoortje die al grotendeels afgewerkt is. Maar er is nog heel wat werk aan de winkel.

    De kit is van Revell op schaal 1/72: Pzkpfw III ausf. M

    De versie die ik ga bouwen is de Panzer III ausf. M die aan de zijde van de Tiger I tank meevocht in Tunesia in het jaar des heren 1943. De tank behoorde tot de legendarische schwere panzer abteilung 504 (vooral bekend van hun logo: de ridder op het paard). Deze afdeling vocht eerst in Afrika en daarna tot het eind van de oorlog in Italië.

    Ik zal even kort beschrijven wat ik allemaal heb gedaan ondertussen:

    De pasvorm van deze kit is ok, behalve dat er hier en daar wat moet worden bijgeschuurd omdat sommige onderdelen te dik zijn volgens de schaal. Vooral bij de spatborden en de bepantseringplaat vooraan is dit het geval.
    De loop uit de kit wordt niet gebruikt omdat deze te groot is. De loop werd vervangen door een exemplaar van Aber.
    De nodige lasnaden werden waar nodig aangebracht met behulp van stretched sprue.
    Hier en daar werd de tank nog wat "gepimpt" met aluminium: o.a. regengoten boven de luiken, spatborden achteraan, antennehouder, versteviging van de materiaalkoffer.
    Achteraan werd met behulp van evergreen styreen een bagagerek aangebracht. Hierop moet nog wat "stowage" komen.
    Er werden leidingen voorzien voor de lichten vooraan, het achterlicht werd uitgeboord.
    De koffer voorraan rechts was niet zo goed gegoten en moest wat worden opgevuld met tamiya putty.
    De handles op de geschuttoren werden vervangen door metalen exemplaren.

    Genoeg gezeverd, foto's!





















    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

  2. #2
    Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-08-08
    Berichten
    6.714

    Standaard

    Goed dat we weer eens een 1/72 voorbij zien komen ! De opgegoten boorduitrusting (bijl etc.), is die scherp genoeg qua detail ?

  3. #3

    Standaard

    Dat valt redelijk goed mee vind ik. Een kit waarbij de boorduitrusting apart is meegeleverd is natuurlijk wel nog altijd beter, maar ge hoort mij niet klagen qua detaillering. Ik zal zien wat het geeft eens de details enzo geverfd zijn. Met wat pinwashes komt dat wel goed.
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

  4. #4

    Standaard

    Mooi scratchwerk. Ga ik volgen.

    Christophe

  5. #5

    Standaard

    Deze zal in met veel belangstelling volgen.
    De werken zijn reeds zeer mooi

  6. #6

    Standaard

    ziet er mooi uit, benieuwd naar het jasje

  7. #7

    Standaard

    net gewerkt mad-ice , in welke jasje komt die te staan

    zat die metalen loop erbij in de kit

    tom

  8. #8
    Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-08-08
    Berichten
    6.714

    Standaard

    Met wat geduld zie je straks niet eens dat er iets is opgegoten. Zeker als het detail strak is.

  9. #9

    Standaard

    Je bent er al aardig mee opgeschoten Mad Ice.
    Ziet er goed uit je aanpassingen.

  10. #10

    Standaard

    Percies ook niet stilgezeten !
    Het ziet er goed uit je model.


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  11. #11

    Standaard

    Ik heb respect voor mensen die op deze kleine schaal werken.

  12. #12

    Standaard

    @ tom: neen de loop heb ik apart gekocht. Ze is van het merk Aber.

    @ de rest: het jasje wordt panzergrijs als basislaag met daarboven de typische "German Desert Yellow" kleur.
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

  13. #13

    Standaard

    Alle onderdelen werden ondertussen gewassen in een badje met zeepsopje om alle vetvlekken en vuil te verwijderen.
    Daarna werden alles klaargemaakt voor de airbrushsessie - deel 1 : primer aanbrengen.



    Als primer gebruik ik de grijze Vallejo primer. Het was de eerste keer dat ik deze primer heb gebruikt. Hij is zeer dekkend, ook op
    metalen onderdelen. Het enige nadeel is dat je nose van je airbrush rap toeslibt. Af en toe doorspuiten met water + ruitenkuisproduct + verfresten verwijderen vanuit de nose is de boodschap!









    Daarna worden alle onderdelen zorgvuldig te drogen gelegd in een plastic doos zodat er geen stof op het model kan komen.

    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

  14. #14

    Standaard

    heb je de valleyo primer zo uit de tube gebruikt of heb je er nog verduner bij gedaan
    ikzelf gebruik de zelfde maar wit primer

    heb al gehoord van famo dat de primer broos is , na twee dagen drogen je er ligt met een mesje over gaat het er zo weer af gaat
    is dit ook het geval bij jou

    tom

  15. #15

    Standaard

    Ik had dit al eerder aangegeven in een ander topic dat de primer van Vallejo erg kwetsbaar is maar het lijkt erop hoe langer de primer erop zit hoe harder hij word.
    Ik heb zelf heel weinig last van het dicht slibben van de spuit, dit voorkom ik door het kroontje wat er op de spuitkop zit om je naald te beschermen eraf te halen en uiteraard de basis handelingen van het airbrushen toe te passen, eerst lucht geven en dan pas de verf en bij het stoppen eerst de verf toevoer stoppen en dan pas de lucht afsluiten.

    Op deze wijze hoef ik hooguit maar een keer met een vochtig lapje de punt van de naald schoon te maken.

    Ron

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •