Hoofdsponsor

1/24 '82 Corvette [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Gisteren de tijd genomen om een paar wagens te spuiten waaronder deze.
Heb eerst een flinke stoflaag mogen verwijderen, want dit lag ook al een paar jaar stil.:ph34r:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey Jelle, ziet er goed uit.
Is nogthans niet simpel e die metallic.
 
Bedankt BUZZY.
Ik vind het juist lekker spuiten die metallic spuitbussen.
Je hebt er ook minder van nodig om het mooi dekkend te krijgen.
 
Ziet er echt goed uit, zeker nu ik weet dat het met de spuitbus gedaan is.
Ik dacht echt dat het met de AB gedaan was.
Echt knap.
 
Wauw Jelle, ben ook zeer aangenaam verrast over dit spuitresultaat met een spuitbus hoor!
Nice work ;)
 
Merci,
als ik terug ben van vakantie gaan de decals erop en dan krijgt hij zijn vernisjasje.
 
Zo te zien was het een lange vakantie.:wub:
Maar we zijn vandaag dan toch begonnen met de decals te plaatsen.:D
Als ik naar de eerste post kijk, is deze 5 jaar geleden gestart.:wacko:
Wat vliegt de tijd.

attachment.jpg
 
5 jaar en niet eens stof erop :). Op naar de volgende 5 jaar.
 
Dikke Corvette, wagens waar ik helemaal weg van ben dikke American Muscles. Mooie metallic kleur dat je erop gezet hebt, gaat hem zeer goed, kijk al uit naar het vervolg van deze build.
 
Bedankt heten.
Hopelijk duurt het geen 5 jaar meer eer hij klaar is.
 
Dit is een leuk project van een mooi type Corvette (hoewel ik zelf de eerste C3-modellen mooier vind dan deze latere).

Wat me opvalt is dat je het dak hebt meegespoten in de kleur van de body. Ik weet het niet 100% zeker, want ik ben geen C3-kenner, maar ik dacht dat dit dak altijd transparant was. Er is ook een T-roof waarvan je de twee zijpanelen kunt afnemen en zo quasi targa kunt rijden, maar dat is duidelijk niet dit model.

Je kunt natuurlijk dat dak (dat overigens ook afneembaar is, jouw versie is dus een echte targa) overspuiten maar dat is hoogst ongebruikelijk en hoogst onlogisch omdat je nu juist van het zonnetje wilt genieten. Maar het kan en daar gaat het om.

Het kan, zoals gezegd, ook zijn dat ik me vergis en dat er wel degelijk gespoten dakjes werden aangeboden. Nogmaals, ik ben geen C3-kenner.

Verder vroeg ik me af of je had gedacht aan de koplampen die omhoog gaan. Daar zit nu een decal, maar om realisme te krijgen zul je die decal idealiter verdelen in twee gedeeltes: eentje bovenop de koplampkleppen en eentje eromheen. Ik hoop dat je hier nog op tijd mee bent.

Verder een mooie build! Wat zie ik nog meer allemaal op de achtergrond staan? :D
 
Het dak en de body is 1 geheel. Zitten dus geen clear parts bij voor het dak.
Ben nog bezig met decal solution op hem mooi in de randen rond de koplamp te krijgen.
Na de vernis word dan de lijnen ingekleurd.
En op de achtergrond staan oorstokjes en een paar glazen.
 
O ja wat ik op de achtergrond zag was op een foto uit 2013..

Wat betreft niet transparantie, is dat dan (als ik gelijk heb) een foutje van de kitproducent.
 
Op die foto staat een dodge die klaar is en hier op het forum staat en de andere is een camaro die moet herdaan worden.
Denk dat de kitmakers dit zo gedaan hebben omdat het eigenlijk een snap kit is.
Waar ik toen enorm van baalde.
Want de doos gaf niveau 2 aan en stond nergens vermeld dat het een snap kit was.
 
De decals zijn erg mooi geplaatst en ik heb ook nog een corvette liggen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan