Hoofdsponsor

1/144 U-boot 206A (1/144 Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor je decals kun je idd een laagje aanbrengen, maar dan zou ik dat persoonlijk enkel op de stukken doen waar die decals komen.
Voor die wash een gans schip in P+ steken.... ik weet het niet. Het zal idd wel een bescherming bieden bij het washen, maar dan zou ik eerder voor matte vernis gaan ipv blinkende P+.
 
Dominiek, matte vernis is natuurlijk ook een idee, dat blinkt in ieder geval niet.
 
Ja, maar de glanzende is beter voor je decals.
Dus misschien eerst het geheel in de matte, daarna blinkende of P+ op de stukjes waar je decals wil aanbrengen
 
Het is me helemaal duidelijk. Er zijn niet zo veel decals te plaatsen en dan is het makkelijker om slechts op die plekken P+ over de matte vernis aan te brengen.
Bedankt voor de uitleg.
 
Ja wat gans zou best goed zijn is mijn persoonlijke mening natuurlijk,maar als het je bedoeling is deze er als een used one te laten uitzien kan je achteraf nog altijd weatheren he Wim maatje.
 
Als ge een volledige wash gaat doen wim zou het toch beter zijn om hem volledig in de glans te steken je wash gaat beter in alle naden en kieren lopen.
Het beste is eigenlijk eerst op de plaatsen van de decals een laagje glans te zetten ,dan de decals aanbrengen en dan een volledige laag glans te leggen zo zijn je decals beschermt
tegen de verwering van de wash.Ge kunt als ge dan volledig gedaan hebt met je verwering er nog altijd een laagje matte vernis overdoen.
 
@DJs, inmiddels alleen op de plaatsen waar de decals komen een laagje P+ aangebracht.
Na het plaatsen van de decals dus toch volledig in de glans, want ik wil graag wat gaan uitproberen met een donkere wash om de diverse panelen iets meer zichtbaar te maken.
Bedankt voor je reactie.
 
@DJs, inmiddels alleen op de plaatsen waar de decals komen een laagje P+ aangebracht.
Na het plaatsen van de decals dus toch volledig in de glans, want ik wil graag wat gaan uitproberen met een donkere wash om de diverse panelen iets meer zichtbaar te maken.
Bedankt voor je reactie.

Ja wim na het plaatsen van de decals een volledige glanslaag en zo gaat je wash overal mooi in de naden en kieren lopen.
 
@DJs, bedankt voor de tips en nog gecondoleerd.

Ben bezig de randjes vol te laten lopen met een wash. Het valt nog niet mee, de kiertjes zijn echt minimaal. Wellicht voor een volgend model iets meer uitschrapen, zodat het beter te zien is. Voor deze schaal en mijn ervaring ben ik niet ontevreden.

1_UBoot206A_021.jpg


1_UBoot206A_022.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat kiertje net goed en het lijkt me echt schaal getrouw zo.ik zei het al he dat je een goede bouwer bent.
Doe zo verder maatje.Patje.
 
Dank je Patje, ben nog weer verder gegaan met de washes.
Het lukt niet overal goed om de 'kiertjes' met wat verf te vullen.
Na droging heb ik er eens een blauw filter overheen gedaan, een beetje blauwe verf met een berg terpentine. Het was gewoon om eens te proberen, op de foto's is het eigenlijk niet te zien, maar het wordt allemaal een ietsje donkerder. Naar mijn idee is ze nu klaar voor de laatste matte laklaag.

1_UBoot206A_023.jpg


1_UBoot206A_024.jpg


1_UBoot206A_025.jpg


1_UBoot206A_026.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wim man de onderzeeboot is echt mooi geworden zenne. Zo moet een U boot zijn maatje,gebruikt en wat gehavend.schitterend werk;)
 
Je hebt hier een mooie duikboot gemaakt.
Knap werk.
 
Dank jullie wel en ik heb er na de matte laag nog een paar foto's van gemaakt.
En weer een project afgerond. Zo gaat ze de kast in :).

1_Galerij_Uboot206A_01.jpg


1_Galerij_Uboot206A_02.jpg


1_Galerij_Uboot206A_03.jpg


1_Galerij_Uboot206A_04.jpg


1_Galerij_Uboot206A_05.jpg


1_Galerij_Uboot206A_06.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooi duikertje geworden Wim:D

Ik heb de eind foto's hier in de galerie geplaatst.

Fred
 
Wim maatje Proficiat het is een erg mooi model geworden en verdiend in de hall of fame.
Patje.
 
Hij is mooi geworden wim je duikboot,en ik vind je wash zeker geslaagd.
 
Ziet er netjes uit Wim, proficiat met zo'n mooi project mag zeker gezien worden.Applaus
 
Bedankt voor de reacties allemaal.

Het was weer een leerzaam project, het verven is me al weer beter afgegaan dan bij mijn vorige projecten.
Het aanbrengen van een wash/filter was ook redelijk nieuw voor me. Je kunt hier dus hele subtiele nuances mee aan brengen.
 
mooi wim had het nog niet in de mot dat hij af was.

knap stukje geworden hoor ;) 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan