Hoofdsponsor

1/144 U-boot 206A (1/144 Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Camaro en Patje, ben heel blij dat het gelukt is, inmiddels is ook de andere kant gelukt.

Inderdaad Fred, hier wordt je altijd wel op weg geholpen :).
Bij het plastic kan ik nog wel hulp gebruiken.
 
Dat ziet er zeer mooi en fijn afgewerkt uit.
Bravo Applaus
 
Mooi project Wim waar je mee gestart bent. Ga het zeker volgen. Is dit je eerste plastiekbouw?

Christophe
 
Is dit je eerste plastiekbouw?

Heeeeeel lang geleden heb ik veel kitjes in elkaar gezet met te veel lijm en te veel verf ;).

Sinds ik weer serieus aan het bouwen ben is dit mijn 3e kitje op het forum, bij de militaire voertuigen staan nog een Shmira M151A Mutt en een Ford GPA Jeep.
Houtbouw zal de boventoon blijven voeren, maar het plastic (en sinds kort ook papier) vind ik toch ook erg aantrekkelijk.
 
Hoi Wim,

Succes met de bouw, ik blijf je volgen, ik vind het zelf ook fijn 2 projecten wisselt mooi af en wordt niet eentonig.;)
 
hoi wim ik had je draadje nog niet gezien :sleep:

het ziet er anders al wel goed uit 8)

voor de kleine gaatjes en dat is nu te laat maar laat het je tog maar weten moest je nog eens zoiets voor hebben . met een warme naald ( kopspeldje) of iets dergelijks lukt het het ook best goed om kleine gaatjes en gleuven te maken. wel de naald met een tangjetje vast nemen anders verbrand je u vingers.

allee nog veel suc6 met je sub 8)
 
Mooie sub, krijg ook weer zin om een sub te bouwen.

Grtz John
 
Bart, het is inderdaad leuk om 2 projecten naast elkaar te hebben. Hoewel ik soms wel de neiging heb 1 van de 2 wat langer stil te laten liggen.

Dirk, dat is ook een idee, het is nu ook gelukt en zonder de vingers te verbranden :).

John, wat let je :), het is mijn allereerste sub trouwens.

Moet even wachten op verf bij de leverancier, maar dan ga ik weer achter elkaar door.
 
hoe zit het met de kleuren wim,komt deze sigaar volledig in het zwart
 
Mooie sub en met hulp van het forum kom een mens al een heel eind hé wim.
 
Yvan, het grootste deel van de sub moet een mix worden van leerbruin met tankgrijs, redelijk donker denk ik dan.

DJs, en die hulp kan ik bij het plastic nog best gebruiken :).
 
Inmiddels alle grote delen kunnen lijmen en al zoveel mogelijk randjes weg kunnen schuren. Wat rest zijn wat antennes en hele kleine zaken.
Nu dacht ik het geheel een sopje te geven, goed te laten drogen en een dun laagje grijs te geven. Daarna kan ik beter zien waar nog oneffenheden zitten en die wegwerken. Even een overzichtsfoto, na het eerste laagje verf zal ik wat meer detailfoto's maken.

1_UBoot206A_009.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wim,

Het begin is er, succes met het verfen.;)
 
Ze heeft toch een schoon lijn he maatje vind je zelf niet,dit komt echt tot een goed eind dat weet ik zeker.Patje.
 
Ben benieuwd naar zijn verfjasje.
Enkel opletten wim als ge hem een sopje geeft dat er nie teveel water naar binnenloopt
aan die openingen die je gemaakt hebt. ;)
 
Patje en Bart bedankt voor de reactie.

DJs, het was inderdaad een beetje voorzichtig doen :) met het water.

Ze heeft een eerste jasje gekregen, een heel dun laagje verdund grijs. Zelf vind ik het er een beetje vlekkerig uitzien op de foto's, in het echt valt het meer mee.

De voorzijde: hier ben ik wel tevreden mee. Op de referentiefoto is het ook niet geheel glad.

1_UBoot206A_010.jpg


Hieronder de referentiefoto.
Eveneens valt mij op dat hier de deur op een andere plaats zit. Het ging mij nu nog even te ver om die deur op het model te verplaatsen.

1_U18_S178_6__dark1_.jpg

bron (Darkone): http://commons.wikimedia.org/wiki/File:U18_S178_6_(dark1).jpg?uselang=de


Een zijkant: hier zie ik een kiertje.
1_UBoot206A_011.jpg

De achterzijde:
1_UBoot206A_012.jpg

De andere zijkant met de 'verkeerde' deur.
De binnenruimte wel al geschilderd, waaronder een reddingsboei in oranje.

1_UBoot206A_013.jpg


Kiertje dus wegwerken, lichtjes opschuren met een zeer fijn schuurpapier en dan met zwart wat 'panellines' accentueren.
 
Laatst bewerkt:
Meer s er ook niet op aan te merken buiten dat kietje,ka dt die deur op de verkeerde plaats zit is nu niet aan te doen,en zou het zo laten ook.
 
Over die deur Wim kijk eens goed op de foto van de boot met nummer 177 daar zit volgens mij dus wel een deur, dus je model is niet helemaal fout ^^.
uboot1.jpg
 
Ron, je hebt het helemaal goed. Even beter bij mijn andere referentiefoto's gekeken en inderdaad is de deur daar ook aanwezig, maar dicht. Gewoon onvoldoende goed gekeken.

Even twee foto's van de tussenstand:

1_UBoot206A_014.jpg


En met een eerste laagje nog behoorlijk verdunde verf in de goed kleur, namelijk grijs met bruin. De foto laat het bruin amper zien. Op de foto is ook de andere deur op het model te zien.

1_UBoot206A_015.jpg


Wat laten macrofoto's toch veel zien :ohmy:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan